Zakres funkcjonowania
Referat Rozwoju Gospodarczego i Inwestycji Samorządowych prowadzi sprawy:
- Realizacji inwestycji, w tym :
- opracowywanie i wdrażanie rozwiązań w zakresie rozwoju Gminy poprzez planowanie, zapewnienie realizacji, koordynowanie i rozliczanie inwestycji,
- opracowywanie projektów rocznych i wieloletnich programów inwestycyjnych, ogólnorozwojowych i gospodarczych Gminy,
- planowanie, wydatkowanie i rozliczanie środków budżetowych przeznaczonych na inwestycje,
- pozyskiwania środków zewnętrznych na finansowanie inwestycji,
- ustalanie planów rzeczowo – finansowych w zakresie realizacji inwestycji,
- monitorowanie realizacji inwestycji, kontrola i nadzór nad realizacją umów w tym zakresie, sporządzanie protokołów odbiorów, załatwianie spraw w zakresie powoływania inspektorów nadzoru inwestorskiego,
- podejmowanie działań w zakresie egzekwowania właściwego wykonywania umów inwestycyjnych przez wykonawców,
- zapewnienie właściwego przygotowywania inwestycji: przygotowanie terenów pod realizację inwestycji, przygotowanie właściwych zezwoleń, opinii i uzgodnień wymaganych przepisami ustawy o zagospodarowaniu przestrzennym, prawa budowlanego oraz przepisami ochrony środowiska i koordynowanie działań w powyższym zakresie,
- monitorowanie, sporządzanie rozliczeń i raportów, okresowych i końcowych inwestycji, ewaluacja projektów i zapewnienie ich trwałości,
- sporządzanie dokumentu OT – przyjęcie środka trwałego,
- opracowywanie sprawozdań rzeczowo – finansowych z realizacji inwestycji,
- zlecanie przygotowywania dokumentacji projektowo – kosztorysowej,
- prowadzenie nadzoru inwestorskiego nad zadaniami nie wymagającymi ustanowienia inspektora nadzoru.
- Budownictwa i planowania przestrzennego:
- sporządzanie projektów założeń do miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego i przygotowanie projektów uchwał Rady w tej sprawie,
- udostępnianie projektów założeń do miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz projektów tych planów do publicznego wglądu,
- uzgadnianie projektu planu miejscowego z zainteresowanymi organami administracji państwowej i samorządowej oraz innymi jednostkami, jeśli wynika to z przepisów prawa,
- podawanie do publicznej wiadomości informacji o przystąpieniu do sporządzania planu miejscowego oraz o miejscu i czasie wyłożenia projektów planów z zachowaniem terminów określonych prawem,
- dokonywanie okresowej oceny skutków zmian w zagospodarowaniu przestrzennym, wynikających z realizacji planu miejscowego oceny aktualności tego planu,
- akceptacja projektów podziału geodezyjnego ze sprawdzeniem zgodności zagospodarowania przestrzennego,
- przygotowanie wniosków o przeznaczeniu gruntów rolnych i leśnych na cele nierolnicze i nieleśne,
- sporządzanie i wydawanie wypisów i wyrysów z planu zagospodarowania przestrzennego,
- prowadzenie spraw związanych z rentą planistyczną,
- przygotowanie decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego oraz decyzji o warunkach zabudowy.
