zakres funkcjonowania
Do zadań Radcy Prawnego należy:
- wydawanie opinii prawnych w sprawach o złożonym charakterze prawnym
- udzielanie kierownictwu Urzędu bieżącej informacji prawnej,
- informowane pracowników o zmianach przepisów i wyjaśnianie im na ich prośbę zagadnień prawnych,
- reprezentowanie Gminy w postepowaniach sądowych, w tym w postępowaniach przed sądami administracyjnymi na podstawie upoważnień Burmistrza,
- reprezentowanie Gminy w postępowaniach przed innymi organami na podstawie upoważnień Burmistrza,
- sprawdzanie pod względem zgodności z prawem projektów uchwał rady i innych aktów prawnych,
- sprawdzanie pod względnym zgodności z prawem projektów umów,
- sprawdzanie pod względem zgodności z prawem projektów decyzji i innych aktów administracyjnych w przypadku spraw o skomplikowanym charakterze prawnym.
Zadania Radcy Prawnego mogą zostać powierzone na podstawie umowy kancelarii radcowskiej lub adwokackiej.
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Radosław Mackiewicz Data wytworzenia:
05 mar 2021
Osoba dodająca informacje
Sławomir Kwiatkowski Data publikacji:
05 mar 2021, godz. 12:52
Osoba aktualizująca informacje
Sławomir Kwiatkowski Data aktualizacji:
05 mar 2021, godz. 12:52