UCHWAŁA Nr XXXIII/ 269 /2001 Rady Miejskiej w Płotach z dnia 31 sierpnia 2001 roku w sprawie : zmiany Statutu Gminy Płoty.
UCHWAŁA Nr XXXIII/ 269 /2001
Rady Miejskiej w Płotach
z dnia 31 sierpnia 2001 roku
w sprawie : zmiany Statutu Gminy Płoty.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 1 i art. 22 ustawy o samorządzie gminnym
(t. j. Dz. U. z 1996 r. Nr 13, póz. 74, zm. Dz. U. Nr 58, póz. 261, Dz. U. Nr 106, póz. 496, Dz. U. Nr 132, póz. 622, z 1997 r. Dz. U. Nr 9, póz. 43, Dz. U. Nr 123, póz. 775, Dz. U. Nr 107, póz. 686, Dz. U. Nr 113, póz. 734, Dz. U. Nr 106, póz. 679, z 1998 r. Dz. U. Nr 155, póz. 1014, Dz. U. Nr 162, póz. 1126, z 2000 r. Dz. U. Nr 26, póz. 306, Dz. U. Nr 48, póz. 552, Dz. U. Nr 62, póz. 718, Dz. U. Nr 88, póz. 985, Dz. U. Nr 91, póz. 1009, Dz. U. Nr 95, póz. 1041, z 2001r. Dz. U. Nr 45 poz. 497/ Rada Miejska w Płotach uchwala co następuje :
§ 1
W statucie Gminy Płoty stanowiącym załącznik Nr 1 do uchwały Nr VIII/202/96 Rady Miejskiej w Płotach z dnia 30 października 1996r. w sprawie uchwalenia Statutu Gminy Płoty /Dz. Urz. Województwa szczecińskiego Nr 20, poz. 138, z 2000r. Nr 33, poz. 418/ wprowadza się następujące zmiany :
1. w § 7 ust. 2 :
a/ pkt. 1 otrzymuje brzmienie :
„ 1/ ładu przestrzennego, gospodarki nieruchomościami, ochrony środowiska i przyrody
oraz gospodarki wodnej"
b/ pkt. 8 otrzymuje brzmienie :
„8/ edukacji publicznej"
c/ w pkt. 10 po wyrazach „kultury fizycznej" dodaje się wyrazy „ i turystyki"
d/ pkt. 14 otrzymuje brzmienie :
„14/ porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli oraz ochrony przeciwpożarowej
i przeciwpowodziowej"
e/ w pkt. 16 na początku dodaje się wyrazy „polityki prorodzinnej, w tym „ oraz kropkę
zastępuje się przecinkiem,
f/ dodaje się pkt. 17 – 20 w brzmieniu:
„17/ wspierania i upowszechnienia idei samorządowej,
18/ promocji gminy,
19/ współpracy z organami pozarządowymi,
20/ współpracy ze społecznościami lokalnymi i regionalnymi innych państw".
2. w § 7 ust. 5 otrzymuje brzmienie :
„ 5. W celu wykonywania zadań gmina może tworzyć jednostki organizacyjne, w tym przedsiębiorstwa, a także zawierać umowy z innymi podmiotami, w tym z organizacjami pozarządowymi.",
3. w § 8 ust. 3 otrzymuje brzmienie :
„ 3. Wykonywanie zadań publicznych może być realizowane w drodze współdziałania między jednostkami samorządu terytorialnego.",
4. po § 8 dodaje się § 8a i § 8b w brzmieniu :
„ § 8a. 0rganami gminy są :
1/ rada /miejska/,
2/ zarząd /miejski/.
§ 8 b. 1. Działalność organów gminy jest jawna.
0graniczenia jawności mogą wynikać wyłącznie z ustaw.
3 2. Jawność działania organów gminy obejmuje w szczególności prawo obywateli
do uzyskiwania informacji, wstępu na sesję rady /miejskiej/ i posiedzenia
jej komisji, a także dostępu do dokumentów wynikających z wykonywanych
zadań publicznych, w tym protokołów posiedzeń organów gminy i komisji rady
/miejskiej/."
3. Protokoły z posiedzeń rady miejskiej, komisji oraz zarządu miejskiego
udostępniane są osobom zainteresowanym w biurze rady miejskiej w godzinach
urzędowania.
Wgląd w powyższe dokumenty odbywa się z zachowaniem przepisów ustawy
o ochronie danych osobowych oraz ustawy o ochronie informacji niejawnych.
