Podatek od nieruchomości od osób fizycznych
Wymagane dokumenty:
W ciągu 14 dni od zaistnienia faktu należy zgłosić obowiązek podatkowy. Należy załączyć:
1. Akt notarialny lub
2. Umowę dzierżawy nieruchomości
Miejsce złożenia dokumentów:
Sekretariat Urzędu Miejskiego w Płotach - pokój Nr 14 od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:30 do 15:30 lub Referat Podatkowy, pok. Nr 24
Termin i sposób załatwienia sprawy:
Do 30 dni po otrzymaniu dokumentów wystawiana jest decyzja w sprawie naliczenia podatku uwzględniająca przysługujące ulgi i zwolnienia.
Tryb odwoławczy
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Szczecinie za pośrednictwem organu, który wydał decyzję (odwołanie składa się w Sekretariacie, Urzędu Miejskiego w Płotach w godzinach pracy Urzędu).
Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.
Ulgi
Zwolnienia od pod podatku od nieruchomości zawarte są w Uchwale Nr III/15/2006 z dnia 29 grudnia 2006 r. oraz w Uchwale Nr VI/40/2007 Rady Miejskiej w sprawie zwolnień od podatku od nieruchomości dla przedsiębiorców w ramach pomocy de minimis.
Jednostka odpowiedzialna:
Referat Podatkowy Urzędu Miejskiego w Płotach kierownik Referatu Podatkowego Pani Grażyna Kasprzak.
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 12 stycznia 1991r. o podatkach i opłatach lokalnych (tj. Dz.U. Nr 121, poz. 844 z późn. zmianami )
- Uchwała Nr II/5/2006 Rady Miejskiej w Płotach z dnia 05 grudnia 2006 roku w sprawie określenia stawek podatku od nieruchomości na 2007 rok.
Uwagi:
A. Termin płatności można odroczyć lub rozłożyć na raty ¨ Podstawa prawna - art. 67 a i 67 b ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku Ordynacja Podatkowa (tj.Dz.U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 z późn. zmianami )
¨ Wniosek należy złożyć przed terminem płatności raty ( lub rat) w sekretariacie UM lub w Referacie Podatkowym pok. nr 24
¨ Przy odraczaniu podatku lub rozkładaniu na raty nalicza się opłatę prolongacyjną w wysokości 50% należnych odsetek - podstawa prawna - Uchwała Nr XXIII/185/2000 Rady Miejskiej w Płotach z dnia 29 września 2000 roku w sprawie wprowadzenia opłaty prolongacyjnej.
B. Podatek od nieruchomości można umorzyć.
¨ Podstawa prawna – art.67 a i 67 b ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku Ordynacja Podatkowa ( tj. Dz.U. z 2006, Nr 8, poz.60 z późn. zmianami )
¨ Wniosek o umorzenie składa się w sekretariacie Urzędu lub w Referacie Podatkowym pok. nr 24 po terminie płatności podatku
¨ Powyższe czynności są zwolnione z opłaty skarbowej.
C. W ciągu 7 dni po upływie terminu płatności raty podatku wystawia się upomnienie.
Należność winna być uregulowana w terminie 7 dni
W przypadku dalszego uchylania się od zapłaty wystawia się tytuł wykonawczy przesyłany do Urzędu Skarbowego w Gryficach w celu podjęcia czynności egzekucyjnych.
D. Terminy płatności podatku od nieruchomości - określone w decyzji podatkowej:
I rata - do 15 marca każdego roku
II rata - do 15 maja każdego roku
III rata - do 15 września każdego roku
IV rata - do 15 listopada każdego roku
E. Wpłaty można dokonywać u inkasentów ( sołtysów), w kasie Urzędu Miejskiego w Płotach, pok. nr 9 lub na konto Urzędu Miejskiego
F. Wpłaty można dokonywać na konto Urzędu Miejskiego
BS Wolin o/Płoty - 27 9393 1023 3900 0257 2000 0040
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Akcja | Osoba | Data |
---|---|---|
Dodanie dokumentu: | Sławomir Kwiatkowski | 01-09-2009 10:38 |
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: | 01-09-2009 | |
Ostatnia aktualizacja: | Sławomir Kwiatkowski | 12-02-2013 13:36 |