zakres funkcjonowania
Referat Organizacyjno - Administracyjny i Spraw Obywatelskich prowadzi sprawy:
-
przyjmowanie zgłoszeń meldunkowych na pobyt stały i czasowy, prowadzenie ewidencji, w tym zakresie, wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach zameldowania, wymeldowania i przemeldowania, prowadzenie ewidencji cudzoziemców,
-
wydawanie zaświadczeń o zameldowaniu, wymeldowaniu i o numerze PESEL,
-
udostępnianie danych z rejestru mieszkańców i rejestru PESEL,
-
sporządzanie spisów wyborców, wydawanie zaświadczeń o prawie do głosowania,
-
prowadzenie dokumentacji, zakładanie teczek dowodowych i wydawanie dowodów osobistych,
-
prowadzenie spraw zgromadzeń i zbiórek publicznych,
-
prowadzenie wykazu osób pozbawionych praw publicznych i obywatelskich,
-
utrzymywanie kontaktu i udzielanie informacji z CBD, WBD, WKU i Paszporty,
-
prowadzenie kancelarii Urzędu,
-
przyjmowanie, wysyłanie i rozdzielanie korespondencji,
-
udzielanie informacji interesantom, a w razie potrzeby kierowanie ich do właściwych stanowisk pracy,
-
dokonywanie zakupu materiałów piśmiennych i biurowych pracownikom Urzędu,
-
prowadzenie archiwum zakładowego,
-
sporządzanie wykazu dzieci podlegających obowiązkowi szkolnemu,
-
sprawowanie nadzoru nad działalnością instytucji kultury (oraz kultury fizycznej) w zakresie realizacji programu działania w danym roku,
-
prowadzenie centralnego rejestru skarg, wniosków i listów wpływających do Urzędu,
-
ewidencjonowanie aktów prawnych i przekazywanie ich do realizacji na poszczególne referaty i samodzielne stanowiska,
-
prenumerata czasopism oraz wydawnictw specjalistycznych i fachowych,
-
zamawianie i rozprowadzanie pieczęci i pieczątek,
-
nadzór nad pracownikami gospodarczymi na stanowiskach pomocniczych i obsługi (robotnik gospodarczy, sprzątaczka, kierowca, konserwator i inne wg potrzeb),
-
przygotowanie materiałów na posiedzenia Rady i komisji oraz ich terminowe doręczenie,
-
przygotowanie pomieszczeń i obsługa, w tym sporządzanie protokołów z sesji oraz zebrań wiejskich i osiedlowych,
-
prowadzenie ewidencji postulatów i wniosków radnych,
-
przyjmowanie ustnego oświadczenia ostatniej woli spadkodawcy zgodnie z art. 961 Kodeksu cywilnego,
-
wykonywanie zadań związanych z wyborami do parlamentu europejskiego, prezydenta RP sejmu, senatu, organów samorządu terytorialnego oraz referendum,
-
wykonywanie zadań związanych z wyborami sołtysów, rad sołeckich, ławników, referendum,
-
prowadzenie stałej współpracy z delegaturą Krajowego Biura Wyborczego,
-
prowadzenie rejestru wyborców w systemie informatycznym w tym jego aktualizacja,
-
prowadzenie spraw z zakresu współpracy z organizacjami pozarządowymi w ramach ustawy o pożytku publicznym i wolontariacie,
-
prowadzenie spraw osobowych pracowników Urzędu i kierowników gminnych jednostek organizacyjnych,
-
prowadzenie spraw osobowych nauczycieli i innych pracowników szkół, przedszkola w oparciu o prawo pracy, Kartę Nauczyciela i obowiązujących regulaminów wewnętrznych,
-
przygotowanie dokumentacji konkursowej w przypadku obsadzenia stanowisk kierowniczych w drodze konkursu,
-
współpraca z dyrektorami jednostek podległych organowi prowadzącemu w zakresie spraw osobowych zatrudnianych przez nich pracowników,
-
prowadzenie spraw socjalnych pracowników jednostek oświatowych (realizacja decyzji z ZFŚS wydawanych przez kierowników placówek oświatowych),
-
zapewnienie bezpiecznych i higienicznych warunków pracy oraz aktualnej i kompletnej dokumentacji pracowniczej, w tym badań lekarskich, szkoleń bhp i innych niezbędnych zaświadczeń,
-
przyjmowanie i przechowywanie oświadczeń majątkowych,
-
prowadzenie rejestru umów.
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Radosław Mackiewicz Data wytworzenia:
02 mar 2021
Osoba dodająca informacje
Sławomir Kwiatkowski Data publikacji:
02 mar 2021, godz. 15:18
Osoba aktualizująca informacje
Sławomir Kwiatkowski Data aktualizacji:
02 mar 2021, godz. 15:58