Uchwała Nr XLI/ 394 /2010 Rady Miejskiej w Płotach z dnia 25 marca 2010 r. w sprawie: określenia wymagań, jakie powinien spełnić przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na usługi w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości oraz na opróżnianie zbiorników bezodpływowych, transport nieczystości ciekłych, odzysku lub unieszkodliwiania odpadów komunalnych na terenie gminy Płoty.
Uchwała Nr XLI/ 394 /2010
Rady Miejskiej w Płotach
z dnia 25 marca 2010 r.
w sprawie: określenia wymagań, jakie powinien spełnić przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na usługi w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości oraz na opróżnianie zbiorników bezodpływowych, transport nieczystości ciekłych, odzysku lub unieszkodliwiania odpadów komunalnych na terenie gminy Płoty.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym ( tekst jednolity- Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 ze zmianami) i art. 7 ust. 3 i 3a ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach ( tekst jednolity- Dz.U. z 2005 r. Nr 236, poz. 2008, zm. Nr 180, poz. 1495, z 2006 r. Nr 144, poz. 1042, z 2008 r. Nr 223, poz. 1464, z 2009 r. Nr 18, poz. 97, Nr 79, poz. 666, Nr 92, poz. 753, Nr 215, poz. 1664) oraz rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 30 grudnia 2005 r. w sprawie szczególnego sposobu określenia wymagań, jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia ( Dz.U. z 2006 r. Nr 5, poz. 33 ), Rada Miejska w Płotach uchwala co następuje:
ROZDZIAŁ I
Wymagania jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o zezwolenie
na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości.
§ 1. Określa się wymagania, jakie powinien spełnić przedsiębiorca obiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie gminy Płoty :
-
Przedsiębiorca powinien złożyć wniosek o udzielenie zezwolenia, zawierający dane określone w art. 8 ust. 1, 1a, 2 i 2b ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach i potwierdzający spełnienie wymagań zawartych w niniejszej uchwale oraz dokonać opłaty skarbowej od wniosku i załączników.
-
Ponadto wniosek powinien zawierać: a) imię i nazwisko lub nazwę oraz adres zamieszkania lub siedziby przedsiębiorcy obiegającego się o zezwolenie, oraz jego numer identyfikacji podatkowej ( NIP), numer REGON, wpis ( opis ) z ewidencji działalności gospodarczej, aktualne zaświadczenie o nie zaleganiu z opłacaniem podatków, składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne – wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed złożeniem wniosku , aktualne zezwolenie na transport odpadów komunalnych;
b) określenie przedmiotu i obszaru działalności
c) opis wyposażenia technicznego, uwzględniający wymagania dotyczące pojazdów, pojemników lub worków oraz bazy transportowej;
d) informację o posiadaniu punktu gromadzenia odpadów problemowych ( lokalizacja, dni i godziny otwarcia oraz wykaz przyjmowanych odpadów problemowych ), lub o wykonywaniu takiej usługi poprzez innego przedsiębiorcę posiadającego stosowne zezwolenia;
e) przewidywane zabiegi sanitarne i porządkowe związane ze świadczonymi usługami;
f) miejsca odzysku i unieszkodliwienia odpadów;
g) oświadczenie w gotowości zawarcia umowy na odbiór odpadów komunalnych z właścicielem każdej nieruchomości położonej na obszarze wykonywanej działalności.
§ 2. Wymagania w zakresie opisu wyposażenia technicznego dotyczące pojazdów, to:
-
przedłożenie wykazu specjalistycznych pojazdów samochodowych, którymi mają być
wykonywane usługi, spełniających wymagania określone w przepisach regulujących warunki techniczne pojazdów, a także wymagania techniczne określone w innych przepisach szczególnych;
w szczególności posiadających zabezpieczenia przed niekontrolowanym wydostawaniem się na zewnątrz pojazdu transportowanych odpadów, wraz z dowodami potwierdzającymi tytuł prawny przedsiębiorcy do tych pojazdów; do wniosku należy załączyć poświadczenie aktualnych badań technicznych (kserokopia dowodu rejestracyjnego);
-
oświadczenie o sprawności technicznej pojazdów specjalistycznych;
-
trwałe oznakowanie pojazdów nazwą przedsiębiorcy i jego adresem;
-
zapewnienie parkowania pojazdów, po zakończeniu pracy, na terenie bazy transportowej, w sposób uniemożliwiający dostęp do nich osób trzecich;
-
wyposażenie pojazdów w narzędzia umożliwiające uprzątnięcie odpadów rozsypanych w trakcie prac załadunkowych;
-
przystosowanie pojazdu do zbierania odpadów komunalnych ulegających biodegradacji (do czasu wprowadzenia systemu zbiórki odpadów ulegających biodegradacji na terenie Gminy Płoty ;
-
przedłożenie wykazu pojazdów przeznaczonych do zbierania odpadów selektywnie gromadzonych lub w przypadku wykonywania takiej usługi przez innego przedsiębiorcę posiadającego stosowane zezwolenia, oświadczenie tego przedsiębiorcy o dysponowaniu takimi pojazdami, za pomocą których będą wykonywane przedmiotowe usługi.
