Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Miejskiego w Płotach

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

Tagi

Protokół Nr VI Sesji Rady Miejskiej w Płotach z dnia 7 maja 2015 r

P R O T O K Ó Ł Nr VI

 

Sesji Rady Miejskiej w Płotach

z dnia 7 maja 2015 r.

od godz. 1000 do 1400

 

 

Obecność:

Na stan 15 radnych obecnych było 15.

 

Porządek posiedzenia

 

  1. Sprawy regulaminowe

a) otwarcie posiedzenia

b) stwierdzenie quorum

c) przyjęcie porządku obrad

d) przyjęcie protokołu z ostatniego posiedzenia

f) informacja Burmistrza Płotów z prac między sesjami

g) informacja Przewodniczącego Rady z prac między sesjami.

  1. Złożenie ślubowania przez Radnego.

  2. Złożenie ślubowania przez Sołtysów gminy Płoty.

  1. Przyjęcie sprawozdań z działalności za 2014 r.

a) gminnych jednostek oświatowych

b) Miejsko – Gminnego Ośrodka Kultury w Płotach

c) Ośrodka Pomocy Społecznej w Płotach

d) Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Płotach

e) Biblioteki Miejskiej w Płotach

f) Gminnej Komisji ds. Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów

Alkoholowych

g) klubów sportowych

h) Ochotniczej Straży Pożarnej w Płotach

i) Posterunku Policji w Płotach

j) Straży Miejskiej w Płotach

k) ze współpracy z organizacjami pozarządowymi

  1. Przyjęcie informacji z wykonania budżetu za I kwartał.

  2. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany zatwierdzenia taryf dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków na terenie gminy Płoty na okres
    12 m -cy od 1 maja 2015 r. do 30 kwietnia 2016 r.

  3. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały dotyczącej przyjęcia programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Gminy Płoty.

  4. Podjęcie uchwały w sprawie sprzedaży mienia gminy.

  5. Podjęcie uchwał w sprawie wystąpienia z wnioskiem do Ministra Administracji Cyfryzacji o zniesienie urzędowych nazw miejscowości.

  6. Przyjęcie informacji w sprawie oceny zasobów pomocy społecznej w gminie Płoty.

  7. Podjęcie uchwały w sprawie najmu lokalu mieszkalnego.

  8. Sprawy bieżące, interpelacje i wolne wnioski.

  9. Zakończenie posiedzenia.

 

 

 

Przystąpiono do pkt. 1 :

 

Przewodniczący Rady Piotr Jasina otworzył VI posiedzenie Sesji Rady Miejskiej
w Płotach, powitał zgromadzonych na posiedzeniu radnych, Panią Skarbnik, Burmistrza oraz Z-cę Burmistrza, sołtysów, kierowników referatów i jednostek podległych, dyrektorów szkół, przedstawicieli służb mundurowych, prezesów klubów sportowych oraz wszystkich obecnych na posiedzeniu Sesji Rady Miejskiej w Płotach.

Następnie Przewodniczący stwierdził quorum według listy obecności oraz przedstawił porządek obrad, który został przyjęty jednogłośnie. Protokół z ostatniego posiedzenia przyjęto jednogłośnie, bez jego odczytania.

 

Burmistrz Płotów Pan Marian Maliński w omawianym okresie sprawozdawczym, jako organ wykonawczy Rady Miejskiej, kierując Urzędem realizował zadania wynikające
z przyjętego na br. budżetu, nadzorował i kontrolował pracę podległych jednostek organizacyjnych, wydawał opinie i decyzje administracyjne, rozpatrywał wnioski mieszkańców.

I tak m.in.:

- przygotowano i przeprowadzono legislację projektów uchwał rady na dzisiejsze obrady,

- na bieżąco nadzorowano przebieg inwestycji gminnych

Ponadto Burmistrz odbył wiele spotkań roboczych i oficjalnych, na których reprezentował władze samorządowe Gminy.

Szczegółowa informacja z działalności Burmistrza w okresie międzysesyjnym stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

Przewodniczący Rady Miejskiej Pan Piotr Jasina w omawianym okresie międzysesyjnym uczestniczył m.in. w wielu uroczystościach i oficjalnych spotkaniach,
a także spotkaniach roboczych, które miały miejsce w omawianym okresie.

