Zarządzenie nr 91/2015 Burmistrza Płotów z dnia 04 grudnia 2015 r. w spr. powołania komisji ds. wyceny gruntów nabytych przez Gminę Płoty z mocy prawa.
Zarządzenie Nr 91/2015
Burmistrza Miasta Płoty
z dnia 4 grudnia 2015 r.
w sprawie: powołania Komisji ds. wyceny gruntów nabytych przez Gminę Płoty z mocy prawa.
Na podstawie art. 30 ust. 2 pkt 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2015 r. poz. 1515 ze zm.), art. 10, art. 28 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz.U. z 2013 r. poz.330 ) zarządza się, co następuje:
§ 1. Powołuje się spośród pracowników Urzędu Miejskiego w Płotach Komisję ds. wyceny gruntów Gminy Płoty, zwanej dalej „Komisją” nabytych z mocy prawa w trybie przepisów:
1) art. 73 ustawy z dnia 13 października 1998 r. Przepisy wprowadzające ustawy reformujące administrację publiczną (Dz. U. Nr 133, poz. 872 ze zm.),
2) art. 5 ust. 1 i 4 ustawy z dnia 10 maja 1990 r. Przepisy wprowadzające ustawę o samorządzie terytorialnym i pracownikach samorządowych (Dz. U. Nr 32, poz. 191 ze zm.),
3) art. 13 ustawy z dnia 19 października 1991 r. o gospodarowaniu nieruchomościami rolnymi Skarbu Państwa (Dz. U. z 2015 r., poz. 1014 ze zm.),
4) art. 98 ust. 1 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2015 r. poz. 1774 ze zm.),
5) ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz. U. z 2014 r. poz. 121 ze zm.) w drodze zasiedzenia lub spadkobrania.
§ 2. 1. Komisja będzie działała w składzie:
1) Rafał Jakubcewicz - Przewodniczący,
2. Komisja będzie dokonywała szacunkowej wyceny gruntów, celem wprowadzenia ich wartości do ewidencji księgowej prowadzonej w Urzędzie Miejskim w Płotach.
3. Wyceny gruntów będą przeprowadzane metodą porównania cen sprzedaży gruntów podobnych z uwzględnieniem ich przeznaczenia w obrocie rynkowym na terenie Gminy Płoty lub sąsiednich gmin.
§ 3. Wprowadzone do ewidencji księgowej szacunkowe wartości gruntów określone przez rzeczoznawcę majątkowego w momencie założenia w 2005 r. ewidencji elektronicznej gruntów pozostają bez zmian.
§ 4. Określone przez Komisję wartości gruntów mogą służyć wyłącznie dla celów inwentaryzacji składników majątku Gminy Płoty. W przypadku, gdy grunty stanowiące przedmiot wyceny przez Komisję staną się przedmiotem obrotu, bądź innych czynności z zakresu gospodarowania nieruchomościami w rozumieniu ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami ( Dz. U. z 2015 r. Nr 102, poz. 651 z późn. zm.) konieczna będzie ich wycena dokonana w trybie przepisów tej ustawy.
§ 5. Członkowie Komisji są odpowiedzialni za dokonanie rzetelnej wyceny gruntów.
§ 6. Członkowie Komisji sporządzają protokół z wyceny i przekazują na stanowisko ds. księgowości budżetowej.
§ 7. Wykonanie zarządzenia powierza się Komisji i inspektorowi ds. gospodarki nieruchomościami.
§ 8. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
|
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Rafał Jakubcewicz Data wytworzenia:
04 gru 2015
Osoba dodająca informacje
Rafał Jakubcewicz Data publikacji:
04 gru 2015, godz. 13:59
Osoba aktualizująca informacje
Rafał Jakubcewicz Data aktualizacji:
12 sty 2016, godz. 12:25