§ 3. Wymagania w zakresie opisu wyposażenia technicznego, dotyczące bazy transportowej, to:
-
posiadanie bazy transportowej służącej do garażowania pojazdów, magazynowania pojemników i kontenerów i innych urządzeń służących do prowadzenia działalności określonej w § 1, spełniającej wymogi techniczne, bezpieczeństwa i higieny pracy, przeciwpożarowe i ochrony środowiska określone w odrębnych przepisach, zwanej dalej ,,bazą”;
-
zlokalizowanie bazy na terenie przeznaczonym w dokumentach planistycznych, do prowadzenia działalności określonej w § 1, na użytkowanie której przedsiębiorca posiada stosowne zezwolenie;
-
udokumentowanie prawa władania bazą poprzez przedłożenie w szczególności wyciągu z księgi wieczystej lub umowy najmu bądź dzierżawy;
-
posiadanie biura obsługi klientów wyposażonego w środki łączności oraz przedłożenie informacji o lokalizacji tego biura, godzinach urzędowania i numerze telefonu.
§ 4. Wymagania w zakresie opisu wyposażenia technicznego dotyczące pojemników lub worków, to:
-
posiadanie znormalizowanych pojemników, kontenerów lub worków do zbierania odpadów zmieszanych oznaczonych nazwą przedsiębiorcy i jego adresem;
-
posiadanie pojemników, kontenerów lub worków do odpadów opakowaniowych zbieranych selektywnie, oznaczonych nazwą przedsiębiorcy i jego adresem;
-
zapewnienie usługobiorcy możliwości zakupu lub dzierżawy pojemników lub worków do gromadzenia odpadów zmieszanych jak również odpadów selektywnie zebranych na terenie nieruchomości;
-
posiadanie pojemników do odbioru wyselekcjonowanych odpadów z terenu budów lub remontów;
-
posiadanie umowy lub pisemnych zapewnień stwierdzających gotowość odbioru odpadów zbieranych w sposób selektywny w tym odpadów wielkogabarytowych, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, zużytych baterii przenośnych i zużytych akumulatorów przenośnych oraz odpadów z remontów przez przedsiębiorcę prowadzącego działalność w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów komunalnych.
§ 5. Wymagania obejmujące zabiegi sanitarne i porządkowe związane ze świadczonymi usługami, to:
-
oświadczenie o gotowości udokumentowania przez przedsiębiorcę częstotliwości mycia i dezynfekcji pojazdów, a w razie wykonywania tych czynności poza własną bazą, dołączenie umowy zawartej z przedsiębiorcą świadczącym usługi w zakresie mycia i dezynfekcji pojazdów oraz przedstawienie faktur;
-
oświadczenie o gotowości prowadzenia rejestru mycia i dezynfekcji pojazdów;
-
oświadczenie o gotowości wykonania usługi mycia i dezynfekcji pojemników służących do gromadzenia odpadów komunalnych na dodatkowe, indywidualne zlecenia właścicieli obsługiwanych nieruchomości;
-
oświadczenie o gotowości zapewnienia pracownikom świadczącym usługi odbierania odpadów czystego i estetycznego ubioru oznaczonego nazwą przedsiębiorcy, umożliwiającego w sposób jednoznaczny wizualną identyfikację przedsiębiorcy.
§ 6. Wymagania obejmujące miejsce odzysku i unieszkodliwiania odpadów komunalnych, to:
-
udokumentowanie - poprzez przedłożenie umów lub oświadczenie – o gotowości do odbioru odpadów zebranych selektywnie przez przedsiębiorców, którzy posiadają odpowiednie zezwolenie zgodnie z odrębnymi przepisami;
-
udokumentowanie – poprzez przedłożenie umów lub oświadczeń – o gotowości odbioru odpadów komunalnych zmieszanych;
-
odpady zebrane na terenie Gminy Płoty powinny być kierowane do instytucji znajdujących się w jej obrębie;
-
przedsiębiorca zobowiązany jest w terminie do 15 dnia po upływie każdego miesiąca sporządzić i przekazać Burmistrzowi wykaz właścicieli nieruchomości, z którymi w poprzednim miesiącu zawarł umowy na odbieranie odpadów komunalnych oraz wykaz właścicieli nieruchomości, z którymi w poprzednim miesiącu umowy uległy rozwiązaniu lub wygasły;
-
przedsiębiorca zobowiązany jest do składania ( do końca pierwszego kwartału za poprzedni rok kalendarzowy) Burmistrzowi Gminy Płoty informacji dotyczącej:
a) masy poszczególnych rodzajów odpadów komunalnych odebranych z terenu Gminy Płoty;
b) sposobu zagospodarowania poszczególnych rodzajów odebranych odpadów komunalnych;
c) masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji składowanych na składowiskach odpadów;
d) masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji ( wykaz kart przekazania odpadów).
ROZDZIAŁ II
Wymagania jakie powinien spełnić przedsiębiorca ubiegający się o zezwolenie
na opróżnianie zbiorników bezodpływowych i transport nieczystości ciekłych.
