Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Miejskiego w Płotach

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

Tagi

D E C Y Z J A Nr ROŚiD.6220.8.2020.WD z dnia 29 września 2020 r.

  Nr ROŚiD.6220.8.2020.WD Płoty, dnia 29 września 2020 r. D E C Y Z J A   Na podstawie art. 71 ust. 2 pkt.2, art.75 ust.1 pkt 4 i art. 80 ust.1 pkt.1, art. 82 ust.1 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (tekst jednolity: Dz.U. z 2020 r., poz. 283 ze zm.) oraz § 3 ust.1 pkt. 54 lit. b Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia  10 września 2019 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko  (Dz. U. z  2019 r. poz. 1839) oraz  na podstawie art. 104 i art. 127a ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego  (Dz. U.  z 2020 r., poz. 283 ze zm.), po rozpatrzeniu wniosku  inwestora – Solar SGE II Sp. z o.o., ul. Bolesława Śmiałego 15/8, 70-351 Szczecin, w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach na realizację pn.: „Budowa Farmy fotowoltaicznej o mocy do 3 MW lub farm fotowoltaicznych o łącznej mocy nie przekraczającej 3 MW wraz z infrastrukturą techniczną” realizowanego na działkach ewidencyjnych nr 66 i 68 obręb Modlimowo, gmina Płoty określam   środowiskowe uwarunkowania zgody na realizację przedsięwzięcia
  pn.:Budowa Farmy fotowoltaicznej o mocy do 3 MW lub farm fotowoltaicznych o łącznej mocy nie przekraczającej 3 MW wraz z infrastrukturą techniczną” realizowanego na działkach ewidencyjnych nr 66 i 68 obręb Modlimowo, gmina Płoty   I. Rodzaj i miejsce realizacji przedsięwzięcia:   Planowane przedsięwzięcie zostało zaliczone do przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko i wymienione jest w  § 3 ust. 1 pkt. 54 lit. b  Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia  10 września 2019 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. z  2019 r. poz. 1839), tj. „ zabudowa przemysłowa, w tym zabudowa systemami fotowoltaicznymi lub magazynowa wraz z towarzysząca jej infrastrukturą, o powierzchni zabudowy nie mniejszej niż:
  1. 0,5 ha na obszarach objętych formami ochrony przyrody, o których mowa w art. 6 ust.1 pkt. 1-5, 8 i 9 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004r. o ochronie przyrody lub w otulinach form ochrony przyrody, o których mowa w art. 6 ust.1 pkt. 1-3 tej ustawy;
  2. 1 ha na obszarach innych niż wymienione w lit. a. 
Planowane przedsięwzięcie polega na budowie instalacji fotowoltaicznej o mocy wytwórczej do 3 MW, na terenie działek nr 66 oraz 68 obręb geodezyjny Modlimowo, gm. Płoty, pow. gryficki, woj. zachodniopomorskie. Działki przeznaczone pod projektowaną inwestycję nie posiadają miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. Powierzchnia działek inwestycyjnych wynosi ok. 12 ha, natomiast teren przeznaczony do przekształcenia pod projektowaną farmę fotowoltaiczną wyniesie 6 ha, w tym ok. 1,7 ha pod same panele. Z przedłożonej dokumentacji wynika, że działki inwestycyjne obejmują tereny zakwalifikowane jako rola (RIVa, RIVb i RV) oraz łąki (ŁV) i pastwiska (PsIV), natomiast projektowana inwestycja będzie realizowana jedynie na wschodniej części analizowanego terenu, tj. na gruntach sklasyfikowanych jako rola (RIVa, RIVb) oraz pastwisko (PsIV). Obszar inwestycyjny położony jest w krajobrazie otwartym, w centrum rozległych gruntów ornych. Najbliższa zabudowa mieszkaniowa zlokalizowana jest w odległości ok. 380 m w kierunku wschodnim od miejsca lokalizacji planowanej