PROTOKÓŁ Nr XLI Sesji Rady Miejskiej w Płotach z dnia 27 lutego 2018 r. Na stan 15 radnych obecnych było 11.
P R O T O K Ó Ł Nr XLI
Sesji Rady Miejskiej w Płotach
z dnia 27 lutego 2018 r.
Na stan 15 radnych obecnych było 11.
Porządek posiedzenia:
- Sprawy regulaminowe
a) otwarcie posiedzenia
b) stwierdzenie quorum
c) przyjęcie porządku obrad
d) przyjęcie protokołu z ostatniego posiedzenia.
- Przyjęcie informacji o planach pracy Stałych Komisji Rady Miejskiej na 2018 r.
- Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia planu pracy Rady Miejskiej na 2018 r.
- Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia planu kontroli Komisji Rewizyjnej na 2018 rok.
- Podjęcie uchwały w sprawie: zatwierdzenia „Lokalnego Programu Rewitalizacji Gminy Płoty na lata 2017 – 2023”
- Podjęcie uchwały w sprawie sprzedaży nieruchomości w drodze przetargu ustnego nieograniczonego.
- Podjęcie uchwały w sprawie zmiany Uchwały Nr XXIV/165/2016 Rady Miejskiej w Płotach z dnia 23 listopada 2016r. w sprawie warunków udzielenia bonifikaty od opłaty z tytułu przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości będących własnością Gminy Płoty.
- Podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia „Planu Odnowy Miejscowości Czarne na lata 2018-2023”.
- Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia „Gminnego Programu Opieki nad Zabytkami na lata 2018-2022”.
- Podjęcie uchwały w sprawie dopuszczenia zapłaty podatków i opłat stanowiących dochody budżetu Gminy Płoty instrumentem płatniczym.
- Podjęcie uchwały w sprawie udzielenia z budżetu Gminy Płoty dotacji celowej dla Biblioteki Publicznej Gminy i Miasta w Płotach, na dofinansowanie bieżącego remontu pomieszczeń.
- Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy Płoty w 2018 r.
- Podjęcie uchwały w sprawie zmiany w Wieloletniej Prognozie Finansowej Gminy Płoty na lata 2018-2028.
- Sprawy bieżące, wolne wnioski.
- Zakończenie posiedzenia.
Przewodniczący Rady Piotr Jasina otworzył nadzwyczajne XLI posiedzenie Sesji Rady Miejskiej w Płotach, powitał zgromadzonych na posiedzeniu radnych, sołtysów, kierowników i dyrektorów jednostek podległych, Wiceburmistrza Pana Sławomira Nowaka, Panią Skarbnik Gminy Elżbietę Charkiewicz. Następnie Przewodniczący stwierdził quorum według listy obecności oraz przedstawił porządek obrad.
W związku z tym, że nie było pytań do przedstawionego porządku odbyło się głosowanie.
Na 11 radnych w głosowaniu jawnym
- 11 radnych „za” przyjęciem porządku obrad.
Radni jednogłośnie przyjęli w/w porządek obrad.
Przewodniczący poprosił o głosowanie w sprawie przyjęcia protokołu z ostatniego posiedzenia bez odczytywania, który jest dostępny w Biurze Rady.
Na 11 radnych w głosowaniu jawnym
- 11 radnych „za” przyjęciem protokołu.
Radni jednogłośnie przyjęli protokół z ostatniego posiedzenia.
Następnie Wiceburmistrz Sławomir Nowak przedstawił informację z prac między sesjami, która stanowi załącznik do niniejszego protokołu
Przewodniczący również przedstawił informację z prac między sesjami, która stanowi załącznik do niniejszego protokołu
Radna Dorota Tarczyńska wręczyła wyróżnienie Pani Annie Buchholc Prezes Stowarzyszenia Inicjatyw Kulturalnych „Pasja” w uznaniu za zaangażowanie w organizację 25 edycji europejskich dni dziedzictwa w Polsce „Krajobraz dziedzictwa, dziedzictwo krajobrazu”
Przystąpiono do pkt 2:
Przewodniczący wyjaśnił, że wszystkie komisje zapoznały się z planami pracy na 2018 rok. Następnie poprosił o przyjęcie informacji o planach pracy Stałych Komisji Rady Miejskiej na 2018 rok.
W związku z tym, że nie było pytań, odbyło się głosowanie.
Na 11 radnych w głosowaniu jawnym
- 11 głosów „za” przyjęciem informacji.
Radni jednogłośnie przyjęli informacje o panach pracy komisji na rok 2018.
Przystąpiono do pkt 3:
Przewodniczący przedstawił projekt uchwały w sprawie przyjęcia planu pracy Rady Miejskiej w Płotach na 2018 r.
W związku z tym, że nie było pytań, do przedstawionego projektu uchwały odbyło się głosowanie.
Na 11 radnych w głosowaniu jawnym
- 11 głosów „za” przyjęciem uchwały,
Radni jednogłośnie przyjęli w/w uchwałę.
Przystąpiono do pkt 4:
Przewodniczący przedstawił projekt uchwały w sprawie przyjęcia planu kontroli Komisji Rewizyjnej na 2018 rok.
W związku z tym, że nie było pytań, dotyczących przedstawionego projektu uchwały odbyło się głosowanie.
Na 11 radnych w głosowaniu jawnym
- 11 głosów „za” przyjęciem w/w uchwały.
Radni jednogłośnie przyjęli w/w uchwałę
Przystąpiono do pkt 5:
Wiceburmistrz S. Nowak przedstawił projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia „Lokalnego Programu Rewitalizacji Gminy Płoty na lata 2017 – 2023”
W związku z tym, że nie było pytań do przedstawionego projektu uchwały odbyło się głosowanie.