Ponadto Przewodniczący nadzorował pracę Rady Miejskiej i Biura Rady oraz pełnił stałe dyżury i przyjmował interesantów. Przewodniczący dodał, iż odbyło się szkolenie Komisji Rewizyjnej, w którym uczestniczył m.in. Przewodniczący Komisji Rewizyjnej Pan Waldemar Bogoniowski.

Szczegółowa informacja z działalności Przewodniczącego Rady w okresie międzysesyjnym stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

 

Przystąpiono do pkt. 2:

 

Pani Skarbnik Elżbieta Charkiewicz odczytała wynik wyborów uzupełniających
do Rady Miejskiej w Płotach. Przewodniczący poprosił wszystkich zgromadzonych
o powstanie i odczytał rotę ślubowania dla radnego: " Wierny Konstytucji i prawu Rzeczypospolitej  Polskiej, ślubuję uroczyście obowiązki radnego sprawować godnie, rzetelnie i uczciwie, mając na  względzie dobro mojej Gminy i jej mieszkańców.” Po czym słowami „do ślubowania” wezwał Pana Marcina Makowieckiego, a następnie wręczył zaświadczenie radnego. Burmistrz Pan Marian Maliński złożył gratulacje nowemu radnemu i życzył samych sukcesów. Przewodniczący Rady Miejskiej wręczył kwiaty Panu Marcinowi Makowieckiemu, życząc owocnej współpracy i dodał, iż w końcu Rada Miejska ma pełny skład i liczy 15 radnych.

 

Przystąpiono do pkt. 3:

 

Przewodniczący wraz z Burmistrzem podziękowali sołtysom elektom za współpracę. Każdemu sołtysowi podziękowano i wręczono list z podziękowaniem.

Następnie nowi sołtysi złożyli ślubowanie i otrzymali listy gratulacyjne.

Burmistrz Pan Marian Maliński pogratulował nowym sołtysom i zaznaczył, iż ma nadzieję na dobrą współpracę.

Przewodniczący poprosił Prezesa Powiatowej Straży Pożarnej Pana Franciszka Gródeckiego o wręczenie listów gratulacyjnych dla druhny Pani Andżeliki Sobczak i sekretarza Ochotniczej Straży Pożarnej Pana Macieja Dyoniziaka.

 

Na salę obrad dołączył Radny Pan Tomasz Buchholc.


Przystąpiono do pkt. 4:

 

Przewodniczący Rady poinformował, że każda Komisja na swoim posiedzeniu omówiła szczegółowo sprawozdania z działalności jednostek podległych za 2014 rok.

 

  1. Gminne jednostki oświatowe

Radni w głosowaniu jawnym jednogłośnie przyjęli wyżej omówione sprawozdanie.

Przewodniczący poinformował, iż kadry oświaty wnioskowały o zwolnienie z dalszej części posiedzenia. Przewodniczący wraz z radnymi wyraził zgodę.

 

  1. Miejsko-Gminny Ośrodek Kultury w Płotach

Radni w głosowaniu jawnym jednogłośnie przyjęli sprawozdanie z działalności MGOK za 2014 rok.

Dyrektor MGOK Pani Anna Buchholc podziękowała wszystkim za życzliwość i za dobre słowo. , dodała, iż drzwi Domu Kultury są zawsze otwarte dla wszystkich.

Radni w głosowaniu jawnym jednogłośnie przyjęli wyżej przedstawione sprawozdanie.

 

  1. Ośrodek Pomocy Społecznej w Płotach

Przewodniczący dodał, iż praca w Ośrodku to nie tylko praca, ale przede wszystkim służba, jest to z pewnością jeden z najtrudniejszych działów w jednostce budżetowej. Przewodniczący złożył na ręce Pani Kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej podziękowania dla niej i dla wszystkich pracowników.

Radni w głosowaniu jawnym jednogłośnie przyjęli wyżej omówione sprawozdanie.