inwestycji. W zasięgu oddziaływania przedmiotowego przedsięwzięcia nie są planowane inne inwestycje, których oddziaływanie mogłoby kumulować się z oddziaływaniem przedmiotowej inwestycji. Przedmiotowa instalacja będzie składać się z następujących elementów: modułów fotowoltaicznych, konstrukcji wsporczych modułów fotowoltaicznych, połączeń kablowych, przetwornic prądowych (inwerterów), stacji transformatorowych 15/0,4 kV (maksymalnie 3 szt.), linii naziemnej lub doziemnej średniego napięcia łączącej stację z siecią dystrybucyjną, urządzeń i aparatury zabezpieczającej i monitorującej oraz infrastruktury towarzyszącej (oświetlenie, ogrodzenie).   II. Warunki wykorzystania terenu w fazie realizacji i eksploatacji lub użytkowania przedsięwzięcia, ze szczególnym uwzględnieniem konieczności ochrony cennych wartości przyrodniczych, zasobów naturalnych i zabytków oraz ograniczenia uciążliwości dla terenów sąsiednich. Teren inwestycji nie jest narażony na powodzie i podtopienia oraz osuwanie się mas ziemi. Wszystkie prace w ramach inwestycji zostaną wykonane zgodnie z projektem oraz zasadami sztuki budowlanej. Zgodnie z rozporządzeniem w sprawie rodzajów i ilości substancji niebezpiecznych, których obecność w zakładzie decyduje o zaliczeniu go do zakładu o zwiększonym ryzyku albo zakładu o dużym ryzyku wystąpienia poważnej awarii przemysłowej (Dz. U. z 2016 r., poz. 138), planowane przedsięwzięcie nie klasyfikuje się do zakładów ww. typów. Z informacji zawartych w kip wynika, iż na części działki nr 66, obręb geodezyjny Modlimowo, gm. Płoty, tj. na gruncie sklasyfikowanym jako łąka, znajduje się niewielki zbiornik wodny. Biorąc pod uwagę, iż cała infrastruktura projektowanej farmy (w tym m.in. panele fotowoltaiczne oraz miejsce wjazdu na obszar farmy) nie będzie usytuowana na obszarze ww. zbiornika wodnego, a prace budowlane związane z jej realizacją nie będą ingerowały w występujące środowisko gruntowo-wodne, tym samym analizowana inwestycja nie wpłynie negatywnie na ww. obszar. Ponadto, charakter prac związanych z realizacją przedsięwzięcia nie wymaga wykonywania głębokich wykopów ani przeprowadzenia odwodnień, w związku z czym inwestycja nie zmieni stosunków wodnych na analizowanym terenie. Planowana  inwestycja   realizowana   będzie   w  całości   na   terytorium   kraju.   W   związku z lokalnym zasięgiem oddziaływania inwestycji, przedsięwzięcie nie będzie źródłem transgranicznego oddziaływania. Teren pod projektowaną farmę zlokalizowany jest poza obszarami: wybrzeża, przylegającymi do jezior, wodno-błotnymi, górskimi, leśnymi, uzdrowisk i ochrony uzdrowiskowej. Na analizowanym terenie nie występują również obszary o krajobrazie mającym znaczenie historyczne, kulturowe lub archeologiczne oraz strefy ochronne ujęć wód i obszary ochronne zbiorników wód śródlądowych. Krajobraz obszaru planowanego przedsięwzięcia oraz terenów sąsiednich to mozaika otwartych terenów rolniczych. W związku z położeniem obszaru inwestycyjnego poza wszelkimi formami prawnej ochrony krajobrazowej, projektowana inwestycja nie wpłynie negatywnie na występujący na analizowanym obszarze krajobraz. Etap realizacji inwestycji będzie wiązał się z użyciem sprzętu budowlanego, wykorzystywanego głównie na etapie prac ziemnych, jednak oddziaływanie źródeł emitujących ponadnormatywne dźwięki będzie ograniczone do terenu, na którym będą prowadzone prace i ustanie z chwilą ich ukończenia. Źródłem emisji hałasu na etapie eksploatacji przedsięwzięcia