UCHWAŁA Nr XL / 395 / 06 Rady Miejskiej w Płotach z dnia 25 sierpnia 2006r. W sprawie: określenia trybu prac nad projektem uchwały budżetowej.
UCHWAŁA Nr XL / 395 / 06
Rady Miejskiej w Płotach
z dnia 25 sierpnia 2006r.
W sprawie: określenia trybu prac nad projektem uchwały budżetowej.
Na podstawie art. 53, ust. 1, ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity
Dz. U. z 2001 roku Nr 142, poz. 1591 oraz z 2002 roku Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984,
Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz. 1806 oraz z 2003 roku Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568 oraz z 2004 roku
Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203 oraz z 2005 Nr 172, poz. 1441 oraz z 2006r. Nr 17, poz. 128)
Rada Miejska w Płotach uchwala, co następuje:
§ 1. 1. Ustala się szczegółowy tryb i zakres prac nad projektem uchwały budżetowej według
harmonogramu stanowiącego załącznik do niniejszej uchwały.
2. Dyrektorzy, Kierownicy gminnych jednostek organizacyjnych, zakładów budżetowych
opracowują plany rzeczowe oraz projekty planów finansowych i przedkładają je Skarbnikowi
gminy w terminach wynikających z harmonogramu, o którym mowa w ust. 1.
§ 2. 1. Projekty planów, o których mowa w § 1 ust. 2 opracowywane są na podstawie:
a) wskazówek Rady Miejskiej do projektu budżetu,
b) aktualnego poziomu cen/stawek, taryf, opłat i podatków / z uwzględnieniem zmian
wchodzących w życie od dnia 1 stycznia roku budżetowego,
c) zakładanej prognozy wzrostu cen w roku budżetowym,
d) istniejącego w roku poprzedzającym rok budżetowy stanu organizacyjnego placówek
finansowanych z budżetu gminy,
e) przewidywanego stanu zatrudnienia na koniec roku poprzedzającego rok budżetowy,
f) stawek wynagrodzeń obowiązujących w roku poprzedzającym rok budżetowy.
2. Wszelkie zmiany w organizacji jednostek skutkujące zwiększeniem wydatków muszą być
zaakceptowane przez Burmistrza.
§ 3. Skarbnik gminy na podstawie przedłożonych materiałów i wniosków, a także prognozy
kwot dochodów własnych gminy, dotacji celowych na realizację zadań własnych gminy
i zadań z zakresu administracji rządowej oraz zadań zleconych ustawami, oraz subwencji
z budżetu państwa sporządza wstępne zbiorcze zestawienie dochodów i wydatków do
projektu budżetu w terminie wynikającym z harmonogramu, o którym mowa w § 1 ust. 1.
§ 4. 1. Burmistrz opracowuje:
a) projekt uchwały budżetowej na podstawie materiałów opracowanych przez Skarbnika
gminy, a zebranych na poszczególnych etapach prac projektowych,
b) informację o stanie mienia komunalnego,
c) prognozę łącznej kwoty długu na koniec roku budżetowego i lata następne.
2. Projekt uchwały budżetowej, informację o stanie mienia komunalnego oraz prognozę
Burmistrz przedkłada w terminie do dnia 15 listopada roku poprzedzającego rok
budżetowy:
a) Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Szczecinie - celem zaopiniowania,
b) Radzie Miejskiej.
