Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Miejskiego w Płotach

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

Tagi

UCHWAŁA NR XVI/133/2019 RADY MIEJSKIEJ W PŁOTACH z dnia 30 grudnia 2019 r. w sprawie określenia zasad udzielania dotacji celowych na dofinansowanie kosztów inwestycji z zakresu ochrony środowiska i gospodarki wodnej polegających na dofinansowaniu budowy studni na terenie Gminy Płoty

UCHWAŁA NR XVI/133/2019
RADY MIEJSKIEJ W PŁOTACH z dnia 30 grudnia 2019 r. w sprawie określenia zasad udzielania dotacji celowych na dofinansowanie kosztów inwestycji z zakresu ochrony środowiska i gospodarki wodnej polegających
na dofinansowaniu budowy studni na terenie Gminy Płoty Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tj. Dz.U. z 2019 r. poz. 506 z późn. zm.) oraz art. 403 ust. 5, ust. 4 i ust. 2 ustawy z 27 kwietnia 2001r. Prawo ochrony środowiska (t.j. Dz.U. z 2018 r. poz. 799) uchwala się, co następuje: § 1. 
(zakres uchwały) Uchwala się zasady udzielania dotacji celowych z budżetu Gminy Płoty
na dofinansowanie kosztów inwestycji z zakresu ochrony środowiska i gospodarki wodnej polegających na budowie studni na terenie Gminy Płoty, które zapewnią zaopatrzenie w wodę pitną dla mieszkańców budynków mieszkalnych jednorodzinnych, wielorodzinnych lub zagrodowych, w tym kryteria wyboru inwestycji do finansowania lub dofinansowania, tryb postępowania w sprawie udzielania dotacji oraz sposób jej rozliczenia. § 2. (zakres podmiotowy) Dotacja, o której mowa w § 1, udzielana może być: 1. podmiotom niezaliczonym do sektora finansów publicznych, w szczególności: a) osobom fizycznym, b) wspólnotom mieszkaniowym § 3. 
(zakres przedmiotowy) Inwestycja, o której mowa w § 1, musi spełniać następujące warunki: 1. dotyczyć nieruchomości położonej na terenie Gminy Płoty i będącej we władaniu osoby wnioskującej: 2. dotyczyć budowy studni na terenie Gminy Płoty, które zapewniają zaopatrzenie w wodę pitną dla mieszkańców budynków mieszkalnych jednorodzinnych, wielorodzinnych lub zagrodowych. § 4. 
(kwota dotacji) 1. Łączną kwotę dotacji, o których mowa w § 1, udzielanych w danym roku budżetowym, określa uchwała budżetowa. 2. Wysokość dotacji, o której mowa w § 1, wynosi 3.800,00 zł, jednak nie więcej niż 75 %
kosztów inwestycji. 3. Dotacji nie podlegają: a) koszty sporządzonej dokumentacji oraz uzyskania wymaganych decyzji i pozwoleń administracyjnych przewidzianych przepisami prawa, b) koszty robocizny wykonanej we własnym zakresie przez wnioskodawcę, c) koszty transportu, d) koszty eksploatacji i konserwacji studni, e) kosztów obsługi kredytów i innych zobowiązań. 4. Dotacja nie może pokrywać wydatków finansowanych przez inne podmioty (zakaz podwójnego finansowania). § 5. 
(wniosek) 1. Ubiegający się o przyznanie dotacji, o której mowa w § 1, składa pisemny wniosek według wzoru określonego w załączniku nr 1 do niniejszej uchwały. 2. Wniosek o przyznanie dotacji, o której mowa w § 1, powinien określać, w szczególności: a) oznaczenie podmiotu ubiegającego się o dotację celową, w tym: –     imię, nazwisko albo nazwę, –     adres, –     numer i serię dowodu osobistego –     status prawny; b) określenie inwestycji będącej przedmiotem dotacji celowej, w tym: –     opis przedsięwzięcia –     okres realizacji, –     miejsce realizacji, –     przewidywane efekty w zakresie ochrony środowiska, –     koszt inwestycji, c) wskazanie, że nieruchomość, na której budowana jest studnia spełnia jeden z poniższych kryteriów: –     brak jest warunków przyłączenia nieruchomości do istniejącej sieci wodociągowej
na potwierdzenie braku możliwości przyłączenia nieruchomości do istniejącej sieci wodociągowej należy przedstawić pismo z Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Płotach –     przyłączenie nieruchomości do takiej sieci byłoby ekonomicznie nieuzasadnione, –     brak jest możliwości poboru wody z istniejącej studni zlokalizowanej na danej nieruchomości,
np. z powodu jej wyeksploatowania. 3. Do wniosku należy dołączyć: a) harmonogram rzeczowo-finansowy inwestycji, sporządzony według wzoru określonego w załączniku nr 2 do niniejszej uchwały; b) zaświadczenia, oświadczenia i informacje, o których mowa w art. 37  ustawy z 28.4.2004r 30 kwietnia 2004r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej  (Dz.U. z 2018 r. poz. 362) – jeżeli wnioskowana dotacja stanowi pomoc publiczną lub pomoc de minimis; c) dokument potwierdzający tytuł prawny do nieruchomości, na której ma być realizowana inwestycja, a w przypadku współwłasności - pisemną zgodę wszystkich współwłaścicieli terenu na posadowienie, zainstalowanie i użytkowanie studni wraz z oświadczeniem o wyrażeniu zgody na wypłacenie dotacji jednemu ze współwłaścicieli. W przypadku braku dokumentu potwierdzającego tytuł prawny
do nieruchomości  oświadczenie o prawie dysponowania nieruchomością na cele budowlane.; d) pozwolenie na budowę lub potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia przez właściwy organ administracji architektoniczno-budowlanej o ile jest wymagane; e) pozwolenie wodnoprawne o ile jest wymagane; f) mapę poglądową z naniesioną lokalizacją obiektu (studni) § 6. 