 

  1. Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Płotach

Radny Pan Marcin Gibki zapytał dlaczego ceny dotyczące szamba, wywozu śmieci itp. w naszej gminie mają tak wysoką cenę. Radny dodał, iż po wypadku, który miał miejsce w Pniewie, nie wszystko zostało uprzątnięte , a plantacje malin zostały skażone.

Dyrektor ZGKiM Pan Stanisław Wojsznis wyjaśnił, że sprawozdanie jest obszerne. Zapytał , o którym wypadku mowa, gdyż były dwa: jeden na drodze, a drugi na budynku.

Radny Pan M. Gibki wyjaśnił, iż ma na myśli ten na drodze.

Dyrektor nadmienił, iż jest to droga powiatowa i to powiat odpowiada za jej stan. Jeśli zaś chodzi o oczyszczalnie to są koszty takie jak: auto i jego amortyzacja, pracownicy itp.

Przewodniczący Pan P. Jasina nadmienił, iż Dyrektor ZGKiM skonfrontuje stawki
i koszty. Przewodniczący zapytał kto jest za przyjęciem sprawozdania:

- 9 radnych „za”

- 1 radny „przeciw”

- 5 radnych wstrzymało się od głosowania.

Większością głosów sprawozdanie zostało przyjęte.

 

  1. Posterunek Policji w Płotach

Komendant Posterunku Policji asp.szt. Krystian Klepczyński poprosił o przejście
do punktu sprawozdanie Posterunku Policji, gdyż jest wzywany na interwencję.

Przewodniczący zapytał czy są jakieś pytania odnośnie sprawozdania. Następnie poprosił o głosowanie nad jego przyjęciem.

Radni w głosowaniu jawnym jednogłośnie przyjęli wyżej omówione sprawozdanie.

 

  1. Biblioteka Miejska w Płotach

Radni w głosowaniu jawnym jednogłośnie przyjęli sprawozdanie z działalności Biblioteki Publicznej w Płotach za 2014 r.

Dyrektor Biblioteki Andrzej Sybidło poinformował, iż mija 20 lat, gdy powstała Sala Rycerska w Nowym Zamku, gdzie właśnie odbywa się posiedzenie. Dyrektor wspomniał, iż wówczas Burmistrz zlecił by na ścianach powstały dwa malowidła: godło i herb.

Przewodniczący złożył podziękowania dla dyrektora oraz dla wszystkich pracowników Biblioteki.

 

  1. Gminna Komisja ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Narkomanii

Przewodniczący rozpoczął głosowanie, zapytał kto jest za przyjęciem sprawozdania:

- 10 radnych „za”

- 1 radny „przeciw”

- 4 radnych wstrzymało się od głosowania.

Większością głosów sprawozdanie zostało przyjęte.

 

  1. Kluby sportowe

Przewodniczący poinformował, iż do Biura Rady nie wpłynęło jedynie sprawozdanie Klubu Sportowego „Gardominka”. Przewodniczący rozpoczął głosowanie. Wszyscy radni jednogłośnie przyjęli sprawozdanie.

Grzegorz Ratajczyk poinformował, że dzieci trenujące na stadionie nie mogą korzystać z toalety, gdyż jesienią pękła rura i do dziś nie została naprawiona.

Kierownik Referatu Rozwoju Gospodarczego i Inwestycji Samorządowych Mirosław Kolanica wyjaśnił, iż jest to kwestia sporna. Nadmienił, iż ciężki sprzęt pracujący obok jest winien tym uszkodzeniom. Trudno dojść do porozumienia, kto ma się zająć naprawą.

Przewodniczący podziękował prezesom wszystkich klubów i całej kadrze.

 

  1. Ochotnicza Straż Pożarna w Płotach

Przewodniczący zapytał kto jest za przyjęciem sprawozdania .

Radni w głosowaniu jawnym przyjęli powyższe sprawozdanie jednogłośnie.

Przewodniczący podziękował za działalność Strażaków.

 

  1. Straż Miejska w Płotach

Radny Pan M. Gibki zapytał jak Komendant realizuje zadania, gdy jest sam.

