Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Miejskiego w Płotach

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

Tagi

Uchwała Nr XXVI / 253 / 2013 Rady Miejskiej w Płotach z dnia 22 marca 2013r. w sprawie: szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczona przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi

Uchwała Nr XXVI / 253 / 2013

Rady Miejskiej w Płotach

z dnia 22 marca 2013r.

 

 

w sprawie: szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczona przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi

 

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt.15 i art.40 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Tekst jednolity: Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, zm. Dz.U. z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 214, poz. 1806, Nr 153, poz. 1271, Dz.U. z 2003 r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568; Dz.U. z 2004 r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203, Nr 167, poz.1759, Dz.U. z 2005 r. Nr 172, poz. 1441, Nr 175, poz. 1457, Dz.U. z 2006 r. Nr 17, poz. 128, Nr 181, poz. 1337; Dz.U z 2007 r. Nr 48 poz.327, Nr 138, poz. 974, Nr 173 poz. 1218; Dz.U. z 2008 r. Nr 180, poz. 1111, Nr 223, poz. 1458; Dz. U. z 2009 r. Nr 52, poz. 420, Nr 157, poz. 157, poz. 1241; Dz.U z 2010 r. Nr 28, poz. 142 i 146, Nr 106, poz. 675, Nr 40, poz. 230; Dz.U. z 2011 r. Nr 21, poz. 113, Nr 117, poz. 679, Nr 134, poz. 777, Nr 149, poz.887, Nr 217, poz. 1281; Dz.U. z 2012 r., poz. 567, z 2013r. poz.153 i) oraz art. 6r ust.3 ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2012r., poz.391, zm. z 2011 r. Nr 152, poz. 897, z 2012 r. poz. 951, z 2013 r. poz. 21 i 228), Rada Miejska w Płotach uchwala co następuje:

 

§ 1. Określa się następujący szczegółowy sposób i zakres świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy i zagospodarowania tych odpadów:

 

  1. odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości od dnia 1 lipca 2013r. odbywać się będzie następująco:

    a) odpady zgromadzone selektywnie, to jest:

    - papier, tektura, tekstylia, odzież, tworzywa sztuczne, drewno, metale i opakowania z tych materiałów oraz wielomateriałowe (zebrane w jednym worku),

    - szkło,

    - odpady kuchenne i ogrodowe oraz pozostałe odpady ulegające biodegradacji,

    - oraz odpady pozostałe po wysegregowaniu powyżej wymienionych frakcji (odpady zmieszane), gromadzone na terenie nieruchomości w odrębnych pojemnikach, będą odbierane z nieruchomości z częstotliwością określoną w regulaminie utrzymania czystości i porządku

    b) harmonogram odbioru wyżej wymienionych odpadów zostanie opracowany przez podmiot odbierający odpady i zatwierdzony zarządzeniem burmistrza;

    harmonogram ten będzie dostępny na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w Płotach oraz na tablicach ogłoszeń w Urzędzie Miejskim i poszczególnych sołectw,

    c) odpady zielone pochodzące z pielęgnacji drzew i krzewów, nie mieszczące się w pojemnikach, powinny być gromadzone odrębnie i przekazywane podmiotowi odbierającemu odpady komunalne,

    d) przeterminowane leki, wydzielone ze strumienia odpadów komunalnych należy przekazać do specjalistycznych pojemników znajdujących się w aptekach na terenie miasta Płoty,

    e) odpady zawierające substancje niebezpieczne (np. świetlówki, chemikalia, farby, rozpuszczalniki, oleje odpadowe, opakowania po aerozolach i środkach ochrony roślin, itd.) należy wydzielić ze strumienia odpadów komunalnych. Każdy posiadacz tych odpadów winien przekazać je do gminnego punktu zbiórki odpadów komunalnych,

    f) zużyte baterie i akumulatory należy wydzielić ze strumienia odpadów i przekazywać je do specjalistycznych pojemników znajdujących się w szkołach, świetlicach oraz w sklepach prowadzących sprzedaż tego rodzaju artykułów. Wykaz miejsc, w których znajdują się pojemniki na zużyte baterie będzie dostępny na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w Płotach oraz na tablicach ogłoszeń: Urzędu Miejskiego i poszczególnych sołectw,

    g) odpady wielkogabarytowe, zużyte opony oraz zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny należy gromadzić odrębnie od pozostałych odpadów komunalnych.

    Odpady te będą odbierane dwa razy w roku, a terminach określonych zarządzeniem Burmistrza Płotów, sprzed nieruchomości.

    h) odpady budowlano – remontowe, które powstały w wyniku prowadzenia drobnych robót, nie wymagających pozwolenia na budowę lub zgłoszenia budowlanego, powinny być gromadzone odrębnie, w pojemnikach do tego celu przeznaczonych, uniemożliwiających pylenie i przekazywane podmiotowi odbierającemu odpady komunalne,

  2. Jeżeli odpady wytwarzane na terenie nieruchomości nie będą gromadzone selektywnie w sposób opisany w pkt.1, podmiot odbierający odpady powiadomi o tym fakcie właściwe służby Urzędu Miejskiego w Płotach. W takim przypadku Burmistrz Płotów decyzja nałoży obowiązek ponoszenia przez właściciela nieruchomości opłaty według stawki za odpady niesegregowane.

§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Płotów.

 

§ 3. Uchwała podlega opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Zachodniopomorskiego i wchodzi w życie z dniem 1 lipca 2013r.

 

Przewodniczący Rady

Piotr Jasina


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Sławomir Kwiatkowski

Data wytworzenia:
07 maj 2013

Osoba dodająca informacje

Sławomir Kwiatkowski

Data publikacji:
07 maj 2013, godz. 10:42

Osoba aktualizująca informacje

Sławomir Kwiatkowski

Data aktualizacji:
07 maj 2013, godz. 10:42