Zarządzenie Nr 04/2018 Burmistrza Gminy Płoty z dnia 15 stycznia 2018 r. w sprawie dostępu do informacji publicznej w Urzędzie Miejskim w Płotach.
Zarządzenie Nr 04/2018
Burmistrza Gminy Płoty
z dnia 15 stycznia 2018 r.
w sprawie dostępu do informacji publicznej w Urzędzie Miejskim w Płotach.
Na podstawie art.33 ust 1,3,4 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym
(Dz. U. z 2017 r. poz. 1875 ze zm.) oraz art. 4 ust. 1 pkt 1 i art. 15 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2016r.poz. 1764 ze zm.) zarządzam, co następuje:
§ 1. 1. Wprowadzam wewnętrzną instrukcję w sprawie zasad udostępniania informacji publicznej w Urzędzie Miejskim w Płotach zwaną dalej „ Instrukcją”.
2. Instrukcja określa sposoby i organizację udzielania informacji publicznej, zasady ewidencjonowania złożonych wniosków, wzór wniosku o udzielenie informacji publicznej oraz wysokość opłat za nośniki na których następuje udostępnienie informacji publicznej.
§ 2. Udostępnienie informacji publicznej następuje poprzez:
1) Ogłoszenie informacji publicznych w Biuletynie Informacji Publicznej,
2) Wyłożenie lub wywieszenie w miejscach ogólnie dostępnych,
3) Na wniosek zainteresowanego w przypadku gdy informacja publiczna nie została udostępniona w Biuletynie Informacji Publicznej. W celu ułatwienia złożenia wniosku określa się w załączniku nr. 1 jego wzór, który może być wykorzystany przez osobę zainteresowaną uzyskaniem informacji publicznej.
§ 3. 1. Pisemne wnioski o udostępnienie informacji publicznej wpływające do Urzędu Miejskiego w Płotach rejestrowane są w Centralnym Rejestrze Wniosków o udzielenie informacji publicznej, zwanym dalej „Rejestrem”.
2. Rejestr wg wzoru stanowiącego załącznik nr 2, prowadzony jest w Referacie Administracyjno-Organizacyjnym.
§ 4. 1. Po wpłynięciu do Urzędu wniosku w sprawie udostępnienia informacji publicznej osoba upoważniona dokonuje dekretacji, w zależności od zakresu żądanych informacji, do Kierowników Referatów lub osób na samodzielnych stanowiskach pracy, z uwzględnieniem ust. 2.
2. . Jeżeli wniosek odnosi się merytorycznie do kilku referatów/osób Urzędu, osoba dekretująca wskazuje przy dekretacji te referaty/osoby, z tym że projekt odpowiedzi na wniosek przygotowuje podmiot wskazany w pierwszej pozycji dekretacji.
3. Odpowiedź na wniosek podpisują:
1) Kierownicy referatów lub osoby sprawujące bezpośredni nadzór nad samodzielnymi stanowiskami pracy, odpowiednio jeżeli wniosek dotyczy wyłącznie zakresu zadań podległego im referatu lub samodzielnego stanowiska pracy;
2) Zastępca Burmistrza lub Skarbnik jeżeli wniosek dotyczy zakresu zadań kilku podległych im referatów/stanowisk.
3) Burmistrz Płotów jeżeli wniosek dotyczy zakresu zadań referatów/stanowisk podległych nadzorowi różnym osobom.
4. W sytuacji, o której mowa w ust. 2, referaty/osoby w zakresie swych kompetencji przygotowują, odpowiednie do udzielenia odpowiedzi na wniosek, informacje/dokumenty oraz przekazują do osoby udzielającej wnioskodawcy odpowiedzi. Przekazywane informację powinny być parafowane przez sporządzającego oraz kierownika danego referatu.
§ 5. 1. Udzielenie informacji publicznej winno nastąpić w terminach i formie określonych w ustawie przywołanej w podstawie prawnej niniejszego zarządzenia.
2. Kierownicy referatów lub osoby na samodzielnych stanowiskach pracy odpowiadają za terminowe i pełne udzielenie żądanych informacji publicznych.
3. W przypadku wniosku o udostępnienie informacji publicznej przetworzonej należy rozważyć, czy wnioskodawca właściwie wykazał, że uzyskanie informacji jest szczególnie istotne dla interesu społecznego.
4. W przypadku udzielenia informacji publicznej w formie ustnej należy ten fakt udokumentować w formie notatki urzędowej, sporządzonej niezwłocznie po udzieleniu tej informacji, podając datę udostępnienia, zakres udzielonej informacji oraz w miarę możliwości dane osoby, której udostępniono informacje.
5. W uzasadnionych przypadkach należy zwrócić się do Radcy Prawnego, administratora bezpieczeństwa informacji lub pełnomocnika ds. informacji niejawnych o opinię dotyczącą możliwości udostępnienia wnioskowanej informacji.
§ 6. 1. Dostęp do informacji publicznej jest bezpłatny z zastrzeżeniem, że jeżeli wytworzenie tej informacji wiąże się z poniesieniem dodatkowych kosztów można pobrać opłatę w wysokości odpowiadającej tym kosztom.
2. Wysokość opłat za nośniki na których następuje udostępnienie informacji publicznej na wniosek określa załącznik nr. 3 do Zarządzenia.
§ 7. Informacje publiczne są udostępniane w Urzędzie Miejskim w Płotach w godzinach pracy w obecności pracownika wyznaczonego przez właściwego do danego zakresu kierownika referatu.
§ 8. Odmowa udostępnienia informacji publicznej oraz umorzenie postępowania o udostępnieniu informacji publicznej następuje na zasadach określonych w ustawie o dostępie do informacji publicznej, a za czynności w tym zakresie odpowiada właściwy ze względu na treść wniosku o udzielenie informacji kierownik referatu lub nadzorujący samodzielne stanowisko pracy.
§ 9. W sprawach nieuregulowanych niniejszym zarządzeniem należy kierować się postanowieniami ustawy o dostępie do informacji publicznej i Kodeksu postępowania administracyjnego.
§ 10. Nadzór nad realizacją Zarządzenia powierza się Zastępcy Burmistrza.
§ 11. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
|
Załączniki do pobrania
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|---|---|---|
15 01 2018 15 01 21Zalacznik1 (PDF, 273.96Kb) | 2018-01-15 15:01:21 | 40 | |
15 01 2018 15 01 21Zalacznik2 (PDF, 178.68Kb) | 2018-01-15 15:01:21 | 34 | |
15 01 2018 15 01 21Zalacznik3 (PDF, 262.27Kb) | 2018-01-15 15:01:21 | 67 |
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Sławomir Kwiatkowski Data wytworzenia:
15 sty 2018
Osoba dodająca informacje
Sławomir Kwiatkowski Data publikacji:
15 sty 2018, godz. 15:01
Osoba aktualizująca informacje
Sławomir Kwiatkowski Data aktualizacji:
15 sty 2018, godz. 15:01