będzie transformator, który umieszczony zostanie wewnątrz kontenerowej stacji transformatorowej, co znacząco ograniczy emisję hałasu. Ponadto dla analizowanej elektrowni słonecznej nie projektuje się zastosowania nawiewnego systemu chłodzącego z użyciem wentylatorów. Podczas etapu realizacji planowanego przedsięwzięcia ścieki sanitarne będą odprowadzane do bezodpływowych szczelnych toalet (typu Toi - Toi), które będą regularnie opróżniane przez uprawniony podmiot, zaś powstałe odpady będą przekazane wyspecjalizowanym jednostkom posiadającym stosowne uregulowania prawne w zakresie gospodarki odpadami. Na etapie eksploatacji przedsięwzięcia nie przewiduje się powstawania ścieków oraz odpadów. Planowane przedsięwzięcie nie jest zlokalizowane w granicach istniejących i proponowanych form ochrony przyrody, określonych w ustawie z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (Dz.U. z 2020 r., poz. 55), takich jak: parki narodowe, rezerwaty przyrody, parki krajobrazowe, obszary chronionego krajobrazu, pomniki przyrody, stanowiska dokumentacyjne, użytki ekologiczne, obszary Natura 2000. Najbliżej zlokalizowany obszar Natura 2000 pn. „Dorzecze Regi” (PLH 320049), znajduje się w odległości ok. 1,4 km od terenu objętego analizą. Uwzględniając odległość dzielącą ww. obszar od miejsca realizacji inwestycji, jak również wnioskowany zakres prac inwestycyjnych oraz niewielką skalę prognozowanego wpływu inwestycji na środowisko przyrodnicze, tak na etapie realizacji przedsięwzięcia, jak eksploatacji przedmiotowej inwestycji, w opinii Organu ww. obszar Natura 2000 pozostanie poza zasięgiem znaczącego oddziaływania inwestycji. Teren planowanego przedsięwzięcia leży również poza granicami głównych korytarzy ekologicznych. Projektowane przedsięwzięcie na etapie jego realizacji będzie potencjalnym źródłem emisji substancji pyłowych i gazowych do środowiska, jednak powyższe oddziaływanie będzie miało charakter przejściowy i nie wpłynie, w dłuższym okresie czasu, na jakość powietrza. Na etapie eksploatacji przedsięwzięcia nie przewiduje się emisji zanieczyszczeń do powietrza. Planowana inwestycja nie będzie miała znacząco negatywnego wpływu na klimat. Zaplanowana do realizacji inwestycja wchodzi w skład sektora energetyki odnawialnej, dzięki czemu będzie miała wpływ na ograniczenie emisji gazów cieplarnianych przez energetykę konwencjonalną. Etap realizacji przedsięwzięcia związany będzie z typową emisją akustyczną i emisją zanieczyszczeń do powietrza, charakterystyczną dla prac budowlanych, wynikającą z transportu materiałów oraz pracy sprzętu technicznego i maszyn. Wszystkie komponenty wykorzystywane podczas realizacji przedsięwzięcia dostarczane będą na miejsce planowanej inwestycji samochodami dostawczymi, jako gotowe elementy przygotowane do montażu, co pozwoli zminimalizować akustyczne oddziaływanie fazy realizacji inwestycji oraz ilość powstałych na tym etapie odpadów. W celu minimalizacji ewentualnego negatywnego wpływu projektowanej inwestycji na środowisko gruntowo – wodne, na inwestora nakłada się obowiązek, aby mycie paneli prowadzić wyłącznie przy użyciu czystej wody lub wody demineralizowanej, bez zastosowania żadnych dodatków, w tym detergentów. Charakter prac związanych z realizacją przedsięwzięcia nie wymaga wykonywania głębokich wykopów ani przeprowadzenia odwodnienia, w związku z czym inwestycja nie wpłynie negatywnie na zmianę stosunków wodnych na analizowanym terenie, ani jego bezpośrednim sąsiedztwie. Projektowana farma fotowoltaiczna, ze względu na swoją nieznaczną wysokość oraz skalę nie będzie dominującym elementem krajobrazu. Ponadto w otoczeniu działki inwestycyjnej nie występują obszary o krajobrazie mającym znaczenie historyczne, kulturowe, uzdrowiskowe i archeologiczne. Obszar, na którym realizowane będzie planowane przedsięwzięcie, zlokalizowany jest w obrębie terenów rolniczych.   