P R O T O K Ó Ł Nr XLV Sesji Rady Miejskiej w Płotach z dnia 15 czerwca 2018 r.
P R O T O K Ó Ł Nr XLV
Sesji Rady Miejskiej w Płotach
z dnia 15 czerwca 2018 r.
Na stan 15 radnych obecnych było 10.
Porządek posiedzenia
- Sprawy regulaminowe
a) otwarcie posiedzenia
b) stwierdzenie quorum
c) przyjęcie porządku obrad
d) przyjęcie protokołu z ostatniego posiedzenia
e) informacja Burmistrza Płotów z prac między sesjami
f) informacja Przewodniczącego Rady z prac między sesjami
- Przyjęcie sprawozdania z działalności Urzędu Miejskiego za 2017 rok.
- Przyjęcie sprawozdania z działalności Burmistrza za 2017 rok.
- Procedura w sprawie udzielenia Absolutorium Burmistrzowi Płotów:
- Prezentacja sprawozdania z wykonania budżetu Gminy Płoty za 2017 r.
- Prezentacja sprawozdania finansowego Gminy Płoty za 2017 r.
- Uchwała Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w sprawie wydania opinii o sprawozdaniu z wykonania budżetu Gminy Płoty za 2017 r
- opinia Komisji Budżetu, Finansów i Rolnictwa o wykonaniu budżetu Gminy w 2017 r.
- wniosek Komisji Rewizyjnej w sprawie udzielenia Absolutorium Burmistrzowi z tytułu wykonania budżetu Gminy w 2017 r.
- uchwała Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Szczecinie w sprawie wydania opinii o przedłożonym wniosku Komisji Rewizyjnej w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi Płotów za 2017 r.
- dyskusja
- podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego za 2017 rok.
- podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania z wykonania budżetu za 2017 r.
- podjęcie uchwały w sprawie udzielenia Burmistrzowi Płotów absolutorium z tytułu wykonania budżetu za 2017 r.
Przerwa w obradach.
- Podjęcie uchwały w sprawie uchwały w sprawie ustalenia maksymalnej liczby zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz zasad usytuowania na terenie gminy miejsc sprzedaży i podawania napojów alkoholowych.
- Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia projektu Regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków na terenie Gminy Płoty.
- Podjęcie uchwały w sprawie zmiany Uchwały Nr XIV/95/2015 w sprawie uchwalenia Lokalnego Programu Wspierania Edukacji Uzdolnionych Dzieci i Młodzieży..
- Podjęcie uchwał w sprawie zniesienia współwłasności nieruchomości.
- Podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego ”Słonko” w Płotach.
- Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy Płoty w 2018 r.
- Podjęcie uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Płoty na lata 2018-2028.
- Podjęcie uchwały w sprawie zaciągnięcia zobowiązania na finansowanie planowego deficytu budżetu jednostki samorządu terytorialnego.
- Przyjęcie informacji z wykonania budżetu Gminy Płoty za I kwartał 2018r.
- Przyjęcie informacji w sprawie oceny zasobów pomocy społecznej w Gminie Płoty za 2017r.
- Wnioski z kontroli kom. rewizyjnej dotyczące wydatkowania środków pochodzących z funduszu sołeckiego w sołectwach: Słudwia, Wyszobór, Lisowo, Pniewo, Mechowo.
- Informacja w sprawie organizacji „Akcji lato”.
- Sprawy bieżące, wolne wnioski, interpelacje i zapytania radnych.
Przewodniczący Rady Miejskiej Pan Piotr Jasina otworzył XLV posiedzenie Sesji Rady Miejskiej w Płotach, powitał zgromadzonych na posiedzeniu radnych, dyrektorów szkół, sołtysów, prezesów klubów sportowych, służby mundurowe, Skarbnik Gminy Panią Elżbietę Charkiewicz, Burmistrza Pana Mariana Malińskiego oraz Z-cę Burmistrza Pana Sławomira Nowaka. Następnie Przewodniczący stwierdził quorum według listy obecności oraz przedstawił porządek obrad.