§ 5. 1. Projekt uchwały budżetowej obejmuje:
1) prognozowane dochody budżetu według źródeł i działów klasyfikacji,
2) wydatki budżetu w podziale na działy i rozdziały klasyfikacji wydatków,
z wyodrębnieniem:
a) wydatków bieżących, w tym w szczególności:
- wynagrodzeń i pochodnych od wynagrodzeń,
- dotacji,
- wydatków na obsługę długu jednostki samorządu terytorialnego,
- wydatków przypadających do spłaty w danym roku budżetowym, zgodnie z zawartą
umową, z tytułu poręczeń i gwarancji udzielonych przez jednostkę samorządu
terytorialnego;
b) wydatków majątkowych;
3) źródła pokrycia deficytu lub przeznaczenie nadwyżki budżetowej,
4) przychody i rozchody budżetu ,
5) wydatki związane z wieloletnimi programami inwestycyjnymi, z wyodrębnieniem
wydatków na finansowanie poszczególnych programów,
6) wydatki na programy i projekty realizowane ze środków, pochodzących z funduszy
strukturalnych i Funduszu Spójności Unii Europejskiej,
7) plany przychodów i wydatków zakładów budżetowych,
8) plany przychodów i wydatków gminnych funduszy celowych,
9) limit zobowiązań z tytułu zaciąganych kredytów i pożyczek oraz emitowanych papierów
wartościowych:
- na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu,
- finansowanie planowanego deficytu budżetu,
- spłatę zaciągniętych zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek;
10) upoważnienia dla Burmistrza do zaciągania zobowiązań:
- na finansowanie wydatków, na wieloletnie programy inwestycyjne, na programy i
projekty realizowane ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej, ze źródeł
zagranicznych niepodlegających zwrotowi,
- z tytułu umów, których realizacja w roku następnym jest niezbędna dla zapewnienia
ciągłości działania jednostki i termin zapłaty upływa w roku następnym;
11) zakres i kwoty dotacji przedmiotowych,
12) zakres i kwoty dotacji celowych na finansowanie kosztów realizacji inwestycji,
realizowanych przez zakład budżetowy,
13) dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych
zadań zleconych gminie odrębnymi ustawami,
14) dotacje inne niż określone w pkt 11 i 12, przekazywane na podstawie odrębnych
przepisów, związane z realizacją zadań gminy,
15) dochody i wydatki związane z realizacją zadań wspólnych realizowanych w drodze umów
lub porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego,
2. Uchwała budżetowa może zawierać:
a) upoważnienie dla Burmistrza do zaciągania kredytów i pożyczek oraz emisji papierów
wartościowych na pokrycie występującego w ciągu roku budżetowego deficytu budżetu,
b) upoważnienie dla Burmistrza do dokonywania przeniesień wydatków między rozdziałami
i paragrafami w ramach działu klasyfikacji budżetowej,
c) inne postanowienia dotyczące wykonywania budżetu.
3. W uchwale budżetowej gminy określa się także dochody z tytułu wydawania zezwoleń na
na sprzedaż napojów alkoholowych i wydatki na realizację zadań określonych w gminnym
programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych oraz gminnego programu
przeciwdziałania narkomanii.
§ 6. Do projektu uchwały budżetowej Burmistrz dołącza:
1) objaśnienia do projektu budżetu,
2) informację o stanie mienia komunalnego,
3) prognozę łącznej kwoty długu na koniec roku budżetowego i lata następne.
§ 7. 1. Przewodniczący Rady Miejskiej otrzymany projekt uchwały wraz z materiałami
informacyjnymi przekazuje niezwłocznie do zaopiniowania stałym komisjom Rady.
2. Komisje Rady w terminie 14 dni odbywają posiedzenia, na których opiniują projekt uchwały
budżetowej.
3. Wprowadzenie zgłaszanych przez komisję propozycji zmian do projektu budżetu
polegających na zwiększeniu wydatków nie znajdujących pokrycia w planowanych kwotach
dochodów lub zwiększenia planowanych dochodów może nastąpić jedynie za zgodą
Burmistrza ze wskazaniem przez komisję dodatkowych źródeł dochodów.
4. Opinie poszczególnych komisji merytorycznych stanowią podstawę do sformułowania opinii
o projekcie budżetu przez Komisję Budżetu, Finansów, Samorządu i Rolnictwa.
§ 8. 1. Komisja Budżetu przekazuje niezwłocznie Burmistrzowi pisemną opinię, a Burmistrz po
zapoznaniu się z jej treścią w terminie 7 dni dokonuje w projekcie uchwały budżetowej
ewentualnych poprawek.
2. Nieuwzględnienie przez Burmistrza w projekcie uchwały budżetowej wniosków komisji
wymaga pisemnego uzasadnienia.
§ 9. 1. Burmistrz w terminie 7 dni od dnia przedłożenia Radzie Miejskiej projektu uchwały
budżetowej przekazuje podległym jednostkom informacje niezbędne do opracowania ich
planów finansowych.
2. Dyrektorzy, Kierownicy gminnych jednostek organizacyjnych, zakładów budżetowych
w terminie 30 dni od przekazania informacji, o których mowa w ust. 1 nie później niż do
22 grudnia roku poprzedzającego rok budżetowy opracowują plany finansowe jednostek.
§ 10. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi.
§ 11. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Przewodniczący Rady
Jan Przedaszek
Załączniki do pobrania
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|---|---|---|
Zalacznik do Uchwaly Nr XL-395-06 (PDF, 88.58Kb) | 2009-10-26 09:43:37 | 14 |
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Tomasz Haraszczuk Data wytworzenia:
26 paź 2009
Osoba dodająca informacje
Tomasz Haraszczuk Data publikacji:
26 paź 2009, godz. 09:38
Osoba aktualizująca informacje
Tomasz Haraszczuk Data aktualizacji:
26 paź 2009, godz. 09:43