UZASADNIENIE     Wnioskiem z dnia 17 czerwca 2020 r. firma Solar SGE II Sp. z o.o., ul. Bolesława Śmiałego 15/8, 70-351 Szczecin, zwróciła się do Burmistrza Płotów o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pn.: „Budowa Farmy fotowoltaicznej o mocy do 3 MW lub farm fotowoltaicznych o łącznej mocy nie przekraczającej 3 MW wraz z infrastrukturą techniczną” realizowanego na działkach ewidencyjnych nr 66 i 68 obręb Modlimowo, gmina Płoty. Zgodnie z  art. 49 § 1  ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2020 r., poz. 256 ze zm.) i art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko  (Dz. U. z 2020 r., poz. 283 ze zm.), w związku z art. 61 § i § 4 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2018 r., poz. 2096 ze zm.) Burmistrz Płotów zawiadomił strony o wszczęciu postępowania administracyjnego. Ponadto Burmistrz Płotów w dniu 22.06.2019r., zgodnie z art. 64 ust.1 pkt. 1 i pkt. 1 i 2 ustawy z dnia 03 października 2008r.o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2016r., poz. 353 – tekst jednolity  ze zm.) wystąpił do Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Koszalinie, do  Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Gryficach oraz do Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie w Szczecinie o wydanie opinii  co do konieczności przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko. Dnia 06.07.2020 r. pismem SZ.RZŚ.4360.1.110.2020.KK Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie wezwało do pisemnego złożenia wyjaśnień i uzupełnień do przedłożonej KIP. Tutejszy Organ wezwał dnia 13 lipca 2020 r. Inwestora do uzupełnień KIP w związku z wezwaniem Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie. Inwestor uzupełnił KIP pismem z dnia 14.07.2020 r. (wpłynęło do tut. Urzędu dnia 24.07.2020 r.)  Tutejszy Organ pismem z dnia 29.07.2020 r. ROŚiD.6220.8B.2020.WD odpowiedział na wezwanie Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie z 06.07.2020 r.             Dnia 03.07.2020 r. pismem WST-K.4220.221.2020.MK Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Koszalinie wezwała do pisemnego złożenia wyjaśnień i uzupełnień do przedłożonej KIP. W związku z tym tutejszy Organ pismem z dnia 7 lipca 2020 r. wezwał Inwestora do uzupełnienia KIP. Inwestor uzupełnił KIP pismem z dnia 31.07.2120 r. Tutejszy Organ pismem z dnia 4.08.2020 r. odpowiedział Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Koszalinie na wezwanie z dnia 03.07.2020 r.                 Dnia 20.08.2020 r. pismem WST-K.4220.221.2020.MK3 Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Koszalinie wezwała  ponownie do pisemnego złożenia uzupełnień do przedłożonej KIP. Tutejszy Organ pismem z dnia 25.08.2020 r. odpowiedział Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Koszalinie na wezwanie z dnia 20.08.2020 r.     Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie  wydało opinię – SZ.RZŚ.4360.1.110.2020.KK z dnia 11.08.2020 r. o braku potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko dla  przedsięwzięcia pn.: „Budowa Farmy fotowoltaicznej o mocy do 3 MW lub farm fotowoltaicznych o łącznej mocy nie przekraczającej 3 MW wraz z infrastrukturą techniczną” realizowanego na działkach ewidencyjnych nr 66 i 68 obręb Modlimowo, gmina Płoty, również Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Gryficach wydał opinię o braku potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko dla planowanego przedsięwzięcia. Nr ZNS.9022.2.1.13.2020 z dnia  10.07.2020 r. Taką samą opinię wydał Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Koszalinie znak: WST-K.4220.221.2020.MK.4 z dnia 09.09.2020 r. W dniu 14.09.2020 r. Burmistrz Płotów wydał Obwieszczenie w sprawie wydania postanowienia o braku potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko oraz o zakończonym postępowaniu dowodowym przed wydaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. Obwieszczenie zostało przesłane stronom postępowania oraz umieszczone na stronie BIP Urzędu Miejskiego. Strony miały możliwość zapoznania się z dokumentami zgromadzonymi przez organ w powyższej sprawie oraz prawie wniesienia swoich uwag i zastrzeżeń. Z materiałami sprawy można się było zapoznać w siedzibie Urzędu Miejskiego w Płotach, pokój nr 21, od  poniedziałku do piątku, w godzinach od 8.00 do 15.00,  w terminie  7 dni od daty ukazania się obwieszczenia. W w/w okresie nie wpłynęły żadne uwagi, ani zastrzeżenia. W związku z powyższym Burmistrz Płotów w dniu 28.09.2020 r. wydał Postanowienie Nr ROŚiD.6620.8.2020.WD o braku potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko dla  przedsięwzięcia pn.: „Budowa Farmy fotowoltaicznej o mocy do 3 MW lub farm fotowoltaicznych o łącznej mocy nie przekraczającej 3 MW wraz z infrastrukturą techniczną” realizowanego na działkach ewidencyjnych nr 66 i 68 obręb Modlimowo, gmina Płoty W toku postępowania organ przeprowadził analizę przedłożonych przez Wnioskodawcę materiałów oraz opinii organów opiniujących w kontekście uwarunkowań wynikających z art. 63 ust.1 ustawy ooś. O stwierdzeniu braku konieczności przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko przesądziły poniższe przesłanki.             W związku z powyższym, mając na uwadze skalę oraz usytuowanie inwestycji oraz potencjalne uciążliwości związane z realizacją i eksploatacją planowanego przedsięwzięcia stwierdzono, że przeprowadzenie oceny oddziaływania na środowisko dla planowanego przedsięwzięcia nie jest uzasadnione.             Wobec powyższego orzeczono jak w sentencji.     P O U C Z E N I E   Od niniejszej decyzji służy stronie prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Szczecinie za  pośrednictwem  Burmistrza Płotów w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji. Zgodnie z art. 127a § 1 KPA w trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję.  Z dniem doręczenia organowi administracji publicznej oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna, co oznacza, iż decyzja podlega natychmiastowemu wykonaniu i brak  jest możliwości zaskarżania decyzji do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Nie jest możliwe skuteczne cofnięcie oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania.             