W związku z tym że nie było pytań do przedstawionego porządku obrad odbyło się głosowanie.
Na 10 radnych w głosowaniu jawnym:
- 10 „za” przyjęciem porządku
Radni w głosowaniu jawnym jednogłośnie przyjęli proponowany porządek obrad.
Przewodniczący P. Jasina zapytał kto jest za przyjęciem protokołu z ostatniego posiedzenia bez odczytywania, który jest dostępny w biurze rady?
Na 10 radnych w głosowaniu jawnym:
- 10 „za” przyjęciem protokołu.
Radni w głosowaniu jawnym jednogłośnie przyjęli protokół z ostatniego posiedzenia.
Następnie Burmistrz Płotów Pan Marian Maliński przedstawił informację z prac między sesjami, która stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
Przewodniczący P. Jasina nadmienił, że towarzyszył Burmistrzowi M. Malińskiemu w jego działalności. Ponadto w omawianym okresie międzysesyjnym uczestniczył w uroczystościach i oficjalnych spotkaniach, a także spotkaniach roboczych, nadzorował pracę Rady Miejskiej i Biura Rady oraz pełnił stałe dyżury i przyjmował interesantów.
Informacja z działalności Przewodniczącego Rady w okresie międzysesyjnym stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
Przystąpiono do pkt 2
Przewodniczący P. Jasina zaznaczył, że sprawozdanie z działalności Urzędu Miejskiego za 2017 rok było analizowane na wspólnym posiedzeniu komisji. Następnie zapytał czy są pytania do w/w sprawozdania.
W związku z tym, że nie było pytań do w/w sprawozdania odbyło się głosowanie.
Na 10 radnych w głosowaniu jawnym:
- 10 głosów „za” przyjęciem sprawozdania.
Radni jednogłośnie przyjęli w/w sprawozdanie.
Przystąpiono do pkt 3
Burmistrz M. Maliński przedstawił sprawozdanie z działalności Burmistrza za 2017 rok, które stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
W związku z tym, że nie było pytań do w/w sprawozdania odbyło się głosowanie.
Na 10 radnych w głosowaniu jawnym:
- 10 głosów „za” przyjęciem sprawozdania.
Radni jednogłośnie przyjęli w/w sprawozdanie.
Przystąpiono do pkt 4 a
Przewodniczący P. Jasina oznajmił, że sprawozdanie z wykonania budżetu Gminy Płoty za 2017 rok było analizowane przez Wysoką Radę. Następnie zapytał czy są pytania do w/w sprawozdania.
Brak pytań.
Przystąpiono do pkt 4 b
Przewodniczący P. Jasina zapytał czy są pytania odnośnie sprawozdania finansowego Gminy Płoty za 2017 rok?
Brak pytań.
Przystąpiono do pkt 4 c
Pani Skarbnik Elżbieta Charkiewicz przedstawiła uchwałę Regionalnej Izby Obrachunkowej odnośnie wydania pozytywnej opinii z wykonania budżetu za 2017 rok.
Przystąpiono do pkt 4 d
Przewodnicząca Komisji Budżetu Pani Danuta Andrejczuk przedstawiła opinię Komisji Budżetowej odnośnie zaopiniowania wykonania budżetu za 2017 rok.
Przystąpiono do pkt 4 e
Przewodniczący Komisji Rewizyjnej przedstawił wniosek komisji odnośnie udzielenia absolutorium Burmistrzowi z tytułu wykonania budżetu Gminy za 2017 rok.
Salę posiedzeń opuścił Radny Stanisław Rusin ( godz. 1105).
Przystąpiono do pkt 4 f
Pani Skarbnik E. Charkiewicz przedstawiła pozytywną opinię RIO w sprawie wydania opinii, o przedłożonym wniosku Komisji Rewizyjnej w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi Płotów za 2017 rok.
