Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Miejskiego w Płotach

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

Tagi

PODATEK LEŚNY OSOBY FIZYCZNE

PODATEK LEŚNY OSOBY FIZYCZNE
 
SPOSOBY DOSTARCZANIA DOKUMENTÓW
 
OSOBIŚCIE
POCZTĄ
E-PUAP
 
SPOSOBY ODBIORU DOKUMENTÓW
 
POCZTĄ
 
WYMAGANE DOKUMENTY
 
  • Informacja w sprawie podatku leśnego IL – 1 wraz z załącznikami  ZIL-1,  ZIL-2 i ZIL-3.
Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 3 czerwca 2019r. (Dz.U. z 2019r., poz.1126).
  • Dokumenty potwierdzające powstanie lub wygaśnięcie obowiązku podatkowego
    (akt notarialny lub umowa dzierżawy).
 
 
KOMÓRKA ORGANIZACYJNA
 
Referat Podatkowy
 
OPŁATY
 
Nie pobiera się.
 
TERMIN I SPOSÓB ZAŁATWIENIA
 
Bez zbędnej zwłoki, nie później niż w ciągu miesiąca, a w przypadku sprawy szczególnie skomplikowanej nie później niż w ciągu 2 miesięcy od dnia wszczęcia postępowania.
 
PODSTAWA PRAWNA
 
Ustawa z dnia  29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (Dziennik Ustaw z 2021r., poz. 1540
z późniejszymi zmianami),
Ustawa z dnia 15 listopada 1984r. o podatku leśnym (Dziennik Ustaw z 2019r. poz. 888              z późniejszymi zmianami),
Komunikat Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego w sprawie średniej ceny sprzedaży drewna, obliczonej według średniej ceny drewna uzyskanej przez nadleśnictwa za pierwsze trzy kwartały roku poprzedzającego rok podatkowy.
 
TRYB ODWOŁAWCZY
 
Od decyzji organu podatkowego służy stronie prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Szczecinie za pośrednictwem Burmistrza Płotów w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.
 
DODATKOWE INFORMACJE - UWAGI
 
Osoby fizyczne są zobowiązane składać w/w formularze w terminie 14 dni od zaistnienia okoliczności mających wpływ na powstanie bądź wygaśnięcie obowiązku podatkowego lub zaistnienia zdarzenia mającego wpływ na wysokość podatku.
W przypadku składania korekty informacji należy załączyć pisemne uzasadnienie przyczyn korekty.
Podatki płacone są przez osoby fizyczne w wysokości ustalonej decyzją w ratach proporcjonalnych do czasu trwania obowiązku podatkowego w terminach:
  1. pierwsza rata do dnia 15 marca,
  2. druga rata do dnia 15 maja,
  3. trzecia rata do dnia 15 września,
  4. czwarta rata do dnia 15 listopada roku podatkowego.
 
W przypadku, gdy kwota podatku nie przekracza 100 (sto) złotych, podatek jest płatny jednorazowo w terminie pierwszej raty tj. do dnia 15 marca roku podatkowego.
 
Wpłatę podatku można dokonywać na indywidualne konto podatnika wskazanego w decyzji, bądź na rachunek Urzędu Miejskiego w Płotach.
 
BS Wolin o/Płoty  23 9393 1023 3900 0257 2000 0490
 
DANE JEDNOSTKI
 
URZĄD MIEJSKI
PL. KONSTYTUCJI 3 MAJA 1
72-310 PŁOTY

Załączniki do pobrania

Plik Nazwa Data dodania Pobrań
IL-1 (PDF, 42.36Kb) 2022-04-05 13:25:01 0
ZIL-1 (PDF, 32.29Kb) 2022-04-05 13:25:01 0
ZIL-2 (PDF, 32.17Kb) 2022-04-05 13:25:01 0
ZIL-3 (PDF, 32.16Kb) 2022-04-05 13:25:01 0
Plik Nazwa Data dodania Pobrań

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Grażyna Kasprzak

Data wytworzenia:
05 kwi 2022

Osoba dodająca informacje

Sławomir Kwiatkowski

Data publikacji:
05 kwi 2022, godz. 13:25

Osoba aktualizująca informacje

Sławomir Kwiatkowski

Data aktualizacji:
05 kwi 2022, godz. 13:25