§ 7. Określa się wymagania, jakie powinien spełnić przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie opróżnienia zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych na terenie Gminy Płoty, obejmujące:
-
opis wyposażenia technicznego zawierający wymagania odnośnie bazy transportowej;
-
zabiegi sanitarne i porządkowe związane ze świadczonymi usługami.
§ 8. Wymagania w zakresie opisu wyposażenia technicznego dotyczące bazy transportowej, to:
-
posiadanie tytułu prawnego do dysponowania specjalistycznymi pojazdami, którymi mają być wykonywane usługi, spełniającymi wymagania techniczne określone w przepisach regulujących warunki techniczne pojazdów oraz dodatkowo wymagania techniczne określone w:
a) rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 12 listopada 2002 r. w sprawie wymagań dla pojazdów asenizacyjnych ( Dz. U. Nr 193, poz. 1617 – ze zmianami);
b) ustawie z dnia 21 grudnia 2000 r. o dozorze technicznym (Dz. U. Nr 122, poz. 1321 ze zmianami);
-
pojazdy asenizacyjne muszą być:
a) trwale oznakowane nazwą przedsiębiorcy i jego adresem;
b) parkowane po zakończeniu pracy na terenie bazy transportowej w sposób uniemożliwiający dostęp do nich osób trzecich;
c) wyposażone w narzędzia umożliwiające uprzątnięcie nieczystości ciekłych rozlanych w trakcie prac załadunkowych;
-
posiadanie bazy transportowej służącej do garażowania pojazdów i innych urządzeń służących do prowadzenia działalności określonej w § 7 Rozdziału II, spełniającej wymogi techniczne, bezpieczeństwa i higieny pracy, przeciwpożarowe i ochrony środowiska określone w odrębnych przepisach, zwanej dalej ,,bazą”;
-
zlokalizowanie bazy na terenie przeznaczonym w dokumentacji planistycznej, do prowadzenia działalności określonej w § 7 Rozdziału II, na użytkowanie której przedsiębiorca posiada stosowne zezwolenie;
-
udokumentowanie prawa władania bazą poprzez przedłożenie w szczególności wyciągu z księgi wieczystej lub umowy najmu bądź dzierżawy;
-
posiadanie biura obsługi klientów, wyposażonego w środki łączności oraz przedłożenie informacji o lokalizacji tego biura, godzinach i numerze telefonu.
§ 9. Wymagania obejmujące zabiegi sanitarne i porządkowe związane ze świadczonymi usługami, to:
1. udokumentowanie przez przedsiębiorcę częstotliwości mycia i dezynfekcji pojazdów, a w razie wykonywania tych czynności poza własną bazą, dołączenie umowy z przedsiębiorcą świadczącym usługi w zakresie mycia i dezynfekcji pojazdów oraz przedstawienie faktury;
2. prowadzenie rejestru mycia i dezynfekcji pojazdów:
3. zapewnienie pracownikom świadczącym usługi odbierania nieczystości ciekłych, czystego i estetycznego ubioru oznaczonego nazwą przedsiębiorcy, umożliwiającego w sposób jednoznaczny wizualną identyfikację przedsiębiorcy;
4. udokumentowanie gotowości odbioru nieczystości ciekłych przez stację zlewną;
5. zaproponowanie zabiegów z zakresu ochrony środowiska i ochrony sanitarnej planowanych po zakończeniu działalności
6. określenie terminu podjęcia działalności oraz zamierzonego czasu jej prowadzenia.
§ 10. Przedsiębiorca zobowiązany jest w terminie do 15 dnia po upływie każdego miesiąca sporządzić i przekazać burmistrzowi wykaz właścicieli nieruchomości, z którymi w poprzednim miesiącu zawarł umowy na wywóz nieczystości ciekłych oraz wykaz właścicieli nieruchomości, z którymi w poprzednim miesiącu umowy uległy rozwiązaniu lub wygasły.
ROZDZIAŁ III
Postanowienie końcowe
§ 11. Niewypełnienie któregokolwiek z wymagań zawartych w uchwale, stanowić będzie podstawę do odmowy udzielenia zezwolenia, o którym mowa w Rozdziale I i II.
§ 12. W sprawach nie uregulowanych niniejszą uchwałą stosuje się przepisy ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, akty wykonawcze oraz inne obowiązujące przepisy.
§ 13. Uchwałę podaje się do publicznej wiadomości poprzez wywieszenie na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Miejskim w Płotach, zamieszczenie w Biuletynie Informacji Publicznej oraz w Dzienniku Urzędowym Województwa Zachodniopomorskiego.
§ 14. Wykonywanie uchwały powierza się Burmistrzowi Płotów.
§ 15. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od daty ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Zachodniopomorskiego.
Przewodniczący Rady
Piotr Jasina
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Sławomir Kwiatkowski Data wytworzenia:
06 kwi 2010
Osoba dodająca informacje
Sławomir Kwiatkowski Data publikacji:
06 kwi 2010, godz. 09:39
Osoba aktualizująca informacje
Sławomir Kwiatkowski Data aktualizacji:
06 kwi 2010, godz. 09:39