Uchwała Rady Miejskiej w Płotach w sprawie: uchwalenia budżetu Gminy Płoty na rok 2016
P R O J E K T
Uchwała Nr ....... /15
Rady Miejskiej w Płotach
z dnia ..... grudnia 2015 r.
w sprawie: uchwalenia budżetu Gminy Płoty na rok 2016
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4 i pkt 9 lit. „d” oraz lit. „i” ustawy z dnia 8 marca 1990 r.
o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2015 r., poz. 1515) oraz art. 211, art. 235, art. 236, art. 258 ust. 1 i art. 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 885 ze zm.)
Rada Miejska w Płotach uchwala, co następuje:
§ 1. Ustala się dochody budżetu (załącznik Nr 1) w kwocie - 30.767.679,28 zł
z tego:
-
dochody bieżące - 27.482.585,00 zł
-
dochody majątkowe - 3.285.094,28 zł.
§ 2. Ustala się wydatki budżetu (załącznik Nr 2) w kwocie - 36.220.868,56 zł
z tego:
-
wydatki bieżące - 26.394.395,86 zł
-
wydatki majątkowe - 9.826.472,70 zł.
§ 3. Ustala się planowany deficyt budżetu w kwocie: - 5.453.189,28 zł
który zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z wolnych
środków, jako nadwyżki środków pieniężnych na rachunku
bieżącym budżetu, wynikającym z rozliczeń wyemitowanych
papierów wart., kredytów i pożyczek z lat ubiegłych w kwocie - 5.453.189,28 zł.
§ 4. Ustala się przychody i rozchody budżetu (załącznik Nr 3)
w kwotach:
-
przychody - 6.900.000,00 zł,
-
rozchody - 1.446.810,72 zł.
§ 5. W budżecie tworzy się rezerwy:
-
ogólną w kwocie - 100.000,00 zł,
-
celowe w kwocie - 75.000,00 zł.
z przeznaczeniem na realizację zadań z zakresu zarządzania
kryzysowego.
§ 6. Dochody i wydatki związane z realizacją:
-
zadań z zakresu administracji rządowej i innych zleconych jednostce samorządu terytorialnego odrębnymi ustawami, zgodnie z załącznikiem Nr 4;
-
zadań wykonywanych na mocy porozumień z organami administracji rządowej, zgodnie z załącznikiem Nr 5.
§ 7.Ustala się wydatki jednostek pomocniczych (załącznik Nr 6)
w ramach funduszu sołeckiego w wysokości - 299.352,79 zł,
§ 8. 1.Ustala się dochody w kwocie - 133.000,00 zł,
z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych.
2. Ustala się wydatki w kwocie - 128.000,00 zł,
na realizację zadań określonych w gminnym programie
profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.
3. Ustala się wydatki w kwocie - 5.000,00 zł
na realizację zadań określonych w gminnym programie
przeciwdziałania narkomanii.
§ 9. 1.Ustala się przychody i koszty samorządowych
zakładów budżetowych (załącznik Nr 7) w kwotach:
-
przychody - 5.460.514,00 zł,
-
wydatki - 5.450.500,00 zł.
§ 10. Ustala się limity zobowiązań z tytułu zaciąganych kredytów
i pożyczek oraz emitowanych papierów wartościowych na:
1) pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu jednostki samorządu terytorialnego, do kwoty: - 2.000.000,00 zł,
2) spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tyt. emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów, do kwoty: - 1.000.000,00 zł.
§ 11. Upoważnia się Burmistrza Płotów do zaciągania kredytów i pożyczek oraz emitowania papierów wartościowych, o których mowa w §10, do wysokości kwoty w nim określonej.
§ 12. Ustala się dotacje:
-
dla jednostek sektora finansów publicznych:
-
-
podmiotowe (załącznik Nr 8) w kwocie - 580.000,00 zł,
-
celowe na zadania własne (załącznik Nr 9) w kwocie - 15.000,00 zł,
-
-
dla jednostek spoza sektora finansów publicznych
celowe (załącznik Nr 10) w kwocie - 484.290,00 zł,
-
podmiotowe dla niepublicznej jednostki systemu oświaty
(załącznik Nr 11) w kwocie - 25.000,00 zł.
§ 13. Upoważnia się Burmistrza Płotów do:
-
dokonywania zmian w planie wydatków:
-
na uposażenia i wynagrodzenia ze stosunku pracy,
-
majątkowych,
-
z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami,
-
przekazania niektórych uprawnień do dokonywania przeniesień planowanych
wydatków innym jednostkom organizacyjnym gminy; -
do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku budżetowym
i w latach następnych jest niezbędna do zapewnienia ciągłości działania jednostki
i z których wynikające płatności wykraczają poza rok budżetowy. -
przekazania uprawnień innym jednostkom organizacyjnym jednostki samorządu terytorialnego do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku budżetowym i w latach następnych jest niezbędna do zapewnienia ciągłości działania jednostki i z których wynikające płatności wykraczają poza rok budżetowy;
-
udzielania w roku budżetowym poręczeń i gwarancji do łącznej kwoty
100.000,00 zł; -
lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych banach, niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy;
-
udzielania zaliczek na wydatki do rozliczenia (szczegółowe zasady udzielania
i rozliczania zaliczek określone są w Regulaminie udzielania zaliczek Urzędu Miejskiego):
a) pracownikom - na koszty podróży oraz na pokrycie drobnych wydatków do wysokości 3.000,00 zł, z 30 - dniowym terminem rozliczenia,
b) w innych wypadkach określonych w odrębnych przepisach;
-
udzielania upoważnień kierownikom jednostek budżetowych gminy do udzielania zaliczek na wydatki, wg zasad określonych w pkt 8.
§ 14. Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2016 roku i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Zachodniopomorskiego oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego.
Przewodniczący Rady Miejskiej
....................................
Załączniki do pobrania
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|---|---|---|
20 11 2015 09 30 05PB - Zalaczniki do PB na 2016 (XLS, 169.00Kb) | 2015-11-20 09:30:05 | 62 |
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Tomasz Sać Data wytworzenia:
20 lis 2015
Osoba dodająca informacje
Tomasz Sać Data publikacji:
20 lis 2015, godz. 09:30
Osoba aktualizująca informacje
Tomasz Sać Data aktualizacji:
20 lis 2015, godz. 09:30