5. w § 16 ust. 2 liczbę „20" zastępuje się liczbą „15" ,
6. w § 17 pkt. 2 otrzymuje brzmienie :
a/ „ 2/ wybór i odwołanie zarządu, ustalanie wynagrodzeń przewodniczącego zarządu,
stanowienie o kierunkach działania zarządu oraz przyjmowanie sprawozdań
z jego działalności",
b/ pkt. 11 otrzymuje brzmienie :
„ 11/ podejmowanie uchwał w sprawie przyjęcia zadań, o których mowa w art. 8
ust. 2 i 2 a ustawy o samorządzie gminnym",
c/ po pkt. 12 dodaje się pkt. 12a w brzmieniu :
„ 12 a/ podejmowanie uchwał w sprawach współpracy ze społecznościami
lokalnymi i regionalnymi innych państw oraz przystępowania do
międzynarodowych zrzeszeń społeczności lokalnych i regionalnych",
d/ po pkt. 14 dodaje się pkt. 14 a w brzmieniu :
„14a/ podejmowanie uchwał w sprawie zasad udzielania stypendiów dla uczniów
i studentów",
7. w § 18 w ust. 3 dodaje się zdanie trzecie w brzmieniu :
„Wniosek o zwołanie sesji powinien spełniać wymogi określone w ust. 4",
8. w § 18 ust. 4 po wyrazach „porządku obrad" dodaje się wyrazy „wraz z projektami
uchwał.",
9. § 19 otrzymuje brzmienie :
„Pierwszą sesję nowo wybranej Rady, do czasu wyboru Przewodniczącego Rady, prowadzi najstarszy wiekiem radny obecny na sesji.",
10. w § 21 w ust 1 dodaje się zdanie drugie w brzmieniu :
„Rada może wprowadzić zmiany w porządku bezwzględną większością głosów
ustawowego składu rady.",
11. w § 21 po ust. 1 dodaje się ust. 1a w brzmieniu :
„ 1a. Na wniosek Burmistrza Przewodniczący Rady Miejskiej jest obowiązany wprowadzić do porządku obrad najbliższej Sesji Rady projekt uchwały, jeżeli
wnioskodawcą jest Zarząd Miejski, a projekt wpłynął do Rady co najmniej 7 dni przed dniem rozpoczęcia sesji Rady.",
12. w § 27 w ust. 1 po wyrazie „ powołuje" dodaje się wyrazy „ ze swojego grona.",
13. w § 31 :
a/ ust. 1 otrzymuje brzmienie :
„ 1. Rada Miejska kontroluje działalność Zarządu, gminnych jednostek
organizacyjnych, w tym celu powołuje komisję rewizyjną.",
b/ ust. 2 otrzymuje brzmienie :
„ 2. W skład komisji rewizyjnej wchodzą radni , w tym przedstawiciele
wszystkich klubów, z wyjątkiem radnych pełniących funkcję, o których mowa
w art. 19 ust. 1 o samorządzie gminnym, oraz będących członkami Zarządu.",
14. w § 34 w ust. 1 ułamek „ Ľ " zastępuje się ułamkiem „ 1/3 " ,
15. w § 42 :
a/ w ust. 2 wyrazy „trzech członków Zarządu" zastępuje się wyrazami „członek
Zarządu",
b/ w ust. 3 cyfrę „ 5 " zastępuje się cyfrą „ 3 ", cyfrę „ 6 " zastępuje się cyfrą „ 3 "
oraz wyraz „ wykonawczy " zastępuje się wyrazem „ wyborczy ",
16. w § 45 w ust. 3 wyraz „ trzech " zastępuje się wyrazem „ dwóch "
§ 2
W Regulaminie Rady Miejskiej w Płotach stanowiącym załącznik Nr 4 do uchwały określonej w § 1 wprowadza się następujące zmiany :
1. w § 6 ust. 2 otrzymuje brzmienie :
„ 2 / Pierwszą sesję nowo wybranej rady gminy, do czasu wyboru
przewodniczącego rady, prowadzi najstarszy wiekiem radny obecny na
sesji.",
2. w § 8 skreśla się ust. 4
3. w § 13 dodaje się ust. 5 w brzmieniu :
„ 5. Rada Miejska może wprowadzić zmiany w porządku bezwzględną większością
głosów ustawowego składu Rady.",
4. w § 22 lit. c/ skreśla się wyrazy „stałych członków komisji spoza Rady.",
5. w § 25 skreśla się lit. b/
§ 3
W Regulaminie Zarządu Miejskiego stanowiącym załącznik Nr 5 do uchwały określonej w § 1 prowadza się następujące zmiany :
1. w § 1 w ust. 1 wyrazy „trzech członków" zastępuje się wyrazem „ członek ",
2. w § 4 dodaje się ust. 4 w brzmieniu :
„ 4. Zarządowi przysługuje wyłączne prawo :"
1/ zaciągania zobowiązań mających pokrycie w ustalonych w uchwale budżetowej
kwotach wydatków, w ramach upoważnień udzielonych przez Radę Miejską,
2/ emitowania papierów wartościowych, w ramach upoważnień udzielonych przez
Radę Miejską,
3/ dokonywanie wydatków budżetowych,
4/ zgłaszania propozycji zmian w budżecie gminy,
5/ dysponowania rezerwami budżetu gminy,
6/ blokowania środków budżetowych, w przypadkach określonych ustawą.",
3.. w § 8 w ust. 2 wyrazy „trzech członków" zastępuje się wyrazami „ jednego członka"
4. w § 12 ust. 2 wyraz „zarządzeń" zastępuje się wyrazem „uchwał",
5. w § 12 w ust. 3 skreśla się wyrazy „i zarządzenia",
6. w § 13 w ust. 1 wyraz „trzech" zastępuje się wyrazem „dwóch",
7. w § 16 w ust. 3 skreśla się wyrazy „Zarządu, zarządzeń",
8. w § 24 skreśla się wyrazy „jego zarządzenia",
§ 4
Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Zachodniopomorskiego z wyłączeniem przepisów § 1 ust. 5, 12, 13 lit. b, 14 i 15, § 2 ust. 4 i 5 oraz § 3 ust. 1, 3 i 6, które wchodzą w życie po upływie kadencji, w czasie której podjęto niniejszą uchwałę.
V-ce Przewodniczący Rady
inż.. Marian Tomkalski
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Tomasz Haraszczuk Data wytworzenia:
10 lis 2009
Osoba dodająca informacje
Tomasz Haraszczuk Data publikacji:
10 lis 2009, godz. 08:49
Osoba aktualizująca informacje
Tomasz Haraszczuk Data aktualizacji:
10 lis 2009, godz. 08:49