PROTOKÓŁ Nr XLII nadzwyczajnej Sesji Rady Miejskiej w Płotach z dnia 27 marca 2018 r.
PROTOKÓŁ Nr XLII
nadzwyczajnej Sesji Rady Miejskiej w Płotach
z dnia 27 marca 2018 r.
Na stan 15 radnych obecnych było 11.
Porządek posiedzenia:
- Sprawy regulaminowe
a) otwarcie posiedzenia
b) stwierdzenie quorum
c) przyjęcie porządku obrad
d) przyjęcie protokołu z ostatniego posiedzenia.
- Podjęcie uchwały w sprawie podziału Gminy Płoty na okręgi wyborcze, ustalenia ich granic i numerów oraz liczby radnych wybieranych w każdym okręgu.
- Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Gminy Płoty.
- Sprawy bieżące, wolne wnioski.
- Zakończenie posiedzenia.
Przewodniczący Rady Piotr Jasina otworzył nadzwyczajne XLII posiedzenie Sesji Rady Miejskiej w Płotach, powitał zgromadzonych na posiedzeniu radnych, Pana Burmistrza Mariana Malińskiego, Wiceburmistrza Sławomira Nowaka, Panią Skarbnik Gminy Elżbietę Charkiewicz. Oznajmił, iż posiedzenie Sesji zostało zwołane w trybie pilnym, ponieważ do końca marca br. trzeba podjąć uchwały w sprawie podziału Gminy Płoty na okręgi wyborcze, ustalenia ich granic i numerów oraz liczby radnych wybieranych w każdym okręgu oraz w sprawie uchwalenia programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Gminy Płoty. Następnie Przewodniczący stwierdził quorum według listy obecności oraz przedstawił porządek obrad.
W związku z tym, że nie było pytań do przedstawionego porządku odbyło się głosowanie.
Na 10 radnych w głosowaniu jawnym
- 10 radnych „za” przyjęciem porządku obrad.
Radni jednogłośnie przyjęli w/w porządek obrad.
Przewodniczący poprosił o głosowanie w sprawie przyjęcia protokołu z ostatniego posiedzenia bez odczytywania, który jest dostępny w Biurze Rady.
Na 10 radnych w głosowaniu jawnym
- 10 radnych „za” przyjęciem protokołu.
Radni jednogłośnie przyjęli protokół z ostatniego posiedzenia.
Przystąpiono do pkt 2
Burmistrz Marian Maliński wyjaśnił, że są dwie generalne zasady dotyczące okręgów wyborczych po pierwsze jednostki pomocnicze, czyli sołectwa nie mogą być dzielone, a po drugie okręgi muszą być tak stworzone aby poszczególne sołectwa graniczyły ze sobą i posiadały odpowiednią liczbę mieszkańców. Oznajmił, że będzie 15 okręgów jednomandatowych.
Wiceburmistrz Sławomir Nowak nadmienił, że projekt uchwały został tak skonstruowany, aby wszystkie wytyczne się zgadzały.
Burmistrz oznajmił, iż 7 mandatów przypada na okręgi miejskie i 8 na okręgi wiejskie. Następnie przedstawił treść uchwały.
Odbyła się dyskusja na w/w temat.
Na salę posiedzeń przybył Radny Władysław Pawelec (godz. 1630).
W związku z tym, że nie było pytań do przedstawionego projektu uchwały odbyło się głosowanie.
Na 11 radnych w głosowaniu jawnym:
- 11 radnych „za” przyjęciem uchwały.
Radni jednogłośnie przyjęli w/w uchwałę.
Przystąpiono do pkt 3:
Burmistrz omówił szczegółowo projekt uchwały w sprawie programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi. Zaznaczył, iż taki program uchwalany jest corocznie. Dodał, że w ramach realizacji programu trzeba zapewnić opiekę zwierzętom bezdomnym znajdującym się na terenie naszej gminy, ponieważ jest to zadanie własne gminy.
W związku z tym, że nie było pytań do przedstawionego projektu uchwały odbyło się głosowanie.
Na 11 radnych w głosowaniu jawnym:
- 11 radnych „za” przyjęciem uchwały.
Radni jednogłośnie przyjęli w/w uchwałę.
Przystąpiono do pkt 4:
Radna Dorota Tarczyńska złożyła wniosek o udrożnienie przepustu znajdującego się na mostku przy ogródkach działkowych w miejscowości Słudwia ( od boiska do przejazdu).
Radny Tomasz Buchholc złożył wniosek o uprzątnięcie śmieci znajdujących się na ul. Kolejowej.
Radny Jarosław Krześniak poprosił o naprawienia nawierzchni drogi w miejscowości Mechowo, koło przystanku .
Radna Danuta Andrejczuk złożyła wniosek o zgłoszenie odpowiednim organom porządkowym sprawy zaśmiecania i gromadzenia różnych sprzętów na działce sąsiadującej z działką biura spółdzielni mieszkaniowej „Dom” Wyszobór.
Radny Marcin Gibki złożył wniosek o udrożnienie przepustu znajdującego się koło Trafo w miejscowości Pniewo oraz o zgłoszenie do Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego niewłaściwego stanu technicznego budynku znajdującego się w miejscowości Pniewo przy drodze Nr. 6. Zapytał również jak wygląda sytuacja mostu kolejowego w w/w miejscowości.
Wiceburmistrz wyjaśnił, że sprawa mostu czeka na rozstrzygnięcie przez Samorządowe Kolegium Odwoławcze.
Radny Marcin Makowiecki w imieniu członków komisji oświaty poprosił Pana Burmistrza o pisemne zdementowanie informacji, które zostały zawarte w sprawozdaniu złożonym przez klub sportowy MLUKS „Mokasyn” Płoty odnośnie braku możliwości organizowania biegu „o sztachetkę”.
Protokołowała:
Beata Krzywda
Przewodniczący Rady Miejskiej
Piotr Jasina
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Piotr Jasina Data wytworzenia:
27 mar 2018
Osoba dodająca informacje
Sławomir Kwiatkowski Data publikacji:
23 kwi 2018, godz. 13:24
Osoba aktualizująca informacje
Sławomir Kwiatkowski Data aktualizacji:
23 kwi 2018, godz. 13:24