Jeżeli niniejsza decyzja została wydana z naruszeniem przepisów postępowania, a konieczny do wyjaśnienia zakres sprawy ma istotny wpływ na jego rozstrzygnięcie, na zgodny wniosek wszystkich stron zawarty w odwołaniu, organ odwoławczy przeprowadza postępowanie wyjaśniające w zakresie niezbędnym do rozstrzygnięcia sprawy. Organ odwoławczy przeprowadza postepowanie wyjaśniające także wówczas, gdy jedna ze stron zawarła w odwołaniu wniosek o przeprowadzenie przez organ odwoławczy postepowania wyjaśniającego w zakresie niezbędnym do rozstrzygnięcia sprawy, a pozostałe strony wyraziły na to zgodę w terminie czternastu dni od dnia doręczenia im zawiadomienia o wniesieniu odwołania, zawierającego wniosek o przeprowadzenie przez organ odwoławczy postępowania wyjaśniającego w zakresie niezbędnym do rozstrzygnięcia sprawy.   Otrzymują: 1. Inwestor 2. Strony postępowania 3. a/a Charakterystyka przedsięwzięcia     Załącznik do decyzji znak: ROŚiD.6220.8.2019.WD  z dnia 29 września 2020r.     Planowane przedsięwzięcie zostało zaliczone do przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko i wymienione jest w  § 3 ust. 1 pkt. 54 lit. b  Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia  10 września 2019 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. z  2019 r. poz. 1839), tj. „ zabudowa przemysłowa, w tym zabudowa systemami fotowoltaicznymi lub magazynowa wraz z towarzysząca jej infrastrukturą, o powierzchni zabudowy nie mniejszej niż:
  1. 0,5 ha na obszarach objętych formami ochrony przyrody, o których mowa w art. 6 ust.1 pkt. 1-5, 8 i 9 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004r. o ochronie przyrody lub w otulinach form ochrony przyrody, o których mowa w art. 6 ust.1 pkt. 1-3 tej ustawy;
  2. 1 ha na obszarach innych niż wymienione w lit. a. 
Planowane przedsięwzięcie polega na budowie instalacji fotowoltaicznej o mocy wytwórczej do 3 MW, na terenie działek nr 66 oraz 68 obręb geodezyjny Modlimowo, gm. Płoty, pow. gryficki, woj. zachodniopomorskie. Działki przeznaczone pod projektowaną inwestycję nie posiadają miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. Powierzchnia działek inwestycyjnych wynosi ok. 12 ha, natomiast teren przeznaczony do przekształcenia pod projektowaną farmę fotowoltaiczną wyniesie 6 ha, w tym ok. 1,7 ha pod same panele. Z przedłożonej dokumentacji wynika, że działki inwestycyjne obejmują tereny zakwalifikowane jako rola (RIVa, RIVb i RV) oraz łąki (ŁV) i pastwiska (PsIV), natomiast projektowana inwestycja będzie realizowana jedynie na wschodniej części analizowanego terenu, tj. na gruntach sklasyfikowanych jako rola (RIVa, RIVb) oraz pastwisko (PsIV). Obszar inwestycyjny położony jest w krajobrazie otwartym, w centrum rozległych gruntów ornych. Najbliższa zabudowa mieszkaniowa zlokalizowana jest w odległości ok. 380 m w kierunku wschodnim od miejsca lokalizacji planowanej inwestycji. W zasięgu oddziaływania przedmiotowego przedsięwzięcia nie są planowane inne inwestycje, których oddziaływanie mogłoby kumulować się z oddziaływaniem przedmiotowej inwestycji. Przedmiotowa instalacja będzie składać się z następujących elementów: modułów fotowoltaicznych, konstrukcji wsporczych modułów fotowoltaicznych, połączeń kablowych, przetwornic prądowych (inwerterów), stacji transformatorowych 15/0,4 kV (maksymalnie 3 szt.), linii naziemnej lub doziemnej średniego napięcia łączącej stację z siecią dystrybucyjną, urządzeń i aparatury zabezpieczającej i monitorującej oraz infrastruktury towarzyszącej (oświetlenie, ogrodzenie). Teren inwestycji nie jest narażony na powodzie i podtopienia oraz osuwanie się mas ziemi. Wszystkie prace w ramach inwestycji zostaną wykonane zgodnie z projektem oraz zasadami sztuki budowlanej. Zgodnie z rozporządzeniem