Przystąpiono do pkt 4 g
Przewodniczący P. Jasina zapytał kto chciałby zabrać głos?
Brak pytań.
Przystąpiono do pkt 4 h
Wiceburmistrz przedstawił projekt uchwały dot. zatwierdzenia sprawozdania finansowego Gminy Płoty za 2017 rok.
W związku z tym, że nie było pytań do w/w projektu uchwały odbyło się głosowanie.
Na 9 radnych w głosowaniu jawnym:
- 7 głosów „za” przyjęciem uchwały,
- 2 głosy „wstrzymały się” od głosowania.
Radni większością przyjęli w/w uchwałę.
Przystąpiono do pkt 4 i
Wiceburmistrz przedstawił projekt uchwały dot. zatwierdzenia sprawozdania z wykonania budżetu Gminy Płoty za 2017 rok.
Na salę posiedzeń przybył Radny Stanisław Rusin ( godz. 1115).
W związku z tym, że nie było pytań do w/w projektu uchwały odbyło się głosowanie.
Na 10 radnych w głosowaniu jawnym:
- 8 głosów „za” przyjęciem uchwały,
- 2 głosy „wstrzymały się” od głosowania.
Radni większością przyjęli w/w uchwałę.
Przystąpiono do pkt 4 j
Przewodniczący Rady Miejskiej przedstawił projekt uchwały dot. udzielenia absolutorium Burmistrzowi Płotów za 2017 rok.
W związku z tym, że nie było pytań do w/w projektu uchwały odbyło się głosowanie.
Na 10 radnych w głosowaniu jawnym:
- 8 głosów „za” przyjęciem uchwały,
- 2 głosy „wstrzymały się” od głosowania.
Radni większością przyjęli w/w uchwałę.
Przewodniczący P. Jasina pogratulował Burmistrzowi M. Malińskiemu absolutorium.
Burmistrz podziękował za udzielone mu zaufanie i pomoc wszystkim Radnym, Sołtysom, Kierownikom jedn. organizacyjnych, jak również najbliższym współpracownikom Skarbnik Gminy Pani E. Charkiewicz oraz Wiceburmistrzowi S. Nowakowi.
15 min. przerwa w obradach.
Salę posiedzeń opuścił Radny Jarosław Krześniak (godz. 1140).
Przystąpiono do pkt 5
Wiceburmistrz Sławomir Nowak przedstawił projekt uchwały w sprawie ustalenia maksymalnej liczby zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz zasad usytuowania na terenie gminy miejsc sprzedaży i podawania napojów alkoholowych. Wyjaśnił, że projekt uchwały był przedłożony do konsultacji wszystkim sołtysom.
W związku z tym, że nie było pytań do w/w projektu uchwały odbyło się głosowanie.
Na 9 radnych w głosowaniu jawnym:
- 9 głosów „za” przyjęciem uchwały.
Radni jednogłośnie przyjęli w/w uchwałę.
Przystąpiono do pkt 6
Wiceburmistrz przedstawił projekt uchwały w sprawie przyjęcia projektu Regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków na terenie Gminy Płoty. Wyjaśnił, że została znowelizowana ustawa o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków, dlatego też trzeba opracować nowy regulamin, który ustali wzajemne relację między operatorem a odbiorcami. Zaznaczył, że Wysoka Rada nie ma wpływu na ustalanie cen taryf za wodę i ścieki, jak to miało miejsce do tej pory, ponieważ po wejściu znowelizowanej ustawy decyzja ta jest podejmowana przez przedsiębiorstwo państwowe Wody Polskie, po wcześniejszym przeanalizowaniu sprawozdania finansowego przedstawionego przez operatora wod-kan.
Kierownik wodociągów i kanalizacji Pani Anna Mirecka przedstawił stawki jakie będą obowiązywały za wodę i ścieki przez okres 3 lat.
W związku z tym, że nie było pytań do w/w projektu uchwały odbyło się głosowanie.
