Deklaracja dostępności
Urząd Miejski w Płotach zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony bip.ploty.pl.
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem
Błędna struktura nagłówkowa. Występuje w zakładce „Wydziały i stanowiska samodzielne”, Błąd ten zostanie poprawiony przy kolejnej aktualizacji strony.
Występuje błędna struktura publikowania treści na stronie. Dotyczy to justowania tekstu, złej struktury artykułów (brak list), oraz wielkości czcionki itp. Błąd występuje w zarządzeniach opublikowanych w formie artykułów, informacji podatkowych, Sprawozdania z wykonania budżetu itp. Błąd ten nie wpływa na odbiór komunikatów i treści. Poprawa dostępności tych elementów będzie dokonywana systematycznie.
Linki do serwisów zewnętrznych otwierają się w tym samym oknie. Dotyczy to np. Katalogu usług w zakładce Miasto i Gmina Płoty/Usługi dla obywatela, Dziennik Ustaw, Monitor Polski. Niektóre linki nie otwierają się. Poprawa dostępności tych elementów będzie dokonana przy kolejnej aktualizacji strony.
Nadmierne koszty
Nie dotyczy Ocena dokonana na podstawie analizy kosztów zapewnienia dostępności cyfrowej wskazanego elementu.
Treści nieobjęte przepisami
Niektóre dokumenty archiwalne opublikowane na stronie przed 23 września 2018 r. mogą być niedostępne. Nie mamy prawnego obowiązku dostosowywania tych dokumentów. Jeżeli potrzebujesz dostępu do nich, skontaktuj się z nami i wskaż dokładnie, które z nich potrzebujesz i jak powinniśmy je dostosować.
Niektóre dokumenty, które nie zostały przez podmiot wytworzone, sfinansowane, nabyte nie są dostępne. Dotyczy to dokumentów opublikowanych na stronie, ale wytworzonych przez podmioty zewnętrzne (petycje, oświadczenia majątkowe). Nie mamy prawnego obowiązku dostosowywania tych dokumentów. Jeżeli potrzebujesz dostępu do nich, skontaktuj się z nami i wskaż dokładnie, które z nich potrzebujesz i jak powinniśmy je dostosować.
Data i podstawa przygotowania deklaracji dostępności
Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej oraz program WAVE.
Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje
Skróty klawiszowe
Na stronie można używać standardowych skrótów klawiszowych.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Grzegorz Wasilewicz — mejlowo sekretarz@ploty.pl lub telefonicznie 729058207.
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. adres poczty elektronicznej: um@ploty.pl. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej lub jakiegoś jej elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W celu ułatwienia złożenia żądania zapewnienia dostępności udostępniamy "Wniosek o zapewnienie dostępności", na podstawie którego możesz zgłosić potrzebę zapewnienia dostępności cyfrowej, architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej. Dokument ten znajduje się w zakładce „DOSTĘPNOŚĆ”. Wniosek należy wysłać na adres e-mail: koordynator@dostepnosci.pl Istnieje również możliwość poinformowania nas o braku zapewnienia dostępności cyfrowej, architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej. Możesz w tej sprawie złożyć "Informację o braku dostępności". Dokument ten znajduje się w zakładce „DOSTĘPNOŚĆ”. Informację należy wysłać na adres e-mail: koordynator@dostepnosci.pl Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej lub architektonicznej czy informacyjno-komunikacyjnej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Pozostałe informacje
Aplikacje mobilne
Link do aplikacji mobilnej: nie dotyczy
Link do deklaracji dostępnosci tej aplikacji: nie dotyczy
Dostępność architektoniczna
Adres siedziby – Urząd Miejski w Płotach, Plac Konstytucji 3 Maja 1, 72-310 Płoty. Parking: przed budynkiem znajduje się parking ogólnodostępny, wyznaczono na nim jedno miejsce postojowe dla osób z niepełnosprawnością. Wejście do budynku: budynek posiada jedno wejście główne. Wejście nie jest wyposażone w podjazd dla osób niepełnosprawnych. Przy wejściu zamontowano dzwonek dla osób z niepełnosprawnością. Dzwonek został oznaczony tabliczką informacyjną. Sekretariat: znajduje się na pierwszym piętrze budynku. Urząd Miejski w Płotach jest dwupiętrowy, składa się z 2 połączonych ze sobą budynków. Poszczególne kondygnacje połączone są schodami. W budynku nie ma windy. W Urzędzie jest schodołaz, który umożliwia osobom poruszającym się na wózku inwalidzkim dotarcie do pomieszczeń na I i II piętrze. Toaleta dla osób z niepełnosprawnościami: w budynku nie ma toalety dostosowanej dla potrzeb osób z niepełnosprawnością. Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. W przypadku problemów z dostępnością architektoniczną możesz skontaktować się z koordynatorem ds. dostępności pod adresem mail: koordynator@dostepnosci.pl. Urząd nie posiada pracowników przeszkolonych w zakresie języka migowego.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
Podmiot nie posiada informacji w języku Braille’a. W budynku nie ma dostępnej pętli indukcyjnej. W podmiocie nie można skorzystać z usługi tłumacza języka migowego.