(tryb składania i rozpatrywania wniosku) 1. Wnioski, o których mowa w § 5, mogą być składane przez cały rok budżetowy. 2. Wnioski należy składać w formie pisemnej wraz z złącznikami o których mowa w § 5, na formularzu wniosku określonym w załączniku nr 1 do Uchwały w sekretariacie Urzędu Miejskiego w Płotach. 3. Wnioski będą rozpatrywane w sposób ciągły, według daty ich wpływu, do wyczerpania środków, o których mowa w § 4 ust. 1 uchwały. 4. Wstępnej oceny wniosków pod względem formalnym i merytorycznym dokonuje Komisja
ds. wniosków i dotacji powołana przez Burmistrza Płotów 5. Rozpatrzenie kompletnego wniosku nastąpi w terminie 30 dni. § 7. 
(kryteria wyboru inwestycji) 1. Rozpatrywanie wniosków następuje w oparciu o kryteria formalne i kryteria wyboru inwestycji
do dofinansowania wg kolejności ich złożenia, aż do wyczerpania środków w budżecie przewidzianych
na ten cel w roku budżetowym. 2. Kryteria formalne obejmują, w szczególności: a) złożenie wniosku przez uprawniony podmiot, b) złożenie wniosku według obowiązującego formularza, c) złożenie wniosku w formie pisemnej, d) złożenie wniosku wraz z załącznikami, o których mowa w § 5 niniejszej Uchwały 3. Kryteria wyboru inwestycji do dofinansowania obejmują: a) zgodność inwestycji z zakresem i warunkami określonymi w § 1 i 3 niniejszej uchwały, b) poprawność przedstawionej kalkulacji kosztów inwestycji, c) znaczenia inwestycji dla ochrony środowiska, 4. W przypadku niedopełnienia warunków opisanych w pkt. 2 i 3 wniosek pozostawia się bez rozpatrzenia. 5. Od chwili złożenia wniosku do zakończenia postępowania określonego niniejszą uchwałą, zapewnia się pełną jawność postępowania, w szczególności przez: a) publiczne ogłoszenie wykazu złożonych wniosków, b) zapewnienie uczestnikom postępowania wglądu do opinii i ocen wydanych w sprawie wniosków, c) podanie do publicznej wiadomości rozstrzygnięcia w sprawie wniosków 6. Realizacja zadania inwestycyjnego winna nastąpić w roku budżetowym. 7. Faktury, rachunki dokumentujące poniesione nakłady na zrealizowanie zadanie inwestycyjne powinny być datowane po podpisaniu umowy o udzieleniu dotacji. 8. Rozliczenie końcowe zadania inwestycyjnego musi nastąpić nie później niż do 15 listopada danego roku budżetowego. § 8. 
(udzielenie dotacji i  wypłata dotacji) 1. O udzieleniu dotacji i terminie podpisania umowy wnioskodawca powiadamiany jest pisemnie. 2. Udzielenie dotacji następuje w drodze umowy spełniającej wymogi określone w art. 250 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2019 r. poz. 869) 3. Wypłata dotacji następuje po protokolarnym odbiorze prac, którego dokonuje Komisja ds. wniosków i dotacji. 4. Odbioru prac dokonuje się na podstawie dokumentów: - pozwolenia na budowę lub potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia przez właściwy organ administracji architektoniczno-budowlanej (o ile było wymagane) ; - pozwolenie wodnoprawne (o ile było wymagane) - mapy inwentaryzacji powykonawczej (o ile było wymagane), - badania jakości wody - kserokopii faktur dokumentujących wydatki (oryginały faktur do wglądu). 5. Obowiązek sporządzenia stosownej dokumentacji wymaganej prawem spoczywa na wnioskodawcy. Wnioskodawca dokonuje również we własnym zakresie i na własną odpowiedzialność doboru dostawcy i wykonawcy dotowanego zadania. 6. Dotacja zostaje przekazana na wskazany w umowie rachunek bankowy wnioskodawcy. § 9. 
(pomoc publiczna) W przypadku, gdy dotacja stanowi pomoc publiczną lub pomoc de minimis, o której mowa w ustawie z  30 kwietnia 2004r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej  (Dz.U. z 2018 r. poz. 362), udzielenie dotacji następuje z uwzględnieniem warunków dopuszczalności tej pomocy określonych w przepisach prawa UE. § 10. 
(sposób rozliczenia dotacji) 1. Rozliczenie dotacji następuje na podstawie sprawozdania zgodnie z załącznikiem nr 3 składanego w terminie 7 dni od określonego w umowie terminu rozliczenia końcowego zadania , lecz nie później niż do dnia 15 listopada danego roku budżetowego. 2. Sprawozdanie, o którym mowa w ust. 1, powinno zawierać, w szczególności: a) rozliczenie rzeczowe, w tym określenie w jakim stopniu inwestycja objęta dotacją została zrealizowana, określenie w jakim stopniu uzyskano zakładany efekt środowiskowy; b) rozliczenie finansowe, w tym zestawienie poniesionych kosztów, wskazanie udziału dotacji w ww. kosztach inwestycji. 3. Do sprawozdania beneficjent dotacji zobowiązany jest dołączyć: a) dokumenty potwierdzające wykonanie inwestycji, b) zestawienie faktur i rachunków dokumentujących poniesione koszty. § 11. 
(organ odpowiedzialny za wykonanie uchwały) 1. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Płotów. 2. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Zachodniopomorskiego.       
  Przewodnicząca Rady Miejskiej