Komendant Straży Miejskiej Radosław Stawicki wyjaśnił, iż po skategoryzowaniu interwencji, wie kiedy może udać się na nią sam, a kiedy niezbędna okazuje się pomoc policji.

Przewodniczący zapytał kto jest za przyjęciem sprawozdania.

Radni w głosowaniu jawnym jednogłośnie przyjęli sprawozdanie
z działalności Straży Miejskiej w Płotach za rok 2014.

 

  1. Współpraca z organizacjami pozarządowymi

Radni w głosowaniu jawnym jednogłośnie przyjęli powyższe sprawozdanie.

 

Przystąpiono do pkt. 4:

 

Przewodniczący zapytał, czy są pytania co do tej informacji, pytań nie było. Przewodniczący zapytał kto jest za przyjęciem informacji z wykonania budżetu za I kwartał.

Radni jednogłośnie przyjęli informację.

 

 

 

Przystąpiono do pkt.5:

 

Wiceburmistrz Pan Sławomir Nowak odczytał uchwałę dotyczącą zatwierdzenia taryf dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę.

Przewodniczący poddał uchwałę głosowaniu:

- 10 radnych „za”

- 4 radnych „przeciw”

- 1 radny wstrzymał się od głosu.

Większością głosów uchwała została przyjęta.

 

Przystąpiono do pkt. 6:

 

Wiceburmistrz omówił uchwałę w sprawie uchwalenia programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie gminy Płoty. Przewodniczący dodał, iż jest to jedynie zmiana do uchwały, która w tej wersji jest mniej rozbudowana. Uchwała została poddana pod głosowanie:

- 14 radnych „za”

- 1 radny „przeciw”.

 

Przystąpiono do pkt. 7:

 

Wiceburmistrz Pan S. Nowak zaprezentował uchwały w sprawie sprzedaży mienia gminy.

Radni w głosowaniu jawnym jednogłośnie przyjęli powyższą uchwałę.

 

Przystąpiono do pkt. 8:

 

Wiceburmistrz omówił uchwałę w sprawie zniesienia nazw miejscowości: Dobrzykowo i Makowiczki.

 

Radni w głosowaniu jawnym jednogłośnie przyjęli powyższą uchwałę.

 

Przystąpiono do pkt. 9:

 

Wiceburmistrz omówił ocenę zasobów pomocy społecznej w gminie.

Przewodniczący zapytał kto jest za przyjęciem informacji.

Jeden z radny wstrzymał się od głosowania, wszyscy pozostali głosowali „za”. Większością głosów informacja została przyjęta.

 

 

Przystąpiono do pkt. 10:

 

Wiceburmistrz przedstawił uchwałę w sprawie najmu mieszkania dla kapelmistrza. Obecnie Kamila Grochowskiego, byłego kapelmistrza zastępuje Łukasz Chyła. Zmienia się nazwisko wynajmującego, więc należy podjąć uchwałę.

Przewodniczący zapytał o pytania dotyczące tej uchwały.
Radny Pan Jerzy Nowicki zapytał o koszt utrzymania lokalu mieszkalnego. Wiceburmistrz wyjaśnił, iż dla nas jako gminy to nie jest żaden koszt, gdyż wszelkie koszty utrzymania opłat ponosi wynajmujący.

Burmistrz dodał, iż w tej kwestii zmienia się jedynie nazwisko.

Radny Pan J. Nowicki zapytał Dyrektora ZGKiM o koszty utrzymania lokalu.

Dyrektor Pan S. Wojsznis nadmienił, iż ani ZGKiM ani gmina nie dokłada do utrzymania lokalu.

Radni w głosowaniu jawnym jednogłośnie podjęli powyższą uchwałę.

 

 

Przystąpiono do pkt. 11:

 

Przewodniczący nadmienił, iż w załączniku dotyczącym strefy ekonomicznej nie zgadzają się sumy powierzchni.

Wiceburmistrz odczytał uchwałę w sprawie strefy ekonomicznej.

Radny Pan Grzegorz Balon zapytał Burmistrza dlaczego tak duża powierzchnia, gdy jest tak duży koszt, a nie mamy aż tak wielkiego bezrobocia.

