Pracownicy:
Referat Budżetowy podlega bezpośrednio Skarbnikowi Gminy.
Zadania Referatu:
Referat Budżetowy poza zadaniami wspólnymi realizowanymi przez wszystkie wydziały i samodzielne stanowiska określone w §15 Regulaminu Organizacyjnego realizuje następujące zadania szczegółowe:
1) opracowywanie materiałów do projektu oraz sprawozdań z realizacji budżetu - współpraca w tym zakresie z referatami urzędu oraz jednostkami organizacyjnymi gminy;
2) opracowywanie projektów uchwał dotyczących budżetu gminy;
3) prowadzenie rachunkowości: budżetowej i gminnego funduszu ochrony środowiska;
4) prowadzenie ewidencji majątku gminy oraz rozliczanie okresowych inwentaryzacji;
5) naliczanie wynagrodzeń pracowniczych i pochodnych oraz dokonywanie rozliczeń podatku dochodowego od osób fizycznych;
6) prowadzenie ewidencji zakupów oraz rozliczeń z urzędem skarbowym z tytułu podatku VAT;
7) prowadzenie egzekucyjności gminy;
8) kontrola sprawozdawczości budżetowej podporządkowanych gminie jednostek budżetowych oraz sporządzanie zbiorczych sprawozdań statystycznych zgodnie z odrębnymi przepisami;
9) nadzór nad działalnością finansową jednostek budżetowych podporządkowanych urzędowi;
10) archiwizowanie dokumentów referatu budżetowego.
Do zadań referatu w zakresie księgowości budżetowej należny :
1) sprawdzanie dokumentów księgowych pod względem formalno - prawnym;
2) klasyfikacja dochodów i wydatków budżetowych;
3) kompletowanie dowodów księgowych;
4) dekretowanie dowodów księgowych;
5) sprawdzanie dowodów księgowych z zawartymi umowami, zleceniami;
6) sprawdzanie wydatków budżetowych z kosztami;
7) uzgadnianie sald kont rachunkowych i wystawianie potwierdzeń sald;
8) sporządzanie sprawozdań jednostkowych z wykonania budżetu gminy;
9) sporządzanie bilansu jednostkowego i bilansu gminy;
10) sprawdzanie zgodności wydatków budżetowych z harmonogramem i planem finansowym wydatków budżetowych;
11) sprawdzanie zgodności dochodów budżetowych z harmonogramem i planem finansowym dochodów budżetowych;
12) rozliczanie dotacji celowych otrzymanych przez gminę oraz udzielonych z budżetu gminy;
13) prowadzenie rejestru planu dochodów i wydatków budżetowych;
14) opracowywanie analiz wykonania budżetu gminy;
15) kontrola dyscypliny budżetowej w zakresie realizacji wydatków;
16) rejestrowanie dochodów księgowych;
17) księgowanie dowodów księgowych;
18) sporządzanie zestawień obrotów i sald;
19) sporządzanie zestawień wydatków i kosztów budżetowych;
20) opracowanie układu wykonawczego budżetu;
21) sporządzanie informacji z wykonania budżetu;
22) sporządzanie zbiorczych sprawozdań w zakresie wykonania budżetu oraz gospodarki pozabudżetowej.
Do zadań referatu w zakresie ewidencji majątku gminy należny;
1) prowadzenie ewidencji majątku trwałego i obrotowego gminy;
2) sporządzanie ewidencji majątku gminy;
3) rozliczanie inwentaryzacji;
4) ustalanie niedoborów i nadwyżek ;
5) sporządzanie sprawozdań o ruchu środków trwałych i nakładów inwestycyjnych.
Do zadań referatu w zakresie płac należny:
1) sporządzanie list płac pracowników;
2) prowadzenie kartotek wynagrodzę pracowników;
3) naliczanie składek ubezpieczenia zdrowotnego pracowników;
4) naliczanie składek ubezpieczań rentowych pracowników;
5) naliczanie składek ubezpieczeń emerytalnych pracowników;
6) naliczanie składek chorobowych pracowników;
7) sporządzanie imiennych deklaracji pracowników wg poszczególnych składek;
8) naliczenie podatku dochodowego od dochodów pracownika;
9) sporządzanie deklaracji rozliczeniowych podatku dochodowego;
10) sporządzanie sprawozdań o zatrudnieniu i wynagrodzeniu;
11) wydawanie zaświadczeń o zarobkach do celów emerytalno - rentowych -druk Rp-7;
12) podejmowanie gotówki z banku;
13) przyjmowanie wpłat;
14) dokonywanie wypłat;
15) prowadzenie ewidencji wpływów i wypłat w postaci raportów kasowych;
16) prowadzenie gospodarki drukami ścisłego zarachowania, ich zamawianie, ewidencja i rozliczenie;
17) sporzadzanie poleceń przelewu na podstawie zatwierdzonych do wypłat dowodów.