Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Miejskiego w Płotach

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

Tagi

UMORZENIE, ODROCZENIE, ROZŁOŻENIE NA RATY PODATKU

UMORZENIE, ODROCZENIE, ROZŁOŻENIE NA RATY PODATKU
 
SPOSOBY DOSTARCZANIA DOKUMENTÓW
 
OSOBIŚCIE
POCZTĄ
E-PUAP
 
SPOSOBY ODBIORU DOKUMENTÓW
 
POCZTĄ
 
WYMAGANE DOKUMENTY
 
  • Wniosek o odroczenie terminu płatności podatku/opłaty,
  • Wniosek o umorzenie zaległości podatkowej/opłaty,
  • Wniosek o rozłożenie na raty zapłaty podatku, zaległości podatkowej, opłaty,
  • Oświadczenie o stanie majątkowym.
  • Informację o otrzymanej pomocy de minimis.
  • Zaświadczenie  lub oświadczenie o otrzymanej pomocy publicznej, bądź nie otrzymanej,
  • Formularz informacji przedstawianych przez wnioskodawcę,
  • Oświadczenie.
 
Załączniki:
 
  • Zaświadczenie o dochodach osiąganych przez osoby prowadzące ze stroną wspólne gospodarstwo domowe /np. odcinek renty, zaświadczenie z Powiatowego Urzędu Pracy, zaświadczenie z Urzędu Skarbowego, zaświadczenie z zakładu pracy, informacje
    o otrzymanych zasiłkach, dodatkach i stypendiach/.
  • Dowody dotyczące obecnej sytuacji materialnej strony tj. rachunki za światło, gaz, opał, wodę, leki, czesne, dowody spłaty kredytów itp.
  • Inne: na żądanie organu podatkowego w trakcie prowadzenia postępowania.
 
KOMÓRKA ORGANIZACYJNA
 
Referat Podatkowy
 
OPŁATY
 
Nie pobiera się.
 
TERMIN I SPOSÓB ZAŁATWIENIA
 
Bez zbędnej zwłoki, nie później niż w ciągu miesiąca, a w przypadku sprawy szczególnie skomplikowanej nie później niż w ciągu 2 miesięcy od dnia wszczęcia postanowienia.
 
PODSTAWA PRAWNA
 
Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (Dziennik Ustaw z 2021r. poz. 1540
z późniejszymi zmianami),
 
TRYB ODWOŁAWCZY
 
Od decyzji organu podatkowego służy stronie prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Szczecinie za pośrednictwem Burmistrza Płotów w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
 
DODATKOWE INFORMACJE - UWAGI
 
Podanie o umorzenia zaległości podatkowej składa się po terminie płatności raty podatku.
 
W przypadku nie załatwienia sprawy we właściwym terminie organ podatkowy zawiadamia
o tym stronę podając przyczyny niedotrzymania terminu i  wskazuje nowy termin załatwienia sprawy zgodnie z art. 140 ustawy Ordynacja podatkowa.
 
W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany  do ich uzupełnienia.
 
Wobec nie złożenia na wezwanie wymaganych dokumentów wniosek pozostawiony będzie bez rozpatrzenia.
 
DANE JEDNOSTKI
 
URZĄD MIEJSKI
PL. KONSTYTUCJI 3 MAJA 1
72-310 PŁOTY

Załączniki do pobrania


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Edyta Podgórska

Data wytworzenia:
17 maj 2022

Osoba dodająca informacje

Sławomir Kwiatkowski

Data publikacji:
17 maj 2022, godz. 13:36

Osoba aktualizująca informacje

Sławomir Kwiatkowski

Data aktualizacji:
17 maj 2022, godz. 13:36