w sprawie rodzajów i ilości substancji niebezpiecznych, których obecność w zakładzie decyduje o zaliczeniu go do zakładu o zwiększonym ryzyku albo zakładu o dużym ryzyku wystąpienia poważnej awarii przemysłowej (Dz. U. z 2016 r., poz. 138), planowane przedsięwzięcie nie klasyfikuje się do zakładów ww. typów. Z informacji zawartych w kip wynika, iż na części działki nr 66, obręb geodezyjny Modlimowo, gm. Płoty, tj. na gruncie sklasyfikowanym jako łąka, znajduje się niewielki zbiornik wodny. Biorąc pod uwagę, iż cała infrastruktura projektowanej farmy (w tym m.in. panele fotowoltaiczne oraz miejsce wjazdu na obszar farmy) nie będzie usytuowana na obszarze ww. zbiornika wodnego, a prace budowlane związane z jej realizacją nie będą ingerowały w występujące środowisko gruntowo-wodne, tym samym analizowana inwestycja nie wpłynie negatywnie na ww. obszar. Ponadto, charakter prac związanych z realizacją przedsięwzięcia nie wymaga wykonywania głębokich wykopów ani przeprowadzenia odwodnień, w związku z czym inwestycja nie zmieni stosunków wodnych na analizowanym terenie. Etap realizacji inwestycji będzie wiązał się z użyciem sprzętu budowlanego, wykorzystywanego głównie na etapie prac ziemnych, jednak oddziaływanie źródeł emitujących ponadnormatywne dźwięki będzie ograniczone do terenu, na którym będą prowadzone prace i ustanie z chwilą ich ukończenia. Źródłem emisji hałasu na etapie eksploatacji przedsięwzięcia będzie transformator, który umieszczony zostanie wewnątrz kontenerowej stacji transformatorowej, co znacząco ograniczy emisję hałasu. Ponadto dla analizowanej elektrowni słonecznej nie projektuje się zastosowania nawiewnego systemu chłodzącego z użyciem wentylatorów. Podczas etapu realizacji planowanego przedsięwzięcia ścieki sanitarne będą odprowadzane do bezodpływowych szczelnych toalet (typu Toi - Toi), które będą regularnie opróżniane przez uprawniony podmiot, zaś powstałe odpady będą przekazane wyspecjalizowanym jednostkom posiadającym stosowne uregulowania prawne w zakresie gospodarki odpadami. Na etapie eksploatacji przedsięwzięcia nie przewiduje się powstawania ścieków oraz odpadów. Planowane przedsięwzięcie nie jest zlokalizowane w granicach istniejących i proponowanych form ochrony przyrody, określonych w ustawie z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (Dz.U. z 2020 r., poz. 55), takich jak: parki narodowe, rezerwaty przyrody, parki krajobrazowe, obszary chronionego krajobrazu, pomniki przyrody, stanowiska dokumentacyjne, użytki ekologiczne, obszary Natura 2000. Najbliżej zlokalizowany obszar Natura 2000 pn. „Dorzecze Regi” (PLH 320049), znajduje się w odległości ok. 1,4 km od terenu objętego analizą. Uwzględniając odległość dzielącą ww. obszar od miejsca realizacji inwestycji, jak również wnioskowany zakres prac inwestycyjnych oraz niewielką skalę prognozowanego wpływu inwestycji na środowisko przyrodnicze, tak na etapie realizacji przedsięwzięcia, jak eksploatacji przedmiotowej inwestycji, w opinii Organu ww. obszar Natura 2000 pozostanie poza zasięgiem znaczącego oddziaływania inwestycji. Teren planowanego przedsięwzięcia leży również poza granicami głównych korytarzy ekologicznych.

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Edyta Podgórska

Data wytworzenia:
29 paź 2020

Osoba dodająca informacje

Sławomir Kwiatkowski

Data publikacji:
01 paź 2020, godz. 14:26

Osoba aktualizująca informacje

Sławomir Kwiatkowski

Data aktualizacji:
01 paź 2020, godz. 14:26