Uchwała budżetowa
Uchwała Nr XIV/ 92 /15
Rady Miejskiej w Płotach
z dnia 29 grudnia 2015 r.
w sprawie: uchwalenia budżetu Gminy Płoty na rok 2016
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4 i pkt 9 lit. „d” oraz lit. „i” ustawy z dnia 8 marca 1990 r.
o samorządzie gminnym (Dz.U.2015r.poz.1515) oraz art. 211, art. 235, art. 236, art. 258 ust. 1 i art. 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (tj. Dz.U.2013r. poz.885; zm.: poz.938 i 1646; z 2014r. poz.379,911,1146,1626 i 1877; z 2015r. poz.238,532,1117,1130,1190, 1358,1513,1854 i 2150)
Rada Miejska w Płotach uchwala, co następuje:
§ 1. Ustala się dochody budżetu (załącznik Nr 1) w kwocie - 30.767.679,28 zł
z tego:
- dochody bieżące - 27.482.585,00 zł,
- dochody majątkowe - 3.285.094,28 zł.
§ 2. Ustala się wydatki budżetu (załącznik Nr 2) w kwocie - 36.220.868,56 zł
z tego:
- wydatki bieżące - 26.394.395,86 zł,
- wydatki majątkowe - 9.826.472,70 zł.
§ 3. Ustala się planowany deficyt budżetu w kwocie: - 5.453.189,28 zł,
który zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z wolnych
środków, jako nadwyżki środków pieniężnych na rachunku
bieżącym budżetu, wynikającym z rozliczeń wyemitowanych
papierów wart., kredytów i pożyczek z lat ubiegłych w kwocie - 5.453.189,28 zł.
§ 4. Ustala się przychody i rozchody budżetu (załącznik Nr 3)
w kwotach:
- przychody - 6.900.000,00 zł,
- rozchody - 1.446.810,72 zł.
§ 5. W budżecie tworzy się rezerwy:
- ogólną w kwocie - 100.000,00 zł,
- celowe w kwocie - 75.000,00 zł,
z przeznaczeniem na realizację zadań z zakresu zarządzania
kryzysowego.
§ 6. Dochody i wydatki związane z realizacją:
- zadań z zakresu administracji rządowej i innych zleconych jednostce samorządu terytorialnego odrębnymi ustawami, zgodnie z załącznikiem Nr 4,
- zadań wykonywanych na mocy porozumień z organami administracji rządowej, zgodnie z załącznikiem Nr 5.
§ 7.Ustala się wydatki jednostek pomocniczych (załącznik Nr 6)
w ramach funduszu sołeckiego w wysokości - 299.352,79 zł.
§ 8. 1.Ustala się dochody w kwocie - 133.000,00 zł
z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych.
2. Ustala się wydatki w kwocie - 128.000,00 zł
na realizację zadań określonych w gminnym programie
profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.
3. Ustala się wydatki w kwocie - 5.000,00 zł
na realizację zadań określonych w gminnym programie
przeciwdziałania narkomanii.
§ 9. Ustala się przychody i koszty samorządowych
zakładów budżetowych (załącznik Nr 7) w kwotach:
- przychody - 5.460.514,00 zł,
- wydatki - 5.450.500,00 zł.
§ 10. Ustala się limity zobowiązań z tytułu zaciąganych kredytów
i pożyczek oraz emitowanych papierów wartościowych na:
- pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu
budżetu jednostki samorządu terytorialnego, do kwoty: - 2.000.000,00 zł,
- spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tyt. emisji pap.
wart. oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów, do kwoty: - 1.000.000,00 zł.
§ 11. Upoważnia się Burmistrza Płotów do zaciągania kredytów i pożyczek oraz emitowania papierów wartościowych, o których mowa w §10, do wysokości kwoty w nim określonej.
§ 12. Ustala się dotacje:
- dla jednostek sektora finansów publicznych:
- podmiotowe (załącznik Nr 8) w kwocie - 580.000,00 zł,
- celowe na zadania własne (załącznik Nr 9) w kwocie - 15.000,00 zł,
- dla jednostek spoza sektora finansów publicznych
celowe (załącznik Nr 10) w kwocie - 484.290,00 zł,
- podmiotowe dla niepublicznej jednostki systemu oświaty
(załącznik Nr 11) w kwocie - 25.000,00 zł.
§ 13. Upoważnia się Burmistrza Płotów do:
- dokonywania zmian w planie wydatków:
- na uposażenia i wynagrodzenia ze stosunku pracy,
- majątkowych, z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami,
- przekazania niektórych uprawnień do dokonywania przeniesień planowanych
wydatków innym jednostkom organizacyjnym gminy, - do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku budżetowym
i w latach następnych jest niezbędna do zapewnienia ciągłości działania jednostki
i z których wynikające płatności wykraczają poza rok budżetowy, - przekazania uprawnień innym jednostkom organizacyjnym jednostki samorządu terytorialnego do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku budżetowym i w latach następnych jest niezbędna do zapewnienia ciągłości działania jednostki i z których wynikające płatności wykraczają poza rok budżetowy,
- udzielania w roku budżetowym poręczeń i gwarancji do łącznej kwoty
100.000,00 zł, - lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach, niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy,
- udzielania zaliczek na wydatki do rozliczenia (szczegółowe zasady udzielania
i rozliczania zaliczek określone są w Regulaminie udzielania zaliczek Urzędu Miejskiego):
a) pracownikom – na koszty podróży oraz na pokrycie drobnych wydatków do wysokości 3.000,00 zł, z 30 – dniowym terminem rozliczenia,
b) w innych wypadkach określonych w odrębnych przepisach,
- udzielania upoważnień kierownikom jednostek budżetowych gminy do udzielania zaliczek na wydatki, wg zasad określonych w pkt 8.
§ 14. Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2016 roku i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Zachodniopomorskiego oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego.
Przewodniczący Rady Miejskiej
Piotr Jasina
Załączniki do pobrania
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|---|---|---|
18 01 2017 11 02 1708 01 2016 10 46 05zaA .do uchwaA y Nr XIV-92-15 z 29-12-15 (XLS, 167.00Kb) | 2017-01-18 11:02:17 | 76 |
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Tomasz Sać Data wytworzenia:
18 sty 2017
Osoba dodająca informacje
Tomasz Sać Data publikacji:
18 sty 2017, godz. 11:02
Osoba aktualizująca informacje
Tomasz Sać Data aktualizacji:
18 sty 2017, godz. 11:02