- Gospodarki komunalnej, mieszkaniowej i drogownictwa:
- ocena potrzeb rozwoju urządzeń komunalnych oraz ustalenie kierunków i sposobów zaspokajania potrzeb w tych dziedzinach,
- koordynacja planów i zamierzeń budowy, modernizacji i remontów infrastruktury,
- planowanie, przygotowanie i rozliczanie inwestycji komunalnych prowadzonych przez Gminę,
- prowadzenie spraw związanych z budową, modernizacją i remontami dróg gminnych,
- prowadzenie ewidencji dróg gminnych,
- prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem dróg gminnych,
- wydawanie zezwoleń na lokalizowanie w pasie drogowym dróg gminnych, obiektów nie związanych z gospodarką drogową, na zajmowanie pasa drogowego, orzekanie o przywróceniu pasa drogowego do stanu poprzedniego w razie jego naruszenia,
- kontrola i ocena stanu nawierzchni ulic i chodników, stan oznakowania poziomowego i pionowego oraz zapewnienie oznaczenia nazw ulic,
- nadzór nad funkcjonowaniem oświetlenia ulicznego,
- nadzór nad funkcjonowaniem urządzeń do odprowadzania wód deszczowych z terenów komunalnych,
- nadzór nad remontami obiektów komunalnych oraz opiniowanie zakresu tych remontów,
- ustalanie dla wstępnego projektu planu zamierzeń w zakresie budowy, rozbudowy, modernizacji i remontów infrastruktury gminy na dany rok budżetowy,
- prowadzenie książki obiektów użyteczności publicznych stanowiących własność Gminy, prowadzenie okresowych przeglądów technicznych,
- nadzór nad utrzymaniem obiektów budowlanych we właściwym stanie technicznym oraz przeprowadzanie okresowej kontroli tych obiektów i urządzeń zgodnie z przepisami prawa budowlanego,
- prowadzenie spraw związanych z zaopatrzeniem w energie elektryczną,
- powadzenie spraw związanych z zaopatrzeniem w gaz.
- Realizacja zadań związanych z udzielaniem zamówień publicznych, w szczególności koordynowanie działań Urzędu w powyższym zakresie, w tym prowadzenie odpowiednich procedur związanych z realizacją zamówień publicznych:
- opracowywanie regulaminów i instrukcji w zakresie zamówień publicznych udzielanych na podstawie ustawy prawo zamówień publicznych oraz w udzielanych bez zastosowania ustawy,
- opracowywanie planów zamówień publicznych oraz informacji i sprawozdań z udzielonych zamówień publicznych,
- określnie trybu udzielania zamówień publicznych na podstawie szacowania wartości oraz opisu przedmiotu zamówienia przygotowanego przez komórkę organizacyjną odpowiedzialną za realizację zamówienia,
- przygotowywanie zarządzeń Burmistrz w sprawie zamówień publicznych, w tym zarządzeń w sprawie powoływania komisji przetargowych,
- przygotowywanie specyfikacji istotnych warunków zamówienia wraz z projektami umów na podstawie opisu przedmiotu oraz doboru kryteriów oceny ofert przygotowanego przez komórkę organizacyjną odpowiedzialną za realizację zamówienia,
- przygotowanie i publikacja ogłoszeń krajowych i europejskich biuletynach zamówień publicznych,
- udzielanie podpowiedzi na pytania wykonawców we współpracy z komórką organizacyjną odpowiedzialną za realizację zamówienia,
- przygotowywanie dokumentów niezbędnych do prac Komisji Przetargowej, w tym organizacja prac komisji przetargowej,
- udział w pracach komisji przetargowej,
- koordynowanie podpisywania umów o udzielenie zamówienia w zakresie zgodności z ustawą o zamówieniach publicznych,
- analiza możliwości wystąpienia zagrożeń w zakresie nieprawidłowego udzielania zamówień oraz informowanie Burmistrza o występujących w Urzędzie nieprawidłowościach w zakresie realizacji przepisów o zamówieniach publicznych,
- współdziałanie z pozostałymi komórkami organizacyjnym Urzędu w zakresie prowadzenia postępowań o udzielenie zamówienia publicznego w tym udzielanie informacji o sposobie przygotowanie dokumentów,
- nadzór nad przestrzeganiem prawa zamówień publicznych w trakcie wykonania umów.
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Radosław Mackiewicz Data wytworzenia:
05 mar 2021
Osoba dodająca informacje
Sławomir Kwiatkowski Data publikacji:
05 mar 2021, godz. 14:50
Osoba aktualizująca informacje
Sławomir Kwiatkowski Data aktualizacji:
05 mar 2021, godz. 14:50