Uchwała Nr XX/195/08 Rady Miejskiej w Płotach z dnia 5 września 2008r. w sprawie: określenia trybu prac nad projektem uchwały budżetowej
Uchwała Nr XX/195/08
Rady Miejskiej w Płotach
z dnia 5 września 2008r.
w sprawie: określenia trybu prac nad projektem uchwały budżetowej
Na podstawie art. 53, ust. 1, ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym
(tekst jednolity Dz. U. z 2001 roku Nr 142, poz. 1591 oraz z 2002 roku Nr 23, poz. 220, Nr 62,
poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz. 1806 oraz z 2003 roku Nr 80, poz. 717,
Nr 162, poz. 1568 oraz z 2004 roku Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203, nr 167, poz. 1759 oraz
z 2005 Nr 172, poz. 1441, Nr 175, poz. 1457 oraz z 2006r. Nr 17, poz. 128, Nr 181, poz. 1337 oraz
z 2007r. Nr 48, poz. 327, Nr 138, poz. 974, Nr 173, poz. 1218)
Rada Miejska w Płotach uchwala, co następuje:
§ 1. 1. Ustala się szczegółowy tryb i zakres prac nad projektem uchwały budżetowej według
harmonogramu stanowiącego załącznik do niniejszej uchwały.
2. Dyrektorzy, Kierownicy gminnych jednostek organizacyjnych, zakładów budżetowych plany rzeczowe oraz projekty planów finansowych przedkładają Skarbnikowi gminy
w terminach wynikających z harmonogramu, o którym mowa w ust. 1.
§ 2. 1. Projekty planów, o których mowa w § 1 ust. 2 opracowywane są na podstawie:
a) wskazówek Rady Miejskiej do projektu budżetu,
b) aktualnego poziomu cen (stawek, taryf, opłat i podatków) z uwzględnieniem
zmian wchodzących w życie od dnia 1 stycznia roku budżetowego,
c) zakładanej prognozy wzrostu cen w roku budżetowym,
d) istniejącego w roku poprzedzającym rok budżetowy stanu organizacyjnego
placówek finansowanych z budżetu gminy,
e) przewidywanego stanu zatrudnienia na koniec roku poprzedzającego rok
budżetowy,
f) stawek wynagrodzeń obowiązujących w roku poprzedzającym rok budżetowy.
2. Wszelkie zmiany w organizacji jednostek skutkujące zwiększeniem wydatków muszą być zaakceptowane przez Burmistrza.
§ 3. Skarbnik gminy na podstawie przedłożonych materiałów i wniosków, a także prognozy
kwot dochodów własnych gminy, dotacji celowych na realizację zadań własnych gminy
i zadań z zakresu administracji rządowej oraz zadań zleconych ustawami, oraz subwencji z budżetu państwa sporządza wstępne zbiorcze zestawienie dochodów
i wydatków do projektu budżetu w terminie wynikającym z harmonogramu, o którym mowa w § 1 ust. 1.
§ 4. 1. Burmistrz opracowuje:
a) projekt uchwały budżetowej na podstawie materiałów opracowanych przez
Skarbnika gminy, a zebranych na poszczególnych etapach prac projektowych,
b) informację o stanie mienia komunalnego,
c) prognozę łącznej kwoty długu na koniec roku budżetowego i lata następne.
2. Burmistrz przedkłada w terminie do dnia 15 listopada roku poprzedzającego rok
budżetowy:
a) Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Szczecinie - celem zaopiniowania,
b) Radzie Miejskiej w Płotach.
§ 5. 1. Projekt uchwały budżetowej obejmuje:
1) prognozowane dochody budżetu według źródeł i działów klasyfikacji, w podziale
na dochody: bieżące i majątkowe.
