UMORZENIE, ODROCZENIE, ROZŁOŻENIE NA RATY PODATKU
UMORZENIE, ODROCZENIE, ROZŁOŻENIE NA RATY PODATKU
SPOSOBY DOSTARCZANIA DOKUMENTÓW
OSOBIŚCIE
POCZTĄ
E-PUAP
SPOSOBY ODBIORU DOKUMENTÓW
POCZTĄ
WYMAGANE DOKUMENTY
-
Wniosek o odroczenie terminu płatności podatku/opłaty,
-
Wniosek o umorzenie zaległości podatkowej/opłaty,
-
Wniosek o rozłożenie na raty zapłaty podatku, zaległości podatkowej, opłaty,
-
Oświadczenie o stanie majątkowym.
-
Informację o otrzymanej pomocy de minimis.
-
Zaświadczenie lub oświadczenie o otrzymanej pomocy publicznej, bądź nie otrzymanej,
-
Formularz informacji przedstawianych przez wnioskodawcę,
-
Oświadczenie.
Załączniki:
-
Zaświadczenie o dochodach osiąganych przez osoby prowadzące ze stroną wspólne gospodarstwo domowe /np. odcinek renty, zaświadczenie z Powiatowego Urzędu Pracy, zaświadczenie z Urzędu Skarbowego, zaświadczenie z zakładu pracy, informacje
o otrzymanych zasiłkach, dodatkach i stypendiach/. -
Dowody dotyczące obecnej sytuacji materialnej strony tj. rachunki za światło, gaz, opał, wodę, leki, czesne, dowody spłaty kredytów itp.
-
Inne: na żądanie organu podatkowego w trakcie prowadzenia postępowania.
KOMÓRKA ORGANIZACYJNA
Referat Podatkowy
OPŁATY
Nie pobiera się.
TERMIN I SPOSÓB ZAŁATWIENIA
Bez zbędnej zwłoki, nie później niż w ciągu miesiąca, a w przypadku sprawy szczególnie skomplikowanej nie później niż w ciągu 2 miesięcy od dnia wszczęcia postanowienia.
PODSTAWA PRAWNA
Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (Dziennik Ustaw z 2021r. poz. 1540
z późniejszymi zmianami),
z późniejszymi zmianami),
TRYB ODWOŁAWCZY
Od decyzji organu podatkowego służy stronie prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Szczecinie za pośrednictwem Burmistrza Płotów w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
DODATKOWE INFORMACJE - UWAGI
Podanie o umorzenia zaległości podatkowej składa się po terminie płatności raty podatku.
W przypadku nie załatwienia sprawy we właściwym terminie organ podatkowy zawiadamia
o tym stronę podając przyczyny niedotrzymania terminu i wskazuje nowy termin załatwienia sprawy zgodnie z art. 140 ustawy Ordynacja podatkowa.
o tym stronę podając przyczyny niedotrzymania terminu i wskazuje nowy termin załatwienia sprawy zgodnie z art. 140 ustawy Ordynacja podatkowa.
W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia.
Wobec nie złożenia na wezwanie wymaganych dokumentów wniosek pozostawiony będzie bez rozpatrzenia.
DANE JEDNOSTKI
URZĄD MIEJSKI
PL. KONSTYTUCJI 3 MAJA 1
72-310 PŁOTY
Załączniki do pobrania
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|---|---|---|
formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu sie o pomoc de minimiszal-nr-1(6)(1) (XLSX, 76.61Kb) | 2022-05-17 13:36:28 | 24 | |
formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu sie o pomoc de minimis-zal-nr2 (XLSX, 80.72Kb) | 2022-05-17 13:36:28 | 27 | |
Formularz informacji - umorzenie, odroczenie, rozłożenie (ODT, 15.45Kb) | 2022-05-17 13:36:29 | 14 | |
oświadczenie - epidemia (DOCX, 12.79Kb) | 2022-05-17 13:36:29 | 0 | |
Oświadczenie o stanie majątkowym (ODT, 17.95Kb) | 2022-05-17 13:36:29 | 24 | |
Oświadczenie - umorzenie, odrocz., rozłoż. na raty (ODT, 16.28Kb) | 2022-05-17 13:36:29 | 8 | |
Wniosek o odroczenie (ODT, 11.85Kb) | 2022-05-17 13:36:29 | 3 | |
Wniosek o umorzenie (ODT, 11.86Kb) | 2022-05-17 13:36:29 | 11 | |
Wnosek o rozłożenie na raty (ODT, 11.98Kb) | 2022-05-17 13:36:29 | 6 |
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Edyta Podgórska Data wytworzenia:
17 maj 2022
Osoba dodająca informacje
Sławomir Kwiatkowski Data publikacji:
17 maj 2022, godz. 13:36
Osoba aktualizująca informacje
Sławomir Kwiatkowski Data aktualizacji:
17 maj 2022, godz. 13:36