Wiceburmistrz wyjaśnił, iż nie jest to tak duża powierzchnia, a mówiąc o strefie ekonomicznej nie mamy na myśli tylko jednego zakładu. Wiceburmistrz dodał, iż na dzień dzisiejszy nie wiemy ilu ludzi będzie tam pracować, ale być może nie tylko ludzie z naszej gminy znajdą zatrudnienie. Wiceburmistrz wyraził opinię, iż nie można z góry zakładać
o liczbie pracowników.

Radny Pan Czesław Piszczek dodał, iż mamy już w Gryficach strefę ekonomiczną, która poszukuje inwestora.

Wiceburmistrz nadmienił, strefa ekonomiczna jest perspektywiczna. Wiceburmistrz zaznaczył, że jeśli część radnych nie chce tej strefy ekonomicznej to oni muszą powiedzieć to ludziom. Wiceburmistrz dodał, iż strefa ta powstaje przy pomocy władz powiatu i Starosta sporo już zainwestował, gdyż w gminie Płoty krzyżują się wszystkie najważniejsze drogi m.in. A6/S6

Przewodniczący podał uchwałę pod głosowanie:

- 11 „za”

- 1 „przeciw”

- 3 radnych wstrzymało się od głosowania.

Większością głosów uchwała została przyjęta.

 

Przystąpiono do pkt. 12:

 

Radny Pan Józef Malinowski nadmienił, iż Park Miejski w Płotach straszy swoją estetyką, dodał, że być może uda się uzyskać jakąś dotację na jego remont. Radny złożył wniosek o wizualizację projektu.

Burmistrz wyjaśnił, że wizualizacji jest kilka juz przygotowanych, ale brak programów pomocowych.

Radny Pan J. Malinowski zwrócił uwagę na śmieci gromadzone przy markecie “Biedronka”, zwrócił się z problemem do Straży Miejskiej, by jakoś zabezpieczyć te śmieci.

Komendant Straży Miejskiej poinformoweał, iż zgłaszał problem do kierownika “Biedronki”.

Burmistrz dodał, iż jest to obowiązek kierownika “Biedronki” i są oni zobowiązani
by rozbudować monitoring oraz kontrolować sytuację.

Radny Pan Marcin Makowiecki zaapelował, by nie spryskiwać pszenicy, za którą rośnie rzepak. Problem dotyczy pszczół, dla których oznacza to ich wymieranie. Radny dodał, iż sprawa jest ważna i pilna.

Radny Pan M. Makowiecki zwrócił uwagę na brak sprawozdania z Gardominki
i zaproponował, by na przyszłą Komisję zaprosić prezesa klubu.

Radny Pan M. Makowiecki zaproponował swoją osobę do Komisji Stałej Oświaty
i Kultury.

Przewodniczący nadmienił, iż kandydatura radnego Pana M. Makowieckiego jest adekwatna.

Radny Pan M. Gibki zwrócił sie do Burmistrza, by starosta Pan Kazimierz Sać zainteresował się drogami powiatowymi, by droga z Wicimic do Darszyc była naprawiona.

Radny Pan Kamil Bukowiec zapytał Burmistrza czy w strefie ekonomicznej migranci z Ukrainy znajądą u nas zatrudnienie.

Burmistrz wyjaśnił, że rozmowy jakie przeprowadzał w sprawie strefy ekonomicznej dotyczyły umowy dzierżawy. Burmistrz dodał, że wstępny projekt rozmieszczenia strefy będzie w przyszłym tygodniu. Burmistrz nadmienił, iż nie może za dużo mówić, gdyż jest to objęte tajemnicą handlową.

 

 

 

Przystąpiono do pkt. 13:

 

Przewodniczący podziękował wszystkim obecnym za udział w posiedzeniu sesji
i zakończył obrady.

 

Protokołowała:

M. Kamińska

Przewodniczący Rady

Piotr Jasina


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Tomasz Sać

Data wytworzenia:
13 cze 2016

Osoba dodająca informacje

Tomasz Sać

Data publikacji:
13 cze 2016, godz. 12:19

Osoba aktualizująca informacje

Tomasz Sać

Data aktualizacji:
13 cze 2016, godz. 12:22