2) wydatki budżetu w podziale na działy i rozdziały klasyfikacji wydatków,
z wyodrębnieniem:
a) wydatków bieżących, w tym w szczególności:
- wynagrodzeń i pochodnych od wynagrodzeń,
- dotacji,
- wydatków na obsługę długu jednostki samorządu terytorialnego,
- wydatków przypadających do spłaty w danym roku budżetowym, zgodnie
z zawartą umową, z tytułu poręczeń i gwarancji udzielonych przez jednostkę
samorządu terytorialnego;
b) wydatków majątkowych;
3) źródła pokrycia deficytu lub przeznaczenie nadwyżki budżetowej,
4) przychody i rozchody budżetu ,
5) wydatki związane z wieloletnimi programami inwestycyjnymi, z wyodrębnieniem
wydatków na finansowanie poszczególnych programów,
6) wydatki na programy i projekty realizowane ze środków, pochodzących
z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności Unii Europejskiej,
7) plany przychodów i wydatków zakładów budżetowych,
8) plany przychodów i wydatków gminnych funduszy celowych,
9) limit zobowiązań z tytułu zaciąganych kredytów i pożyczek oraz emitowanych
papierów wartościowych:
a) na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu,
b) finansowanie planowanego deficytu budżetu,
c) spłatę zaciągniętych zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek;
10) upoważnienia dla Burmistrza do zaciągania zobowiązań:
a) na finansowanie wydatków, na wieloletnie programy inwestycyjne, na programy
i projekty realizowane ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej, ze
źródeł zagranicznych niepodlegających zwrotowi,
b) z tytułu umów, których realizacja w roku następnym jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania jednostki i termin zapłaty upływa w roku
następnym;
11) zakres i kwoty dotacji przedmiotowych,
12) zakres i kwoty dotacji celowych na finansowanie kosztów realizacji inwestycji,
realizowanych przez zakład budżetowy,
13) dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej
innych zadań zleconych gminie odrębnymi ustawami,
14) dotacje inne niż określone w pkt 11 i 12, przekazywane na podstawie odrębnych
przepisów, związane z realizacją zadań gminy,
15) dochody i wydatki związane z realizacją zadań wspólnych realizowanych w
drodze umów lub porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego,
2. Uchwała budżetowa może zawierać:
a) upoważnienie dla Burmistrza do zaciągania kredytów i pożyczek oraz emisji papierów wartościowych na pokrycie występującego w ciągu roku budżetowego
deficytu budżetu,
b) upoważnienie dla Burmistrza do dokonywania przeniesień wydatków między
rozdziałami i paragrafami w ramach działu klasyfikacji budżetowej,
c) inne postanowienia dotyczące wykonywania budżetu.
3. W uchwale budżetowej gminy określa się także dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych i wydatki na realizację zadań określonych w gminnym profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych oraz gminnego programu przeciwdziałania narkomanii.
§ 6. Do projektu uchwały budżetowej Burmistrz dołącza:
1) objaśnienia do projektu budżetu,
2) informację o stanie mienia komunalnego,
3) prognozę łącznej kwoty długu na koniec roku budżetowego i lata następne.
§ 7. 1. Przewodniczący Rady Miejskiej otrzymany projekt uchwały wraz z materiałami informacyjnymi przekazuje niezwłocznie do zaopiniowania stałym komisjom Rady.
2. Komisje Rady w terminie 14 dni odbywają posiedzenia, na których opiniują projekt uchwały budżetowej.
3. Wprowadzenie zgłaszanych przez komisję propozycji zmian do projektu budżetu na zwiększeniu wydatków nieznajdujących pokrycia w planowanych kwotach dochodów lub zwiększenia planowanych dochodów może nastąpić jedynie za zgodą Burmistrza ze wskazaniem przez komisję dodatkowych źródeł dochodów.
4. Opinie poszczególnych komisji merytorycznych stanowią podstawę do sformułowania opinii projekcie budżetu przez Komisję Budżetu, Finansów, Samorządu i Rolnictwa.
§ 8. 1. Komisja Budżetu przekazuje niezwłocznie Burmistrzowi pisemną opinię, a Burmistrz po zapoznaniu się z jej treścią w terminie 7 dni dokonuje w projekcie uchwały budżetowej ewentualnych poprawek.
2. Nieuwzględnienie przez Burmistrza w projekcie uchwały budżetowej wniosków komisji wymaga pisemnego uzasadnienia.
§ 9. 1. Burmistrz w terminie 7 dni od dnia przedłożenia Radzie Miejskiej projektu uchwały budżetowej przekazuje podległym jednostkom informacje niezbędne do opracowania ich planów finansowych.
2. Dyrektorzy, Kierownicy gminnych jednostek organizacyjnych, zakładów budżetowych w terminie 30 dni od przekazania informacji, o których mowa w ust. 1 nie później niż do
22 grudnia roku poprzedzającego rok budżetowy opracowują plany finansowe jednostek.
§ 10. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi.
§ 11. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Przewodniczący Rady
Piotr Jasina
Załączniki do pobrania
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|---|---|---|
ZaA A cznik Nr 1 do UchwaA y Nr-XX-195-08 (PDF, 80.36Kb) | 2009-10-21 11:04:38 | 70 |
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Tomasz Haraszczuk Data wytworzenia:
21 paź 2009
Osoba dodająca informacje
Tomasz Haraszczuk Data publikacji:
21 paź 2009, godz. 11:04
Osoba aktualizująca informacje
Tomasz Haraszczuk Data aktualizacji:
21 paź 2009, godz. 11:04