Na 11 radnych w głosowaniu jawnym:
- 11 radnych „za” przyjęciem uchwały.
Radni jednogłośnie przyjęli w/w uchwałę.
Przystąpiono do pkt 6:
Salę posiedzeń opuścił Radny Jarosław Krześniak (godz. 1030).
Wiceburmistrz przedstawił projekt uchwały w sprawie sprzedaży nieruchomości w drodze przetargu ustnego nieograniczonego.
W związku z tym, że nie było pytań do przedstawionego projektu uchwały odbyło się głosowanie.
Na 10 radnych w głosowaniu jawnym:
- 10 radnych „za” przyjęciem uchwały.
Radni jednogłośnie przyjęli w/w uchwałę.
Przystąpiono do pkt 7:
Wiceburmistrz wyjaśnił, że do tej pory bonifikata z tytułu przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności wynosiła 50%. Oznajmił, iż propozycja jest taka, aby zwiększyć bonifikatę z 50% do 80% i zachęcić tym samym mieszkańców do przekształcania prawa użytkowania wieczystego w prawo własności.
W związku z tym, że nie było pytań do przedstawionego projektu uchwały odbyło się głosowanie.
Na 10 radnych w głosowaniu jawnym:
- 10 radnych „za” przyjęciem uchwały.
Radni jednogłośnie przyjęli w/w uchwałę.
Przystąpiono do pkt 8:
Wiceburmistrz przedstawił projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia „Planu Odnowy Miejscowości Czarne na lata 2018-2023”.
W związku z tym, że nie było pytań do przedstawionego projektu uchwały odbyło się głosowanie.
Na 10 radnych w głosowaniu jawnym:
- 10 radnych „za” przyjęciem uchwały.
Radni jednogłośnie przyjęli w/w uchwałę.
Przystąpiono do pkt 9:
Wiceburmistrz przedstawił projekt uchwały w sprawie przyjęcia „Gminnego Programu Opieki nad Zabytkami na lata 2018-2022”.
W związku z tym, że nie było pytań do przedstawionego projektu uchwały odbyło się głosowanie.
Na 10 radnych w głosowaniu jawnym:
- 10 radnych „za” przyjęciem uchwały.
Radni jednogłośnie przyjęli w/w uchwałę.
Przystąpiono do pkt 10:
Wiceburmistrz przedstawił projekt uchwały w sprawie dopuszczenia zapłaty podatków i opłat stanowiących dochody budżetu Gminy Płoty instrumentem płatniczym. Wyjaśnił, że podjęcie uchwały pozwoli na wprowadzenie obrotu bezgotówkowego w postaci karty płatniczej.
W związku z tym, że nie było pytań do przedstawionego projektu uchwały odbyło się głosowanie.
Na 10 radnych w głosowaniu jawnym:
- 10 radnych „za” przyjęciem uchwały.
Radni jednogłośnie przyjęli w/w uchwałę.
Przystąpiono do pkt 11:
Skarbnik Gminy Pani Elżbieta Charkiewicz przedstawiła projekt uchwały w sprawie udzielenia z budżetu Gminy Płoty dotacji celowej dla Biblioteki Publicznej Gminy i Miasta w Płotach, na dofinansowanie bieżącego remontu pomieszczeń.
W związku z tym, że nie było pytań, dotyczących przedstawionego projektu uchwały odbyło się głosowanie.
Na 10 radnych w głosowaniu jawnym
- 10 głosów „za” przyjęciem uchwały.
Radni jednogłośnie przyjęli w/w uchwałę.
Przystąpiono do pkt 12:
Skarbnik Gminy Pani E. Charkiewicz przedstawiła projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na 2018 r.
W związku z tym, że nie było pytań, dotyczących przedstawionego projektu uchwały odbyło się głosowanie.
Na 10 radnych w głosowaniu jawnym
- 10 głosów „za” przyjęciem uchwały.
Radni jednogłośnie przyjęli w/w uchwałę.
Przystąpiono do pkt 13:
Skarbnik Gminy Pani E. Charkiewicz przedstawiła projekt uchwały w sprawie zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej na lata 2018-2028 r.
W związku z tym, że nie było pytań, dotyczących przedstawionego projektu uchwały odbyło się głosowanie.
Na 10 radnych w głosowaniu jawnym
- 10 głosów „za” przyjęciem uchwały.
Radni jednogłośnie przyjęli w/w uchwałę.
Przystąpiono do pkt 14:
Przewodniczący przypomniał o komisji budżetowo-oświatowej, która odbędzie się 5 marca br. o godz. 1600.
Sołtys miejscowości Wytok oznajmił, iż drogi w w/w miejscowości są w fatalnym stanie.
Wiceburmistrz poinformował, że gmina wystąpiła do Wód Polskich o szczegółowe zinwentaryzowanie wszystkich urządzeń melioracyjnych na terenie miejscowości Wytok. Wyjaśnił, iż naprawa nawierzchni dróg w w/w miejscowości wiąże się z ich odwodnieniem.
Przewodniczący Rady Miejskiej Pan Piotr Jasina podziękował wszystkim obecnym
za udział w XLI posiedzeniu sesji i zamknął obrady Rady Miejskiej.
Protokołowała:
Beata Krzywda
Przewodniczący Rady Miejskiej
Piotr Jasin
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Piotr Jasina Data wytworzenia:
26 mar 2018
Osoba dodająca informacje
Sławomir Kwiatkowski Data publikacji:
29 mar 2018, godz. 12:34
Osoba aktualizująca informacje
Sławomir Kwiatkowski Data aktualizacji:
29 mar 2018, godz. 12:34