Na 9 radnych w głosowaniu jawnym:
- 7 głosów „za” przyjęciem uchwały,
- 2 głosy „wstrzymały się” od głosowania.
Radni większością przyjęli w/w uchwałę.
Przystąpiono do pkt 7
Wiceburmistrz S. Nowak przedstawił projekt uchwały w sprawie zmiany Uchwały Nr XIV/95/2015 w sprawie uchwalenia Lokalnego Programu Wspierania Edukacji Uzdolnionych Dzieci i Młodzieży..
W związku z tym, że nie było pytań do w/w projektu uchwały odbyło się głosowanie.
Na 9 radnych w głosowaniu jawnym:
- 9 głosów „za” przyjęciem uchwały.
Radni jednogłośnie przyjęli w/w uchwałę.
Przystąpiono do pkt 8
Wiceburmistrz S. Nowak wyjaśnił, że są dwa projekty uchwał w sprawie zniesienia współwłasności. Pierwszy projekt uchwały dot. miejscowości Makowiska. Następnie Wiceburmistrz przedstawił projekt uchwały.
W związku z tym, że nie było pytań do w/w projektu uchwały odbyło się głosowanie.
Na 9 radnych w głosowaniu jawnym:
- 9 głosów „za” przyjęciem uchwały.
Radni jednogłośnie przyjęli w/w uchwałę.
Drugi projekt uchwały dot. miejscowości Gostyń Łobeski. Następnie Wiceburmistrz przedstawił projekt uchwały.
W związku z tym, że nie było pytań do w/w projektu uchwały odbyło się głosowanie.
Na 9 radnych w głosowaniu jawnym:
- 9 głosów „za” przyjęciem uchwały.
Radni jednogłośnie przyjęli w/w uchwałę.
Przystąpiono do pkt 9
Burmistrz Marian Maliński przedstawił projekt uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego ”Słonko” w Płotach. Wyjaśnił, że znalazł się inwestor, który chce odkupić w/w obiekt i po dokonaniu modernizacji prowadzić działalność handlową.
W związku z tym, że nie było pytań do w/w projektu uchwały odbyło się głosowanie.
Na 9 radnych w głosowaniu jawnym:
- 9 głosów „za” przyjęciem uchwały.
Radni jednogłośnie przyjęli w/w uchwałę.
Przystąpiono do pkt 10
Pani Skarbnik przedstawiła projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy Płoty w 2018r. Wyjaśniła, że doszły inwestycje, które nie były zaplanowane w budżecie, dlatego też po przeprowadzonych uzgodnieniach zostanie zaciągnięte zobowiązanie na finansowanie planowanego deficytu.
Burmistrz oznajmił, że pieniądze te są potrzebne w budżecie, aby terminowo realizować zaplanowane inwestycje.
W związku z tym, że nie było pytań do w/w projektu uchwały odbyło się głosowanie.
Na 9 radnych w głosowaniu jawnym:
- 9 głosów „za” przyjęciem uchwały.
Radni jednogłośnie przyjęli w/w uchwałę.
Przystąpiono do pkt 11
Pani Skarbnik przedstawiła projekt uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Płoty na lata 2018-2028.
W związku z tym, że nie było pytań do w/w projektu uchwały odbyło się głosowanie.
Na 9 radnych w głosowaniu jawnym:
- 9 głosów „za” przyjęciem uchwały.
Radni jednogłośnie przyjęli w/w uchwałę.
Przystąpiono do pkt 12
Wiceburmistrz przedstawił projekt uchwały w sprawie zaciągnięcia zobowiązania na finansowanie planowego deficytu budżetu jednostki samorządu terytorialnego.
W związku z tym, że nie było pytań do w/w projektu uchwały odbyło się głosowanie.
Na 9 radnych w głosowaniu jawnym:
- 9 głosów „za” przyjęciem uchwały.
Radni jednogłośnie przyjęli w/w uchwałę.