Iwona Taśmińska
      Uzasadnienie W związku ze zgłaszanymi problemami mieszkańców borykającymi się z problemami zaopatrzenia w wodę z własnych ujęć wodnych oddalonych od istniejących sieci wodociągowych, dla których budowa przyłącza do takiej sieci byłoby ekonomicznie nie uzasadniona bądź braku sieci wodociągowej, przedstawia się Radzie Miejskiej w Płotach zasady i tryb udzielania dotacji celowej na dofinansowanie kosztów budowy studni.

Załączniki do pobrania

Plik Nazwa Data dodania Pobrań
09 01 2020 14 09 31 zalacznik1 (PDF, 349.69Kb) 2020-01-09 14:09:31 80
09 01 2020 14 09 31 zalacznik2 (PDF, 345.61Kb) 2020-01-09 14:09:31 53
09 01 2020 14 09 31 zalacznik3 (PDF, 345.11Kb) 2020-01-09 14:09:31 73
Plik Nazwa Data dodania Pobrań

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Iwona Taśmińska

Data wytworzenia:
30 gru 2019

Osoba dodająca informacje

Sławomir Kwiatkowski

Data publikacji:
09 sty 2020, godz. 14:08

Osoba aktualizująca informacje

Sławomir Kwiatkowski

Data aktualizacji:
09 sty 2020, godz. 14:09