Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Miejskiego w Płotach

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

Tagi

Uchwała budżetowa

Uchwała Nr XIV/ 92 /15

Rady Miejskiej w Płotach

z dnia 29 grudnia 2015 r.

 

w sprawie: uchwalenia budżetu Gminy Płoty na rok 2016

 

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4 i pkt 9 lit. „d” oraz lit. „i” ustawy z dnia 8 marca 1990 r.
o samorządzie gminnym (Dz.U.2015r.poz.1515) oraz art. 211, art. 235, art. 236, art. 258  ust. 1 i art. 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (tj. Dz.U.2013r. poz.885; zm.: poz.938 i 1646; z 2014r. poz.379,911,1146,1626 i 1877; z 2015r. poz.238,532,1117,1130,1190, 1358,1513,1854 i 2150)

Rada Miejska w Płotach uchwala, co następuje:

§ 1. Ustala się dochody budżetu (załącznik Nr 1) w kwocie         - 30.767.679,28 zł
z tego:

  1. dochody bieżące                                                                       - 27.482.585,00 zł,
  2. dochody majątkowe                                                                  -   3.285.094,28 zł.

§ 2. Ustala się wydatki budżetu (załącznik Nr 2) w kwocie         - 36.220.868,56 zł
z tego:

  1. wydatki bieżące                                                             - 26.394.395,86 zł,
  2. wydatki majątkowe                                                         -   9.826.472,70 zł.

§ 3. Ustala się planowany deficyt budżetu w kwocie:                  -   5.453.189,28 zł,     

który zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z wolnych

środków, jako nadwyżki środków pieniężnych na rachunku

bieżącym budżetu, wynikającym z rozliczeń wyemitowanych

papierów wart., kredytów i pożyczek z lat ubiegłych w kwocie        - 5.453.189,28 zł.

§ 4. Ustala się przychody i rozchody budżetu (załącznik Nr 3)
w kwotach:

  1. przychody                                                                                       - 6.900.000,00 zł,
  2. rozchody                                                                                         - 1.446.810,72 zł.

§ 5. W budżecie tworzy się rezerwy:

  1. ogólną w kwocie                                                                        -   100.000,00 zł,
  2. celowe w kwocie                                                                       -     75.000,00 zł,

z przeznaczeniem na realizację zadań z zakresu zarządzania

kryzysowego.                                                                                                                   

§ 6.  Dochody i wydatki związane z realizacją:

  1. zadań z zakresu administracji rządowej i innych zleconych jednostce samorządu terytorialnego odrębnymi ustawami, zgodnie z załącznikiem Nr 4,
  2. zadań wykonywanych na mocy porozumień z organami administracji rządowej, zgodnie z załącznikiem Nr 5.

    § 7.Ustala się wydatki jednostek pomocniczych (załącznik Nr 6)                          

w ramach funduszu sołeckiego w wysokości                                       -   299.352,79 zł.

§ 8. 1.Ustala się dochody w kwocie                                                 -    133.000,00 zł

z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych.

2. Ustala się wydatki w kwocie                                                            -   128.000,00 zł

na realizację zadań określonych w gminnym programie

profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.

3. Ustala się wydatki w kwocie                                                            -      5.000,00 zł

na realizację zadań określonych w gminnym programie

przeciwdziałania narkomanii.

§ 9. Ustala się przychody i koszty samorządowych

zakładów budżetowych (załącznik Nr 7) w kwotach:

  1. przychody                                                                                      -    5.460.514,00 zł,
  2. wydatki                                                                                          -    5.450.500,00 zł.

                                                                                                                              

§ 10. Ustala się limity zobowiązań z tytułu zaciąganych kredytów

i pożyczek oraz emitowanych papierów wartościowych na:

  1. pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu

budżetu jednostki samorządu terytorialnego, do kwoty:                    - 2.000.000,00 zł,

  1. spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tyt. emisji pap.

wart. oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów, do kwoty:                 - 1.000.000,00 zł.

 

§ 11. Upoważnia się Burmistrza Płotów do zaciągania kredytów i pożyczek oraz emitowania papierów wartościowych, o których mowa w §10, do wysokości kwoty w nim określonej.

§ 12. Ustala się dotacje:

  1. dla jednostek sektora finansów publicznych:
    1. podmiotowe (załącznik Nr 8) w kwocie                                           -  580.000,00 zł,
    2. celowe na zadania własne (załącznik Nr 9) w kwocie                      -    15.000,00 zł,
  1. dla jednostek spoza sektora finansów publicznych

celowe (załącznik Nr 10) w kwocie                                                      -  484.290,00 zł,

  1. podmiotowe dla niepublicznej jednostki systemu oświaty
    (załącznik Nr 11) w kwocie                                                                   -    25.000,00 zł.

§ 13. Upoważnia się Burmistrza Płotów do:

  1. dokonywania zmian w planie wydat­ków:
    1. na uposażenia i wynagrodzenia ze stosunku pracy,
    2. majątkowych, z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami,
  2. przekazania niektórych uprawnień do dokonywania przeniesień planowanych
    wydatków innym jednostkom organizacyjnym gminy,
  3. do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku budżetowym
    i w latach następnych jest niezbędna do zapewnienia ciągłości działania jednostki
    i z których wynikające płatności wykraczają poza rok budżetowy,
  4. przekazania uprawnień innym jednostkom organizacyjnym jednostki samorządu terytorialnego do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku budżetowym i w latach następnych jest niezbędna do zapewnienia ciągłości działania jednostki i z których wynikające płatności wykraczają poza rok budżetowy,
  5. udzielania w roku budżetowym poręczeń i gwarancji do łącznej kwoty
    100.000,00 zł,
  6. lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach, niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy,
  7. udzielania zaliczek na wydatki do rozliczenia (szczegółowe zasady udzielania
    i rozliczania zaliczek określone są w Regulaminie udzielania zaliczek Urzędu Miejskiego):

a) pracownikom – na koszty podróży oraz na pokrycie drobnych wydatków do wysokości 3.000,00 zł, z 30 – dniowym terminem rozliczenia,

b) w innych wypadkach określonych w odrębnych przepisach,

  1. udzielania upoważnień kierownikom jednostek budżetowych gminy do udzielania zaliczek na wydatki, wg zasad określonych w pkt 8.

 

§ 14. Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2016 roku i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Zachodniopomorskiego oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego.                                                                                                                                                                                                                                                                                 

 

Przewodniczący  Rady  Miejskiej

         Piotr  Jasina


Załączniki do pobrania

Plik Nazwa Data dodania Pobrań
18 01 2017 11 02 1708 01 2016 10 46 05zaA .do uchwaA y Nr XIV-92-15 z 29-12-15 (XLS, 167.00Kb) 2017-01-18 11:02:17 76
Plik Nazwa Data dodania Pobrań

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Tomasz Sać

Data wytworzenia:
18 sty 2017

Osoba dodająca informacje

Tomasz Sać

Data publikacji:
18 sty 2017, godz. 11:02

Osoba aktualizująca informacje

Tomasz Sać

Data aktualizacji:
18 sty 2017, godz. 11:02