Przystąpiono do pkt 13
Przewodniczący wyjaśnił, że informacja z wykonania budżetu Gminy Płoty za I kwartał 2017r. była analizowana na wspólnym posiedzeniu komisji. Następnie zapytał czy są pytania odnośnie w/w informacji.
W związku z tym, że nie było pytań do w/w informacji odbyło się głosowanie.
Na 9 radnych w głosowaniu jawnym:
- 9 głosów „za” przyjęciem informacji.
Radni jednogłośnie przyjęli w/w informację.
Przystąpiono do pkt 14
Przewodniczący P. Jasina wyjaśnił, że informacja dot. zasobów pomocy społecznej w Gminie Płoty była prezentowana na wspólnym posiedzeniu komisji.
W związku z tym, że nie było pytań do w/w informacji odbyło się głosowanie.
Na 9 radnych w głosowaniu jawnym:
- 9 głosów „za” przyjęciem informacji.
Radni jednogłośnie przyjęli w/w informację.
Przystąpiono do pkt 15
Przewodniczący Komisji Rewizyjnej Pan Józef Malinowski przedstawił wnioski z przeprowadzonej kontroli dotyczącej wydatkowania środków pochodzących z funduszu sołeckiego w sołectwach: Słudwia, Wyszobór, Lisowo, Pniewo, Mechowo, który stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
Przystąpiono do pkt 16
Dyrektor Miejsko Gminnego Ośrodka Kultury w Płotach Pan Mirosław Kolanica pogratulował Pani Kierownik MGOKiS Annie Buchholc otrzymanego na początku czerwca b.r. wyróżnienia z rąk Pana Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego Piotra Glińskiego za propagowanie i szerzenie kultury na terenie naszej gminy. Następnie przedstawił informację w sprawie organizacji „Akcji Lato”, która stanowi załącznik do niniejszego protokołu. Wyjaśnił również, że w/w informacje na temat organizacji „Akcji lato” zostały przekazane sołtysom oraz dyrektorom placówek oświatowych.
Burmistrz nadmienił, że Komisja ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Narkomanii organizuje 2 tyg. półkolonie dla dzieci z rodzin dysfunkcyjnych.
Przystąpiono do pkt 17
Sołtys miejscowości Potuliniec oznajmiła, że woda w/w miejscowości ma kolor brunatny i nie nadaje się do spożycia.
Kierownik wodociągów i kanalizacji Pani A. Mirecka wyjaśniła, że woda w miejscowości Lisowo jest dobrej jakości, natomiast nie wiadomo z jakiego powodu woda w miejscowości Potuliniec jest barwy brunatnej, ponieważ obie miejscowości zaopatrywane są w wodę z tego samego wodociągu. Oznajmiła, że będzie lokalizowane na jakim odcinku dochodzi do zanieczyszczenia wody.
Odbyła się dyskusja na w/w temat.
Sołtys miejscowości Lisowo zapytała co z poniszczonymi elementami znajdującymi się na placach zabaw.
Burmistrz wyjaśnił, że powołana komisja sprawdziła wszystkie place zabaw znajdujące się na terenie gminy. Wyjaśnił, że elementy zagrażające zdrowiu i życiu znajdujące się na placach zabaw będą demontowane.
Sołtys miejscowości Krężel oznajmił, że w/w miejscowości woda również jest złej jakości i bardzo często jest małe ciśnienie wody. Poprosił również o wykoszenie poboczy drogi prowadzącej do miejscowości Krężel.
Przewodniczący P. Jasina podziękował wszystkim zebranym za udział w obradach sesji i zakończył posiedzenie.
Przewodniczący Rady Miejskiej
Piotr Jasin
Protokołowała:
Beata Krzywda
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Piotr Jasina Data wytworzenia:
15 cze 2018
Osoba dodająca informacje
Sławomir Kwiatkowski Data publikacji:
08 sie 2018, godz. 09:11
Osoba aktualizująca informacje
Sławomir Kwiatkowski Data aktualizacji:
08 sie 2018, godz. 09:11