Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Miejskiego w Płotach

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

Tagi

Zarządzenie nr 91/2015 Burmistrza Płotów z dnia 04 grudnia 2015 r. w spr. powołania komisji ds. wyceny gruntów nabytych przez Gminę Płoty z mocy prawa.

Zarządzenie Nr 91/2015
Burmistrza Miasta Płoty

z dnia 4 grudnia 2015 r.

w sprawie:  powołania Komisji ds. wyceny gruntów nabytych przez Gminę Płoty z mocy prawa.

 Na podstawie art. 30 ust. 2 pkt 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2015 r. poz. 1515 ze zm.), art. 10, art. 28 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz.U. z 2013 r. poz.330 ) zarządza się, co następuje:

§ 1.   Powołuje się spośród pracowników Urzędu Miejskiego w Płotach Komisję ds. wyceny gruntów Gminy Płoty, zwanej dalej „Komisją” nabytych z mocy prawa w trybie przepisów:

1)  art. 73 ustawy z dnia 13 października 1998 r. Przepisy wprowadzające ustawy reformujące administrację publiczną (Dz. U. Nr 133, poz. 872 ze zm.),

2)  art. 5 ust. 1 i 4 ustawy z dnia 10 maja 1990 r. Przepisy wprowadzające ustawę o samorządzie terytorialnym i pracownikach samorządowych (Dz. U. Nr 32, poz. 191 ze zm.),

3)  art. 13 ustawy z dnia 19 października 1991 r. o gospodarowaniu nieruchomościami rolnymi Skarbu Państwa (Dz. U. z 2015 r., poz. 1014 ze zm.),

4)  art. 98 ust. 1 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2015 r. poz. 1774 ze zm.),

5)  ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz. U. z 2014 r. poz. 121 ze zm.) w drodze zasiedzenia lub spadkobrania.

§ 2. 1. Komisja będzie działała w składzie:

1)  Rafał Jakubcewicz - Przewodniczący,

2)  Anna Kielar - Członek,

3)  Anna Porębska – Członek,

4)  Anna Jasina – Członek.

2.  Komisja będzie dokonywała szacunkowej wyceny gruntów, celem wprowadzenia ich wartości do ewidencji księgowej prowadzonej w Urzędzie Miejskim w Płotach.

3.  Wyceny gruntów będą przeprowadzane metodą porównania cen sprzedaży gruntów podobnych z uwzględnieniem ich przeznaczenia w obrocie rynkowym na terenie Gminy Płoty lub sąsiednich gmin.

§ 3.  Wprowadzone do ewidencji księgowej szacunkowe wartości gruntów określone przez rzeczoznawcę majątkowego w momencie założenia w 2005 r. ewidencji elektronicznej gruntów pozostają bez zmian.

§ 4.  Określone przez Komisję wartości gruntów mogą służyć wyłącznie dla celów inwentaryzacji składników majątku Gminy Płoty. W przypadku, gdy grunty stanowiące przedmiot wyceny przez Komisję staną się przedmiotem obrotu, bądź innych czynności z zakresu gospodarowania nieruchomościami w rozumieniu ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami ( Dz. U. z 2015 r. Nr 102, poz. 651 z późn. zm.) konieczna będzie ich wycena dokonana w trybie przepisów tej ustawy.

§ 5.  Członkowie Komisji są odpowiedzialni za dokonanie rzetelnej wyceny gruntów.

§ 6.  Członkowie Komisji sporządzają protokół z wyceny i przekazują na stanowisko ds. księgowości budżetowej.

§ 7.  Wykonanie zarządzenia powierza się Komisji i inspektorowi ds. gospodarki nieruchomościami.

§ 8.  Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

 

 

 

 Burmistrz Płotów


mgr inż. Marian Maliński

 

 


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Rafał Jakubcewicz

Data wytworzenia:
04 gru 2015

Osoba dodająca informacje

Rafał Jakubcewicz

Data publikacji:
04 gru 2015, godz. 13:59

Osoba aktualizująca informacje

Rafał Jakubcewicz

Data aktualizacji:
12 sty 2016, godz. 12:25