Zakres funkcjonowania
Do zadań Referatu Budżetowego należy:
- opracowywanie materiałów do projektu budżetu oraz sprawozdań z realizacji budżetu -współpraca w tym zakresie z referatami urzędu oraz jednostkami organizacyjnymi gminy,
- opracowywanie projektów uchwał dotyczących budżetu gminy,
- prowadzenie rachunkowości,
- przygotowanie i wykonywanie przelewów,
- prowadzenie spraw związanych z ubezpieczeniem majątku gminy oraz ubezpieczeniem gminy od odpowiedzialności cywilnej,
- prowadzenie ewidencji zakupów oraz rozliczeń z urzędem skarbowym z tytułu podatku VAT,
- windykacja należności pieniężnych nie objętych zakresem działania Referatu Podatkowego,
- kontrola sprawozdawczości budżetowej gminnych jednostek budżetowych oraz sporządzanie zbiorczych sprawozdań statystycznych zgodnie z odrębnymi przepisami,
- nadzór nad działalnością finansową jednostek budżetowych.
Do zadań referatu w zakresie rachunkowości budżetowej należy:
- sprawdzanie dokumentów księgowych pod względem formalno – prawnym,
- klasyfikacja wydatków i dochodów budżetowych,
- kompletowanie dowodów księgowych,
- dekretowanie dowodów księgowych,
- sprawdzanie dowodów księgowych z treścią umów, zleceń , decyzji, wyroków i innych dokumentów stanowiących źródło zobowiązań,
- uzgadnianie sald kont rachunkowych i wystawianie potwierdzeń sald,
- sporządzanie sprawozdań jednostkowych z wykonania budżetu gminy,
- sporządzanie bilansu jednostkowego i bilansu gminy,
- sprawdzanie zgodności wydatków budżetowych z harmonogramem i planem finansowym,
- sprawdzanie zgodności dochodów budżetowych z harmonogramem i planem finansowym,
- rozliczanie dotacji celowych otrzymanych przez gminę oraz dotacji udzielonych z budżetu gminy,
- dokonywanie kontroli prawidłowości wydatkowania dotacji udzielonych z budżetu gminy,
- prowadzenie rejestru planu dochodów i wydatków budżetowych,
- opracowywanie analiz wykonania budżetu gminy,
- kontrola dyscypliny budżetowej w zakresie realizacji wydatków,
- rejestrowanie dowodów księgowych,
- księgowanie dowodów księgowych,
- sporządzanie zestawień obrotów i sald,
- sporządzanie zestawień wydatków i kosztów budżetowych,
- opracowanie układu wykonawczego budżetu,
- sporządzanie informacji z wykonania budżetu,
- sporządzanie zbiorczych sprawozdań w zakresie wykonania budżetu oraz gospodarki pozabudżetowej,
- bieżące informowanie burmistrza o stanie wykonania planu dochodów i wydatków, sygnalizowanie zagrożeń wykonania planu oraz proponowanie doraźnych i długofalowych działań eliminujących ryzyko nie wykonania planu.
Do zadań referatu w zakresie ewidencji majątku gminy należy:
- prowadzenie ewidencji majątku trwałego i obrotowego gminy,
- sporządzanie ewidencji majątku gminy,
- rozliczanie inwentaryzacji,
- ustalanie niedoborów i nadwyżek,
- sporządzanie sprawozdań o ruchu środków trwałych i nakładów inwestycyjnych.
Do zadań referatu w zakresie płac należy:
- sporządzanie list płac pracowników,
- prowadzenie kartotek wynagrodzeń pracowników,
- naliczanie składek ubezpieczenia zdrowotnego pracowników,
- naliczanie składek ubezpieczeń rentowych pracowników,
- naliczanie składek ubezpieczeń emerytalnych pracowników,
- naliczanie składek chorobowych pracowników,
- sporządzanie imiennych deklaracji pracowników wg poszczególnych składek,
- naliczanie podatku dochodowego od dochodów pracownika,
- sporządzanie deklaracji rozliczeniowych podatku dochodowego,
- sporządzanie sprawozdań o zatrudnieniu i wynagrodzeniu,
- wydawanie zaświadczeń o zarobkach albo zatrudnieniu i zarobkach w przypadkach przewidzianych prawem lub na żądanie zainteresowanego pracownika,
- sporządzanie list płac dla: zleceniobiorców, sołtysów i radnych,
- wykonywanie przelewów z list płac: na konta indywidualne pracowników Urzędu Miejskiego i placówek oświatowych oraz urzędów skarbowych, ZUS, PFRON, ZNP, PKZP, towarzystw ubezpieczeniowych, komorników sądowych i skarbowych,
- sporządzanie miesięcznych i rocznych deklaracji i informacji, oraz wyliczenie należnych wpłat na PFRON.
Referat wykonuje zadania centrum usług wspólnych w zakresie określonym uchwałami Rady Miejskiej w Płotach, na rzecz jednostek organizacyjnych wskazanych w tych uchwałach.
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Radosław Mackiewicz Data wytworzenia:
05 mar 2021
Osoba dodająca informacje
Sławomir Kwiatkowski Data publikacji:
05 mar 2021, godz. 10:19
Osoba aktualizująca informacje
Sławomir Kwiatkowski Data aktualizacji:
05 mar 2021, godz. 10:19